Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل ابوترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه کل نظام پشت سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین است، اظهار داشت: این تفاهمنامه تنها تصمیم دولت نیست، جزع و فزع کردن اسرائیل و آمریکا نشان می‌دهد که این مسیر، مسیر درستی است.

سند همکاری ایران و چین اجمالی و کلی است

این حقوقدان و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ضمن تأکید بر اینکه سند همکاری ایران و چین فراتر از دولت است، افزود: فعلا هم وارد جزئیات نشده‌ایم و صرفاً تفاهم شده که هر موردی که باید جداگانه مصوب شود، شرط زمانی ۲۵ ساله یعنی بلندمدت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این تفاهم فعلا اجمالی و برای شروع است که بعدها برای جزئی برخورد کردن با آن و یا مسائلی که نیاز است جداگانه با آن برخورد شود، بدانیم که بلندمدت باشند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: جای نگرانی برای مردم وجود ندارد و اصلا بحث جزیره کیش و قشم و سواحل مطرح نیست و اطمینان داشته باشند که مباحث نظامی در حد خرید و فروش و مانورهای مشترک است که مواردی طبیعی است.

این حقوقدان و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: این شروع، آغاز یک همسو شدن با یک دو ضلعی ابرقدرتی جهان یعنی روسیه و چین است که تراز ما امروز به تراز ابرقدرتی رسیده است و موارد مربوط به این تراز ابرقدرتی هم توافق باثبات و بلندمدت با روسیه و چین است.

وی ابراز داشت: بنابراین مردم اطمینان داشته باشند که معاهدات باید در مجلس شورای اسلامی تصویب شوند.

ملاحظات چینی‌ها برای محرمانه ماندن تفاهم

ابوترابی عنوان کرد: چینی‌ها ملاحظات داخلی برای محرمانه بودن دارند اما شورای عالی امنیت ملی، مجلس و نظام تصمیم به این همکاری گرفته و این سروصدای آمریکا و اسرائیل نشان از درستی راه است.

این حقوقدان و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: البته بسیاری از افراد داخلی که نگاهشان به غرب بوده، تابعیت غرب را دارند، فرزندانشان در کشورهای غرب زندگی می‌کنند و یا سرمایه‌گذاری در کشورهای غربی انجام داده‌اند، نیز همسو با دشمن صدای خود را بلند کرده‌اند و در فضای مجازی تبلیغات سوء انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: قراردادهای بلندمدت ایران با چین، شروع یک قدرت جهانی و هم ارز شدن با قدرت‌های جهانی مانند چین است که در آینده هم با روسیه این تفاهم‌ها شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ن20

منبع: فارس

کلیدواژه: قرارداد ایران و چین سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین همکاری ایران و چین ابوالفضل ابوترابی عضو حقوقدان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تفاهم‌نامه‌ علمی، پژوهشی و فناوری با شرکت ساختمانی جاده امضا کرد.

این تفاهم‌نامه درراستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به نمایندگی آرش رنجبران و شرکت ساختمانی جاده به نمایندگی علی صدقی امضا شد.

راه‌اندازی واحد تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت ساختمانی جاده و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی از طریق سرای نوآوری اجتماعی و همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی- آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی مشخص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در چهار ماده و در دو نسخه به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کار‌های سکو‌های داخلی
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیونی به کسب و کار‌های فعال در سکو‌های داخلی
  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی