Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@12:40:43 GMT

فایل‌های سبز به بازار مسکن بازگشت

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۷۸۴۵

فایل‌های سبز به بازار مسکن بازگشت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ بررسی میدانی آپارتمان‌های عرضه شده به بازار مسکن از طریق بنگاه‌های املاک و سامانه‌های مجازی بیانگر یک نوع دسته‌بندی خاص میان املاک است. گروه نخست املاکی هستند که با رنگ سیاه مشخص شده‌اند. این املاک عمدتا نزدیک به قیمت میانگین و متعارف منطقه، قیمت‌گذاری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسته دوم، فایل‌های سبزرنگ هستند که قیمت پیشنهادی عنوان شده برای آنها کمتر از قیمت میانگین منطقه است و نهایتا دسته سوم، فایل‌هایی هستند که با رنگ قرمز مشخص شده‌اند و عمدتا قیمت آنها بالاتر از قیمت میانگین و آپارتمان‌های مشابه در آن منطقه است.

اکنون بررسی مجموع فایل‌های عرضه شده حاکی از آن است که تعداد فایل‌های سبزرنگ به بازار مسکن افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که مطابق با گزارش بانک مرکزی تورم ماهانه مسکن در ماه پایانی سال گذشته روبه افزایش بوده است. مشاوران املاک درباره این تناقض عنوان می‌کنند فایل‌های سبز رنگ که طی این روزها در بازار عرضه شده‌اند، عمدتا به املاک با سن بنای بالا و زیربنای بیش از ۸۰ مترمربع اختصاص دارد.

به گفته آنها عمده مالکان و سازندگان واحدهای نوساز تا کمتر از ۱۰ سال، همچنان حاضر به تعدیل قیمت‌های پیشنهادی نیستند.

پربیننده ترین گران‌ترین خانه‌ها آسیایی در کدام کشورهاست؟ همه چیز درباره تسهیلات ۳۰۰میلیونی ساخت مسکن مالیات بر خانه‌های خالی چقدر است؟ لوفتهانزا به ایران بازگشت وام مسکن ملی چه زمانی به ۱۵۰میلیون تومان افزایش می‌یابد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار مسکن برجام شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید مسکن در شمال تهران شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)‌ عمر ساختمان قیمت کل ساختمان (تومان)
اسفندیاری - بوستان ۱۳۹۳ ۴,۷۵۸,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۱۳۸۳ ۳,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۱۳۹۰ ۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۱۴۰۳ ۵,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۱۳۹۸ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰

اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت؛ افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228899 برچسب‌ها قیمت مسکن

دیگر خبرها

  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول