Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: با بالا رفتن آگاهی خانواده‌ها در خصوص تماس فوری با ۱۱۵ در شرایط اورژانسی و استفاده از راهنمایی آنان تا رسیدن آمبولانس، می‌توان شاهد کاهش مرگ‌ومیر نوزادان و کودکان زیر ۵ سال بود.

دکتر طیبه احمدزاده ادامه داد: با به کار بردن راهنمایی‌ها، والدین می‌توانند برای پیشگیری از مرگ یا ایجاد عوارض پایدار در کودک ،کمک کنند که این امر خود باعث کاهش بار مالی برای خانواده، جامعه و سایر مشکلات در آینده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برای افزایش آگاهی خانواده‌ها در مورد پیشگیری از سوانح، نیاز به همکاری سایر ادارات و دستگاه‌ها به ویژه صدا سیما، فوریت‌های پزشکی، هلال‌احمر، شهرداری، آموزش و پرورش و... است که این همکاری می‌تواند نقش بسیار مؤثری در کاهش مرگ‌ومیر کودکان زیر ۵ سال داشته باشد.

کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: با تاکید بر آموزش چهره به چهره والدین در خصوص روش‌های پیشگیری از حوادث و استفاده از فضای مجازی برای انتشار مطالب و تصاویر آموزشی در وضعیت کنونی می‌توان گام‌های مفیدی در این زمینه برداشت و تأکید کرد که والدین باید به فرزندان خود بیاموزند که در شرایط اضطراری چگونه با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرند.

 احمدزاده، با اشاره به کاهش مرگ‌ومیر کودکان ۱ تا ۵۹ ماهه، هدف از برگزاری کمیته‌های مرگ‌ومیر نوزادان و کودکان زیر ۵ سال را پیشگیری و ایجاد حساسیت بیشتر برای جلوگیری از مرگ‌های مشابه کودکان دانست.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوزاد مرگ و میر نوزادان اورژانس بهداشت و درمان کاهش مرگ مرگ ومیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر فرزین رضازاده رئیس اورژانس آذربایجان غربی ظهر دوشنبه در آئین افتتاح این مرکز افزود: استفاده از دستگاه‌های موتور آمبولانس در کشور و در شهرهای پرترافیک در راستای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط کارشناسان اورژانس راه اندازی می‌شود.

وی افزود: در تلاشیم با استفاده از موتورلانس ها در شهرستان‌های پرترافیک استان و در ساعات پیک ترافیک، شاخص زمانی رسیدن بر بالین بیمار را کاهش دهیم.

مدیر حوادث دانشگاه ادامه داد: موتورلانس ها در شرایط بدی آب و هوا اعم از باران و برف به دلیل احتمال حادثه برای کارشناسان موتورلانس فعالیت نداشته و در شیفت‌های صبح و عصر فعال هستند.

این پایگاه، اولین پایگاه موتورلانسی در جنوب استان و شهرستان مهاباد و چهارمین پایگاه موتورلانسی فعال در استان آذربایجان غربی است.

پیش از این ۳ پایگاه موتورلانس در ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی فعال شده است.

شهرستان مهاباد با دارا بودن ۱۰ پایگاه اورژانس شامل ۴ پایگاه شهری، ۵ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه موتورلانس بصورت شبانه روزی خدمات اورژانسی را به مددجویان و مصدومین ارائه می‌دهد.

کد خبر 6092159

دیگر خبرها

  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد