Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به دنبال ثبت سوژه چابهار به قطب صنعت شیرین‌سازی آب دریا تبدیل شود در سامانه فارس من، نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: مطالعه شیرین سازی و انتقال آب دریای عمان در طول سواحل مکران به افزایش تولید و اشتغال استان سیستان و بلوچستان کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معین الدین سعیدی با اشاره به طرح انتقال آب از چابهار اظهار کرد: ابتدا قرار بود که طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی از طریق چابهار انجام شود اما وزارت صنعت به این نتیجه رسید آب را از خلیج فارس به کرمان و از آنجا به خراسان رضوی منتقل کند که با پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان قرار شد خط انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان هم اجرایی شود و کلنگ این پروژه نیز زده شد اما از آنجا که منابع مالی آن تعریف و تامین نشده نمی‌توانم در خصوص اجرای کوتاه‌مدت آن اظهار نظر کنم و در واقع نسبت به این طرح، زیاد خوش‌بین نیستم.

وی افزود: با این حال این نوید را بدهم که برای روستای تیس در منطقه آزاد چابهار پروژه آبرسانی کلید خورده است و اهالی این روستا در نیمه اول سال جاری به آب پایدار خواهند رسید.

نماینده مردم چابهار، کنارک، نیکشهر، دشتیاری و قصرقند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشبختانه اعتبارات آبرسانی سیستان وبلوچستان در سال جاری به یک هزار و ۶۵ میلیارد تومان رسیده و بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبارات ماده ۵۶ برای آبرسانی پایین دست سد پیشین پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه اوضاع آبرسانی حوزه انتخابیه چابهار خوب نیست، افزود: پیگیری‌ شده تا ۴۰ روستا در حوزه بخش تلنگ قصرقند آبرسانی ‌شود و در پایین دست سد زیردان نیز این آمادگی وجود دارد که تا ۳۱ تیر ماه سالجاری به شبکه جدید وصل شود تا بیشتر مردم آب پایدار داشته باشند و در بریس و پسابندر نیز پروژه‌ها به خوبی پیش می‌روند

سعیدی گفت: با توجه به اینکه پهنه سواحل مکران که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و نظام هم خدمات زیادی به مردم این منطقه ارائه کرده اما به لحاظ عمق فاصله‌ها و ناهنجاری‌هایی که ریشه در تاریخ دارد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب «راه‌های نرفته بیشتر از راه‌های رفته است» ما به لحاظ بیشتر شاخص‌های توسعه در آخرین نقطه کشور هستیم.

وی اضافه کرد: مصداق بارز این شاخص‌ها همین دسترسی مردم به آب آشامیدنی است و به طور میانگین حدود ۸۱ درصد مردم مناطق محروم این خطه به صورت سقایی آبرسانی می‌شوند اما با نگاه ویژه‌ای که نظام مقدس جمهوری اسلامی به این پهنه دارد و پیگیری‌های متعدد مجمع نمایندگان استان و انعکاس دردهای این مردم در مجلس شورای اسلامی، نوع نگاه‌ها متفاوت شده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: طرح‌های متعددی تعریف شده که عمده مشکلات در ۲ مجتمع آبرسانی بود که شرایط نامطلوبی نسبت به سایر مناطق حوزه انتخابیه چابهار دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی چند روز گذشته ۴۰ روستا در حوزه تَلَنگ آبرسانی شد و همچنین آب به روستای لکوکچ رسید و امیدواریم تا پایان اردیبهشت، آب آشامیدنی پایدار به روستاهای دیگر هم برسد.

سعیدی افزود: در روستاهایی که حتی یک متر لوله‌کشی آب نبود امروز عملیات آبرسانی به خوبی پیش می‌رود. خط انتقال آب از پسابندر به بریس هنوز آغاز نشده و پیگیر آغاز عملیات اجرایی این طرح هم هستیم.

وی گفت: در حوزه آبرسانی تلاش‌های زیادی شده تا این شاخص افزایش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست با بیان اینکه در شهر چابهار شاهد یک سهمیه‌بندی نامناسب آب هستیم اظهار داشت: با افزایش ۲ هزار مترمکعبی آب شیرین کنارک موافقت شده اما در مناطق زیادی هنوز کار آبرسانی بخوبی انجام نشده است.

وی تاکید کرد: با این روند فکر می‌کنم دیگر نمی‌توان فریاد تشنگی مردمان این سرزمین را نشنید و اطمینان دارم در سال جاری اتفاقات خوبی در حوزه آب آشامیدنی رقم خواهد خورد.

 

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: دریای عمان آب سیستان و بلوچستان انتقال آب دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران