Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@04:07:12 GMT

خالی کردن حساب به بهانه درج آگهی در سایت

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۸۰۸۴

خالی کردن حساب به بهانه درج آگهی در سایت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، چندی قبل مردی با مراجعه به پلیس فتا از برداشت غیرمجاز حساب بانکی‌اش خبر داد و گفت: قصد فروش خودرو خود در یکی از سایت‌های درج آگهی را داشتم، دقایقی بعد از اینکه خودرو را آگهی کردم، پیامکی برایم ارسال شد و در متن پیامک نوشته شده بود برای تأیید و ثبت آگهی باید از طریق لینک ارسال شده مبلغ 20 هزار ریال پرداخت کنم که بنده بدون بررسی و توجه به آدرس صفحه وارد شده، تمام اطلاعات بانکی خود را وارد کردم اما ناگهان بلافاصله تمام موجودی حسابم خالی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ «داوود معظمی گودرزی» رئیس پلیس فتا اظهار داشت: پس از این شکایت افسر پرونده با دریافت مستندات ارائه‌ شده از سوی شاکی اقدام خود را آغاز کرد و با بررسی همه‌جانبه و بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی سرنخ‌های مهمی به دست آورده و با در کنار هم قرار دادن پازل‌های این پرونده در نهایت به این کلاهبردار سایبری رسیده و موفق به شناسایی هویت وی شد.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد:  با به دست آمدن اطلاعات هویتی و مشخص شدن مخفیگاه متهم، پس از تشریفات قضایی متهم در یک اقدام پلیسی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا انتقال یافت.

این مقام سایبری با بیان اینکه متهم به برداشت غیرمجاز به مبلغ 2 میلیارد ریال از حساب کاربران فضای مجازی اعتراف کرد گفت: کاربران سایت یا اپلیکیشن‌‌های درج آگهی باید به این موضوع دقت داشته باشند که این برنامه‌ها برای پرداخت وجه از پیام کوتاه استفاده نمی‌‌کند، برای پیشگیری از برداشت‌های غیرمجاز فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر را نخورده و از باز کردن لینک‌‌های ارائه شده از سوی افراد ناشناس به صورت پیامکی یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

پربیننده ترین ماجرای اسیدپاشی بر روی مأمور پلیس برخورد مرگبار قطار با پژو۴۰۵ توقیف ۱۰ کامیون مرغ زنده! تصادف مرگبار قطار و کامیون در تایوان با ۳۶کشته +عکس توصیه‌های پلیس برای پیشگیری از سرقت در ۱۳بدر

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آگهی تبلیغاتی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۸۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستا‌های بخش رحیم‌آباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، گفت: ماموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را با بلوک و پرچین محصور کرده است.
وی از معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره جمع‌آوری تمام آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، افزود: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.
فرمانده انتظامی رودسر از عزم راسخ پلیس در برخورد با پدیده زمین‌خواری خبر داد و از شهروندان خواست هرگونه اطلاع از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • جای خالی آقای حرف حساب
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • مادر قاتل آگهی مفقودی بچه را منتشر کرد!
  • مادر قاتلی که آگهی مفقود شدن فرزندش را منتشر کرد
  • حواله علی پی