Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: چرا باید در استان خوزستان شاهد افت و خیز بیماری باشیم و چرا در کنترل بیماری مردم و مسئولان هماهنگ و هم سو نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، دکتر سیدمحمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان جمعه شب درگفتگو با رسلنه ملی اظهار داشت: برای کنترل کروناباید پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک ،تهویه محل زندگی و کار، اجتناب از تجمع و مسافرت ،قرنطینه خانگی و شهرها، بیماریابی، تست و جدا سازی بیماران رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روند بیماری در کشور و استان سیر افزایشی دارد افزود: بعد از چند روز کاهش موارد بیماری کووید ۱۹ در خوزستان، از روز هفتم فروردین ماه روند صعودی مسافرت ها، ترددها و حضور در تجمعباعث افزایش موارد بیماری در خوزستان شد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: چرا باید در استان خوزستان شاهد افت و خیز بیماری باشیم و چرا در کنترل بیماری مردم و مسئولان هماهنگ و هم سو نیستند.

وی ادامه داد: چرا از تجربه کشورهای موفق در کنترل بیماری نظیر ویتنام و سنگاپور استفاده نمی کنیم. این کشورها از واکسن و دارو استفاده نکردند بلکه تنها انضباط و اجرای سختگیرانه مقررات بهداشتی و محدودیت ترددها را اعمال کردند.

علوی خطاب به مردم گفت: اگر در مقابل سلامتی دیگران احساس مسئولیت می کنید بدون توجه به موقعیت شغلی و گرایش سیاسی و اعتقادی، پروتکل ها را رعایت کرده و دیگران را به اجرای آنها تشویق و ترغیب کنید همچنین از اشاعه باورهای غلط و اطلاعات نادرست به شدت بپرهیزید.

وی در خصوص وضعیت بیماری در روزهای آینده افزود: اگر مردم فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنندو از حضور در تجمع به خصوص مراسم جشن و عزاداری های بزرگ پرهیز کنند قطعا می توانیم بیماری را مهار کنیم.

در حال حاضر ۱۲ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان نارنجی هستند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت

به گزارش خبرآنلاین، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استادان دانشگاه، چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند و موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

مهر در خبری نوشت:محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900236

دیگر خبرها

  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند