Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مجلس دهم گفت: سند 25 ساله ایران و چین می‌تواند افق سیاسی کشور را تغییر بدهد و نگاه یک جانبه گرایی بعضی از جناح‌های های سیاسی را به همه جانبه گرایی در مباحث اقتصادی سیاسی و فرهنگی، تبدیل کند.

حسن حسینی شاهرودی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مجلس دهم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در ارتباط با سند راهبردی 25 ساله ایران و چین با اشاره به استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران برای ارتباطات تجاری بیان کرد: استراتژی نظام همواره بر این بوده که ارتباط با جهان داشته باشد و در اقتصاد کلان نمی‌توانیم خودمان‌ را از ارتباط تجاری با جهان محروم کنیم چه غرب باشد چه شرق.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: این ارتباط جهانی را از گذشته دور داشته ایم که بعد از انقلاب نه تنها محدود نشد بلکه تشدید شده است. البته شرایط به صورتی پیش رفت که تحریم علیه ما تحمیل شد و ما به سمتی رفتیم که باید ارتباط‌مان را با جهان بیشتر کنیم نه فقط با چند کشور غربی و یا آمریکا. محدودیت ها باعث شد ما از ارتباط با جهان غافل شویم و به سمت دیگر کشورها برویم. از بهترین گزینه های موجود کشور چین است که با ده ها کشور دارای قراردادهای بلندمدت تجاری است که هم ثبات اقتصادی برای خود و هم برای کشورهای دیگر ایجاد کرده است.

حسینی با اشاره به ارتباط موفق چین با کشورهای اروپایی و آمریکا خاطرنشان کرد: این نوع موافقت نامه‌ها باعث ثبات اقتصادی، سیاسی و امنیتی برای کشور خواهد شد و انتقال تکنولوژی از چین در بحث اقتصادی در اولویت خواهد بود.

او اضافه کرد: در ایجاد اشتغال مولد و پایدار و انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری های خارجی که در یک دهه اخیر به سبب تحریم‌ها نتوانستیم به چشم‌انداز مورد نظرمان برسیم، با این تفاهم نامه رونقی بر جذب  سرمایه گذاری های خارجی خواهیم داشت و ظرفیت های عظیم حوزه های صنعتی، معدنی، کشاورزی و .... به منصه ظهور خواهند رسید.

نماینده پیشین مجلس ادامه داد: سند 25 ساله ایران و چین می‌تواند افق سیاسی کشور را تغییر بدهد و نگاه یک جانبه گرایی بعضی از جناح‌های های سیاسی را به همه جانبه گرایی در مباحث اقتصادی سیاسی و فرهنگی، تبدیل کند.

حسینی با اشاره به تهدیدی که در این هشت سال از جانب آمریکا داشتیم، بیان کرد: با این سند راهبردی می‌توانیم تهدید را به فرصتی تبدیل کرده و ارتباط‌مان را با دیگر کشورهای جهان مستحکم‌تر کنیم که چین تنها یکی از این کشورهاست. روسیه و کشورهای دیگری هم وجود دارند که دارای ظرفیت بالایی برای همکاری و رشد اقتصادی هستند و هم آنها نیازمند به ایران و هم ما  به آنها برای رشد اقتصادی نیاز داریم تا بتوانیم، تعاملی جهانی را در حوزه های اقتصادی ایجاد کنیم.

او همچنین عنوان کرد: این تفاهم نامه‌ها می‌تواند برای کشور ظرفیت سازی و مشکلات اساسی و زیرساختی را حل کند و ما را به یک ثبات و پایداری در حوزه اقتصادی برساند. 9

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا ایران و چین نظام جمهوری اسلامی اقتصاد جهان انقلاب چین کشورهای اروپایی اشتغال سرمایه سرمایه گذاری کشاورزی ایران کشورهای جهان روسیه رشد رشد اقتصادی مشکلات کمیسیون اقتصادی مجلس سند راهبردی ایران و چین جانبه گرایی ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: کارگران از رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی محسوب می‌شوند، مقام معظم رهبری فرمودند «اگر بخواهیم به استقلال اقتصادی برسیم این اقتصاد وابسته است به تولید و کار و کارگر» بدون کار و کارگر اقتصادی وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: کارگران موتور پیشران و عامل اصلی حرکت و رونق اقتصادی کشور هستند، که مظلومانه در جامعه زندگی می‌کنند، باید به این قشر عزیز توجه بیشتری شود.

امام جمعه قرچک گفت: تمام کشور همه اقشار و همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی بر می‌گردد به قشر زحمت‌کش کارگر، اگر این عزیزان نباشند کار کشور زمین خواهد ماند.

وی افزود: اگر امروز ما در اقتصاد همچون دیگر حوزه سیاسی، نظامی و امنیتی قوی شویم دشمن بفکر آسیب ما نخواهد بود و جرأت نزدیک شدن به ما با نیت آسیب نخواهد داشت.

کد خبر 6089153

دیگر خبرها

  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد