Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، یکی از چیز‌هایی که به بدن شما در تقویت متابولیسم (سوخت و ساز بدن) و کنترل سطح کلسترول خون کمک می‌کند، دارچین است.

به گفته دکتر «اولگا کوراپلیووا» متخصص تغذیه در روسیه، میزان کالری دارچین کم بوده و معادل ۳۵ کالری در ۱۰ گرم پودر دارچین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزودن دارچین به غذا می‌تواند شاخص گلیسمی (شاخص قند خونی) را تا ۲۰ درصد کاهش دهد و هنگامی که با کره و یا پنیر استفاده می‌شود، طعم خوشمزه‌ای به این محصولات می‌دهد.

او همچنین می‌گوید: دارچین مانند فلفل تند روند متابولیسم (سوخت و ساز) را افزایش می‌دهد و دارچین جوشانده با «برگ بو» به کاهش وزن کمک می‌کند؛ همچنانکه دارچین می‌تواند سطح کلسترول در خون را بهبود بخشد و ممکن است در صورت افزایش فشار خون، ماده‌ای مفید به حساب آید.

این متخصص روس در ادامه افزود: دارچین به حفظ مواد غذایی برای طولانی مدت در خانه کمک می‌کند؛ از این رو این ماده همراه با میخک و برگ بو دائما به دسر‌ها و ترشیجات اضافه می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دارچین متابولیسم بدن کلسترول خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۸۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!

به گزارش "ورزش سه"، طبق آخرین گزارش موسسه کنترل مالی فوتبال فرانسه، پاری سن ژرمن فصل گذشته 109.8 میلیون یورو ضرر کرد، هرچند باید اذعان داشت که قهرمان فرانسه ضررهای خود را به کمتر از نصف رسانده است.

بر اساس گزارش اداره ملی کنترل مدیریت (DNCG) که سلامت مالی فوتبال فرانسه را تجزیه و تحلیل می کند، 18 تیم لیگ یک فرانسه، در فصل 23-2022 در مجموع 273 میلیون یورو ضرر کردند، که در مقایسه با 582 میلیون فصل 22-2021 شرایط بهتری دارد.

PSG همچنان با 109.9 میلیون یورو ضرر، وضعیت قرمز دارد، در حالی که ضرر لیون 99 میلیون یورو گزارش شده است و این تیم در رتبه دوم قرار دارد.

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند