Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:16:31 GMT

پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان «دکتری روزانه»

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۸۴۷۶

پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان «دکتری روزانه»

رضا نقی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر از پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان دکتری در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: بعد از سال‌ها در بودجه ۱۴۰۰ مجلس، بودجه ۵۰ میلیارد تومانی برای دانشجویان دکتری در نظر گرفته شده و قرار است به دانشجویان پژوهشگر دکتری (روزانه) که به صورت تمام وقت در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند، حقوق ماهیانه پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداخت حقوق ماهیانه به پژوهشگران دکتری / پرداخت پژوهانه کارآمد نبود

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به اینکه هنوز شرایط پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان نهایی نشده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود به طور متوسط رقمی بالغ بر ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان در سال توسط دانشگاه‌ها به دانشجویان دکتری پرداخت شود.

نقی زاده ادامه داد: پیش از این در قالب پژوهانه حدود ۳ میلیون تومان به دانشجویان پرداخت می‌شد اما رقم کمی بود و کارآمدی لازم را نداشت.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویان پژوهشگر بیمه خواهند شد، گفت: در این خصوص با مجلس و کمیسیون آموزش در حال رایزنی هستیم؛ طرحی در دست تهیه است که بر اساس آن پژوهشگران دکتری با همکاری تأمین اجتماعی و بدون تعهد استخدامی بیمه شوند.

راه اندازی دوره‌های پسادکتری در دستور کار وزارت علوم

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در سال ۱۴۰۰ در دستور کار معاونت پژوهشی قرار دارد، بحث راه اندازی دوره‌های پسادکتری و پیش بینی منابع مالی برای پژوهش‌های مأموریت گرا است.

نقی زاده با اشاره به جذب پژوهشگران پسادکتری در دانشگاه گفت: شرط جذب این افراد گرنت اساتید است که این گرنت یا طرح ارتباط با صنعت بوده و یا شامل منابع حمایتی سازمان‌های مختلف برای انجام پروژه‌های پژوهشی است.

وی ادامه داد: برای جذب این افراد دانشگاه فراخوان می‌دهد و عضو هیأت علمی فرد را برای یک یا دو سال فعالیت پژوهشی جذب می‌کند.

کد خبر 5171141 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه ها دانشجویان دوره دکتری پسادکتری بیمه اشتغال دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری خوابگاه دانشجویی سازمان سنجش محمد مهدی طهرانچی دانشگاه های علوم پزشکی تقویم آزمون ها ارتباط دانشگاه با صنعت کنکور 1400 12 فروردین شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی جذب هیات علمی دانشجویان پرداخت حقوق ماهیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۸۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های آمریکا از دانشجویانی که شجاعانه علی‌رغم سرکوب شدید پلیس آمریکا، با تحصن و تجمع صدای مردم مظلوم غزه شدند، حمایت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، متن نامه مسعود میرزایی به شرح زیر است:

به نام خدا

همکاران محترم؛ دانشگاه‌های ما به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری جهت تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند. ما در دانشگاه فردوسی مشهد، عمیقاً احساس می‌کنیم که باید نگرانی خود را نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه، و به طور مشخص‌تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل ابراز کنیم.

اقدامات خشنی که برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد این مسائل مهم حقوق بشری انجام شده، عمیقاً نگران‌کننده است. این نه تنها قداست و حرمت آزادی آکادمیک را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مانع تلاش جمعی‌ ما برای دستیابی به حقیقت و عدالت می‌شود.

با توجه به تأثیر مخرب جنگ بر زندگی انسان‌های بی‌گناه از جمله کودکان، این وظیفه اخلاقی ماست که اقداماتی که حقوق بشر را نقض می‌کند، محکوم و در مورد این نگرانی‌های فوری و حیاتی جهانی، گفت‌وگوی باز را تشویق کنیم. به عنوان آموزگاران، ما باید از آرمان صلح و عدالت دفاع و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای طرح انتقاد و حمایت از آرمان‌ صلح و عدالت هستند.

ما از همه دست‌اندرکاران می‌خواهیم که قاطعانه از این اصول حمایت کنند تا بر تعهد خود نسبت به آزادی اندیشه و کرامت انسانی مجدداً تاکید کنیم.

با احترام و دعوت به اقدام، مسعود میرزایی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • آشکارشدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • آشکار شدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس
  • آمریکا به شدیدترین وجه ممکن اعتراضات دانشجویان را سرکوب کرده است
  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است