Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حوزه مدیریت شهری، مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی با وجود ظرفیت بلااستفاده تولید اتوبوس و واگن مترو در کشور یکی از نمونه‌های تلخ زمین‌گیر شدن تولید داخلی است.

محسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ناهماهنگی و بوروکراسی بین دستگاهی را مهمترین مانع تولید دانست و اظهار کرد: برای تحقق شعار "تولید؛ پشتیبانی و مانع زدایی"، باید به‌صورت معکوس عمل کرده و ابتدا باید موانع را از مسیر تولید داخلی حذف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر نبود انسجام و ناهماهنگی بین دستگاه‌های ذی‌ربط بزرگترین مانع تولید داخل است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف اعم از وزارت خانه‌ها، سازمان‌هایی نظیر محیط زیست، سیستم بانکی تولید کننده را به یکدیگر حواله می‌دهند و یک دور باطل برای زمین زدن تولید در کشور تشکیل شده است که باید حذف شود.

وی ادامه داد: ما در جهان شاهد بزرگترین و آشکارترین پشتیبانی از تولید توسط دولت‌های بزرگ نظیر چین در دهه‌های اخیر بودیم که با پرداخت یارانه و خدمات ریگان تولید خود را ارزان‌تر از رقبا به بازارهای جهانی عرضه کرده‌اند.

هاشمی خاطرنشان کرد: برای تولید کننده داخلی بیش از یارانه، مقررات زدایی و حذف تصمیمات سلیقه‌ای و خلق الساعه که در سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته است، اهمیت دارد.

وی ادامه داد: مشکل دیگر تولید کننده و صادرکننده ایرانی، یارانه منفی است که به‌خاطر دور زدن تحریم‌ها به او تحمیل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تولید کننده برای تأمین تجهیزات و مواد اولیه و صادرکننده برای بازگرداندن سرمایه خود به کشور متحمل هزینه سنگین دور زدن تحریم‌ها می‌شوند که بین ۳۰ تا ۷۰ درصد روی بهای تمام شده تولید اثر گذار است.

وی تصریح کرد: در این خصوص هیچ محلی هم جز از جیب مصرف کننده و مردم برای جبران آن پیش بینی نشده است که برای پشتیبانی از تولید این مساله باید حل شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: اگر مانع زدایی و پشتیبانی بدرستی انجام شود، ظرفیت خالی مانده تولید در کشور به اندازه‌ای است که هم مشکل اشتغال را حل کند و هم با افزایش عرضه و کاهش هزینه‌های تولید، تورم مهار و رشد صعودی قیمت‌ها در سه سال اخیر شکسته شود.

وی تصریح کرد: شعار امسال با ظرافت انتخاب شده است اما اجرای آن به قاطعیت و همت مسئولان مربوطه نیاز دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حوزه مدیریت شهری، مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی با وجود ظرفیت بلا استفاده تولید اتوبوس و واگن مترو در کشور یکی از نمونه‌های تلخ زمین‌گیر شدن تولید داخلی است.

وی ادامه داد: تولید اتوبوس و واگن مترو در کشور برای تأمین نیاز شهروندان، مستلزم ایجاد هماهنگی بین ۱۰ دستگاه مختلف است که در دهه نود این اتفاق رخ نداده است.

هاشمی ابراز امیدواری کرد: با تغییر رویکرد مسئولان به نیاز ضروری ناوگان فرسوده و ناکافی حمل و نقل عمومی تهران پاسخ داده شود.

کد خبر 484431

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محسن هاشمی رفسنجانی شوراي شهر تهران رئیس شورای شهر تهران تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها حمل و نقل عمومي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس شورای اسلامی شهر تهران تولید کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین‌بار مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی مکانیزه را در شهر اصفهان راه‌اندازی می‌کنیم.

سیدعلی عبدالهی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در جلسه‌ای که میزبان مدیران عامل سازمان‌های حمل‌ونقل بار کلان‌شهرها هستیم، کارگروه ویژه بار را برگزار می‌کنیم که در آن دغدغه کلان‌شهرها و رانندگان در حوزه حمل‌ونقل بار درون شهری مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه اختصاص سوخت به این ناوگان است، افزود: به‌تازگی با کاهش سهمیه سوخت ناوگان باری دچار چالش‌هایی در حوزه حمل‌ونقل بار درون شهری شدیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از مصوبات اصلی که امروز به تصویب خواهد رسید و به جد پیگیر آن هستیم و خبر بسیار خوشی برای رانندگان است، تثبیت اختصاص سوخت گازوئیل برای ناوگان دیزلی درون‌شهری است، همینطور در حوزه هوشمندسازی امروز اولین سامانه متحرک ثبت تخلف هوشمند ناوگان درون‌شهری (خودروهای پژو ۲۰۶) را با حضور فرمانده راهور فراجا افتتاح کردیم.

عبدالهی با بیان اینکه در حوزه کنترل ناوگان بار به‌صورت هوشمند، ساماندهی و مدیریت و روان‌سازی ترافیک انجام می‌شود، گفت: خودروهای باری با مقیاس بزرگ است و تردد آن‌ها در شهر ترافیک ایجاد می‌کند که با راه‌اندازی این سامانه به روان‌سازی ترافیک در معابر شهری کمک شایانی می‌کنیم.

وی با اشاره به اقدام جدید در روند معاینه فنی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی مکانیزه را در شهر اصفهان راه‌اندازی می‌کنیم که امیدوارم در آینده نزدیک سایر کلان‌شهرها نیز از آن استفاده کنند.

کد خبر 749693

دیگر خبرها

  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت