Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار است قطعنامه ابراز نگرانی از وخیم شدن وضعیت حقوق بشر در سریلانکا که شامل نقض حقوق مسلمانان نیز هست را به رای بگذارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»،شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار است قطعنامه ابراز نگرانی از وخیم شدن وضعیت حقوق بشر در سریلانکا که شامل نقض حقوق مسلمانان نیز هست را به رای بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رهبران جامعه اقلیت ها در سریلانکا از اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواسته اند تا در آستانه این رای گیری مهم در مورد سوابق حقوق بشر ، تبعیضی که اقلیت ها با آن مواجه هستند را مد نظر قرار دهند.

 

این هشدار در حالی است که شورای عالی حقوقی سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه ابراز نگرانی جدی در مورد وخیمشدن وضعیت حقوق بشر در سریلانکا را به رای می گذارد.

 

دولت سریلانکا با انتقادات زیادی از سوی گروه های مدافع حقوق و دولت های منطقه ای به دلیل ادعای تبعیض علیه اقلیت مسلمان این کشور مواجه شده است.

 

از 47 ایالتی که قرار است در رای گیری ژنو شرکت کنند ، چندین کشور دارای اکثریت مسلمان  از جمله پاکستان و بنگلادش حضور دارند.

 

گفتنی است، تصمیم سال گذشته سریلانکا در زمینه اجباری شدن سوزاندن همه قربانیان کرونا از جمله اجساد مسلمانان با واکنش گسترده ای روبرو شد و گروه های بین المللی حقوق بشر و کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد این اقدام را محکوم کردند.

 

حالا هم قرار است دولت سریلانکا در اقدامی جدید علیه مسلمانان پوشش برقع برای زنان مسلمان را ممنوع و بیش از هزار مدرسه اسلامی را تعطیل کند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: سریلانکا حقوق بشر مسلمانان شورای حقوق بشر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۸۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم

پروژه اومااویا در ۲۳۰ کیلومتری شرق «کلمبو» پایتخت کشور سریلانکا به اجرا درآمده است. با افتتاح این پروژه ظرفیت آب مازاد رودخانه‌های استان «اووا» (Uva) برای توسعه کشاورزی منطقه کم‌آب مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و همزمان ظرفیت تولید ۱۲۰ مگاوات برق عملیاتی می‌شود.

 تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تامین آب مورد نیاز پنج‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پُرباران به مناطق خشک، از جمله اهداف این پروژه است که به همت متخصصان و مهندسان ایرانی در کشور سریلانکا اجرا شده و با حضور مقامات دو کشور ایران و سریلانکا به‌ صورت رسمی افتتاح شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • واکنش کنعانی به شهادت بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟