Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:29:07 GMT

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۸۲۷۸

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

محصولات کشاورزی اصفهان با خطر سرمازدگی مواجه است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نسبت به خطر سرما زدگی محصولات کشاورزی و باغی در این استان هشدار داد.

منصور شیشه فروش از پیش بینی کاهش پنج تا هشت درجه‌ای دما از روز یکشنبه در استان خبر داد و افزود: این کاهش دما در روزهای دوشنبه و سه شنبه اوج می‌گیرد و منجر به سرمازدگی محصولات باغی و کشاورزی در مناطق غرب وشمال استان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت که ورزش باد  سبب تصادف زنجیره‌ای در شب گذشته در مسیر جاده سپاهانشهر، اصفهان شد که چند خودروی به علت طوفان گردو خاک و کاهش دید با یکدیگر برخورد کردند.

حریق در بازار بزرگ اصفهان اطفا شد

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: آتش‌سوزی یک باب مغازه در بازار بزرگ اصفهان روز شنبه مهار و از سرایت آن به سایر واحدهای صنفی جلوگیری شد.

فرهاد کاوه آهنگران افزود: این حادثه در یک باب مغازه ساعت فروشی در بازار بزرگ اصفهان رو به روی تیمچه ملک و بین دهانه قیصریه و سرای مخلص رخ داد و ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح امروز به آتش نشانی اعلام شد.

وی با بیان اینکه نیروهای آتش نشانی ۲ دقیقه پس از گزارش در محل حادثه حاضر شدند، اظهار داشت: آتش سوزی این واحد صنفی در کوتاه‌ترین زمان اطفا شد و دلیل آن در دست بررسی است.

 نخستین دوره واکسیناسیون علیه کرونا سال ۱۴۰۰ در اصفهان آغاز شد

مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از آغاز نخستین دوره واکسیناسیون علیه کرونا در سال ۱۴۰۰ در این استان در روز شنبه هفتم فروردین خبر داد و گفت: در اولین گام تعدادی از کادر درمان و بهداشت این واکسن را دریافت کردند.

رضا فدایی اظهار داشت: در این دوره واکسن هایی که در چهارمین محموله در نخستین روز فروردین ۱۴۰۰ به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل شد به افراد مورد نظر تزریق می‌شود.

وی بدون اشاره به تعداد دوز واکسن‌هایی که در چهارمین محموله به اصفهان تحویل شد، افزود: در این دوره واکسیناسیون علیه کرونا برای افرادی مانند کادر درمان و بهداشت، بیماران خاص و پاکبانان انجام خواهد شد.

۱۰ هزار هکتار از بیابان‌های اصفهان تا ۴ سال آینده نهالکاری می‌شود

رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: تبدیل ۱۰ هزار هکتار از بیابان‌های این استان به جنگل‌های دست کاشت با گونه‌های مقاوم با کم آبی تا چهار سال آینده هدفگذاری شده است.

حسینعلی نریمانی ، اعتبار این طرح وسیع و فراگیر را افزون بر ۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تامین اعتبار و تخصیص به موقع منابع مالی اصلی‌ترین نیاز و چالش این بخش است و امیدواریم با همکاری متولیان امر رفع شود.

وی ادامه داد: تبدیل ۱۰ هزار هکتار از بیابان‌های استان به جنگل‌های دست کاشت در مناطق شرقی و شمال شرقی استان انجام می‌شود و مطالعات و ارزیابی های مورد نیاز آن انجام گرفته است و به مروز زمان و با تخصیص منابع پیش خواهد رفت.

اقامت گردشگران در اصفهان ۹۰ درصد کاهش یافت

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان گفت: اقامت گردشگران در این استان در هفته نخست تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه نوروز ۹۸ حدود ۹۰ درصد کاهش یافته است.

فریدون الله‌یاری افزود: از بیست و هشتم اسفند ۹۹ تا ششم فروردین جاری بیش از ۶۷ هزار گردشگر در واحدهای اقامتی استان مستقر شدند که نسبت به مدت مشابه نوروز سال ۹۸ حدود ۹۰ درصد کاهش دارد.

وی ضریب اِشغال اماکن اقامتی و گردشگری استان اصفهان در هفته نخست تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ را بین ۱۵ تا ۲۰ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ورود گردشگر به شهرستان های قرمز و نارنجی استان شامل گلپایگان، خوانسار، لنجان، مبارکه و تیران و کرون ممنوع است.

طرح قطار حومه‌ای اصفهان به زودی اجرایی می شود

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به پیگیری ویژه وزیر راه و شهرسازی برای ایجاد شبکه قطار حومه‌ای اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی و مطالعات انجام شده، طرح قطار حومه‌ای این شهر در ماه‌های آینده اجرایی می‌شود.

علیرضا صلواتی با اشاره به جلسه پیگیری طرح‌های عمرانی مرکز کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی  اظهار داشت: در این جلسه موضوعات و پروژه‌های مهمی مورد پیگیری قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به پروژه شبکه قطارهای حومه‌ای استان اصفهان، آزادراه اصفهان- شیراز اشاره کرد.

وی ادامه داد: شبکه قطارهای حومه‌ای استان اصفهان از جمله طرح‌های مهم استان و کشور به شمار می‌رود که شامل " اصفهان- بهارستان" ، " اصفهان-شاهین‌شهر" ، " اصفهان- نجف‌آباد" ، " اصفهان- فولاد شهر- زرین‌شهر " و " اصفهان- مجلسی " است که در مرحله مطالعاتی قرار دارند.

برخورد آمبولانس با تریلی در علویجه اصفهان ۲ کشته و ۲ مجروح برجا گذاشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از برخورد یک دستگاه آمبولانس با یک دستگاه تریلی در سه‌راه "هسنیجه" علویجه و کشته شدن ۲ نفر و مصدوم شدن ۲ نفر دیگر در این حادثه خبر داد.

منصور شیشه‌فروش افزود: در این حادثه که ساعتی پیش رُخ داد، بر اثر برخورد آمبولانس اعزامی از درمانگاه دهق از توابع شهر علویجه با یک دستگاه تریلی، یک امدادگر به نام جواد باقریان ۳۴ ساله و یک زن باردار ۳۴ ساله در محل حادثه جان باختند.

وی اضافه کرد: پس از اطلاع از این حادثه، آمبولانس اورژانس و هلال احمر بلافاصله به محل اعزام شدند و ۲ نفر مصدوم این حادثه را که یکی از آنها ماما و دیگری همراه فرد بیمار بود به بیمارستان گلدیس شاهین‌ شهر منتقل کردند.

استاندار اصفهان: تالاب گاوخونی نیازمند رسیدگی جدی است

استاندار اصفهان گفت: تالاب گاوخونی نیازمند رسیدگی جدی است و اگر برای این تالاب بین المللی، برنامه‌ ریزی مدون صورت نگیرد زندگی مردم اصفهان، تهران، سمنان و یزد در معرض خطر قرار می‌گیرد.

عباس رضایی در حاشیه بازدید از تالاب بین المللی گاوخونی گفت: سلامت مردم یکی از اولویت‌های اساسی ماست، طی سال‌های گذشته آبی که وارد گاوخونی می‌شد همراه با فلزات سنگین و نمک بوده است.

 وی ادامه داد: یکی از اصلی ترین برنامه ریزی‌ها برای احیای تالاب گاخونی انتقال آب است از طرفی در شرایط خشکسالی به سر می‌بریم و میزان آب پشت سد زاینده رود به حداقل رسیده است.

ذخیره سد زاینده‌رود به ۲۷۹ میلیون متر مکعب رسید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: میزان ذخیره سد زاینده‌رود به ۲۷۹ میلیون متر مکعب رسیده است به این معنا که تنها حدود ۲۰ درصد سد آب دارد.

منصور شیشه فروش اظهارداشت: میزان ذخیره کنونی سد در مقایسه با میانگین بلندمدت حدود ۶۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به دیگر آمار مرتبط با سد زاینده‌رود اضافه کرد: ورودی به سد ۷۲ و خروجی از آن ۱۵ مترمکعب بر ثانیه است.

شمار جانباختگان کووید-۱۹ اصفهان در یک روز ۲ رقمی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شمار فوت بیماران کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته شهرستان‌های این استان به غیر از کاشان و آران و بیدگل ۲ رقمی شد و از بین ۱۹ مرگ قطعی و مشکوک به ۱۰ مورد قطعی رسید.

آرش نجیمی اظهارداشت: پیش‌تر و در روزهای گذشته شمار جانباختگان این بیماری در استان یک رقمی بود که  با افزایش شمار مبتلایان میزان فوتی‌ها هم بیشتر شده است.

وی ادامه داد:  در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۴۱۸ نفر دیگر در ۲۲ شهرستان استان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

برچسب‌ها گردشگری ویروس کرونا حوادث رانندگی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری ویروس کرونا حوادث رانندگی گردشگری ویروس کرونا حوادث رانندگی اصفهان اخبار کنکور سد زاینده رود استان اصفهان اصفهان گفت درصد کاهش حومه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان از کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان در یک سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علیرضا باوی با اشاره به روز ایمنی و حمل و نقل، اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌ها با هدف کاهش تصادفات انجام شده است، اما هنوز ایراداتی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه‌خیز وجود دارد.

 وی با بیان اینکه در استان خوزستان 19 نقطه حادثه‌خیز توسط پلیس راهور کشور و وزارت راه و شهرسازی احصا و به استان خوزستان نیز ابلاغ شد، افزود: در سال 1402 تعداد 9 نقطه که در تعهد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بود، رفع شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان خوزستان گفت: منطقه غره در محور رامهرمز - بهبهان، شهرک دانش در محور اندیمشک - شوش، شهرک مدنی در محور ماهشهر - هندیجان، تقاطع ظلم‌آباد در محور گتوند - لالی، کیلومتر 20 محور خرمشهر - اهواز، قلعه چنعان محور کمربندی - صنایع فولاد، تدین در محور ملاثانی- اهواز، کارخانه قند محور شوش- دزفول و خارستان در محور بهبهان - رامهرمز، نقاطی است که رفع نقص آن‌ها انجام و ایمن‌سازی شده است. در معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان خوزستان، جلسات متعددی برگزار و مصوبات از دستگاه‌های مسئول با توجه به تکالیف و امور محوله، پیگیری می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم ارتقای فرهنگ رانندگی صحیح بین مردم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات این معاونت در سال گذشته تهیه محتوای پیشگیرانه و انتشار از طریق رسانه‌های جمعی و ارسال پیامک به رانندگان پر خطر بوده است.

باوی افزود: مواردی همچون نصب و به روزرسانی سامانه‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات جاده‌ای (درون و برون شهری)، رصد آخرین وضعیت دوربین‌های هوشمند در استان خوزستان و نصب سامانه‌های نظارتی جهت اعمال نظارت بر نقاط حادثه خیز، می‌تواند در کاهش تلفات جانی و خسارت های مالی موثر باشد و باید در سال جاری نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کارگر و عقیدتی سیاسی سپاه
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه
  • زمان نشست خبری اوسمار؛ مورایس نمی آید!
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • بمب خبری فوتبال؛ آنتونیو کونته مربی ناپولی شد
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است