Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@15:21:35 GMT

پیش‌بینی بارش باران در ۲۳ استان

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۸۳۹۱

پیش‌بینی بارش باران در ۲۳ استان

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران و رعدوبرق در ۲۳ استان طی امروز و کاهش محسوس دما در مناطقی از کشور از جمله شمال غرب خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شمالی فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و به‌صورت پراکنده در برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی، یزد، شمال کرمان، نیمه شمالی بوشهر، خوزستان و اصفهان ابرناکی، بارش باران، وزش باد شدید موقتی و گاهی رعدوبرق پیش بینی شده که شدت بارش‌های امروز برای نیمه شمالی خراسان رضوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی وزش باد خیلی شدید در ۱۵ استان

فردا در برخی مناطق استان‌ خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش‌ها ادامه خواهد داشت و جو نسبتا پایدار و آرامی برای سایر مناطق کشور پیش بینی می‌شود. روزهای دوشنبه،‌سه‌شنبه و چهارشنبه نیز جو آرام و آسمانی صاف برای اکثر مناطق کشور پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در شمال شرق کشور دما به صورت محسوسی افزایش می‌یابد. این در حالی است که طی امروز با عبور توده هوای سرد از نوار شمالی کشور ابتدا در استان‌های واقع در شمال غرب و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و نواحی مرکزی دما کاهش نسبی خواهد داشت. سپس فردا این کاهش دما در شمال شرق و شرق کشور به‌صورت محسوسی خواهد بود. فردا برای سواحل nریای خزر و از روز دوشنبه تا اواخر هفته جاری در کل کشور روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

امروز دریای خزر و غرب خلیج‌فارس و طی فردا و روز دوشنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا سازمان هواشناسی اخبار حوادث هواشناسی سازمان هواشناسی کشور هشدار هواشناسی پیش بینی هواشناسی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۸۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

به گزارش قدس خراسان، محمد غیوری اظهار کرد: بارش‌ها بیشتر به صورت رگبار باران، همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد نیز احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه همراه با آبگرفتگی و ایجاد روان آب پیش‌بینی است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین حجم بارش‌ها برای عصر امروز(جمعه) و به ویژه در نیمه جنوبی و همچنین فردا(شنبه) در نیمه غربی و شمالی استان رخ خواهد داد که احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها نیز وجود دارد.

وی گفت: با فعالیت این سامانه شاهد افزایش سرعت وزش باد در سطح استان خواهیم بود که منجر به وزش باد لحظه‌ای در برخی نقاط همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت خواهد شد.

غیوری با اشاره به کاهش دمای روزانه در خراسان رضوی افزود: روند افزایشی دما از فردا در مناطق مختلف استان آغاز می شود و تا روز سه شنبه هفته آینده ادامه دارد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: اکنون در برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی مه رقیق گزارش شده است، برای روز دوشنبه هفته آینده جّو به نسبت پایداری در استان حاکم است.

به گفته وی، اما از عصر روز سه‌شنبه تا پایان هفته آینده سامانه بارشی دیگری همراه با رگبار باران و وزش باد شدید استان خراسان رضوی را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

غیوری افزود: فریمان با کمینه دمای ۹ درجه سلسیوس و سرخس با ۲۹ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی در شبانه‌روز گذشته بوده‌اند و در همین مدت مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۲۳ درجه را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از سبزوار با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شد و این در حالی است که بیشترین میزان بارش نیز در بجستان با ۱۰ میلیمتر به ثبت رسید و از ایستگاه فرودگاهی مشهد نیز بارش به میزان ۳۰۶ میلیمتر گزارش شد.

وی افزود: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی دمای هوای امروز مشهد در سردترین ساعات به ۱۳ و در گرمترین ساعات به ۱۸ درجه بالای صفر خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان
  • تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی
  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی
  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان شمالی
  • ۱۸ استان امروز بارانی می‌شوند | این دریا مواج است