Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی سامانه ای طراحی شده که آدرس آن در پایگاه اینترنتی راه و شهرسازی وجود دارد و همچنین با عنوان سامانه املاک و اسکان نیز قابل جست و جو است. مالکان موظف هستند، آدرس و مشخصات ملک خود را در این سامانه ثبت و مستاجران هم باید مشخصات و وضعیت اسکان خود را در آن اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی فر، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی البرز در این باره گفت: اگر اطلاعات صاحب خانه ها اشتباه ذکر شود تا هجده برابر هزینه اجاره سالانه یک واحد از مالک، جریمه و مالیات دریافت و اگر مستاجران نیز در سامانه یادشده ثبت نام نکنند یارانه شان قطع خواهد شد.

او افزود: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، شهروندان می توانند یک واحد اصلی در یک شهر و یک واحد فرعی در شهر دیگری داشته باشند اما اگر واحدهای دیگر آنان در سال بیش از صد و بیست روز خالی از سکنه باشد، مشمول مالیات و جریمه خواهند شد.

او با بیان این که همگان موظف هستند اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان اعلام کنند، افزود: راه و شهرسازی از این طریق قابلیت شناسایی ظرفیت های اسکان را خواهد داشت و می تواند آن را به بازار عرضه کند.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یارانه نقدی املاک و مستغلات اجاره مسکن اجاره نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت راه: مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است

وزارت راه وشهرسازی از رشد ۴۰.۷ درصدی ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس خبر داد و اعلام کرد: مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

طبق آمار طی 40 روز ابتدایی سال گذشته 80186 قرارداد در سامانه خودنویس ثبت شده بود. این در حالی است که در مدت مشابه سال جاری 112864 قرارداد اجاره در سامانه مذکور ثبت شده که نشان می‌دهد قراردادها 40.7 درصد رشد داشته است.

سال گذشته ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری فقط از طریق مشاوران املاک امکان‌پذیر بوده است، اما با راه‌اندازی سامانه خودنویس مردم می‌توانند بر اساس قانون قراردادهای اجاره را ثبت کنند. روند مراجعه مردم به سامانه خودنویس هر روز در حال رشد است و برخی مشکلات گزارش شده از سوی مردم به سرعت رفع شده است.

"اجاره‌داری" متولی ندارد/قیمت مسکن به تولید وابسته نیست

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است
  • وزارت راه: مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است
  • ۲ قاچاقچی سوخت یارانه‌ای در زنجان جریمه شدند
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • جریمه ۱۰ میلیارد ریالی به اتهام هدر دادن سوخت رایانه ای در خوروبیابانک
  • خبر جدید مجلس برای دارندگان دسته‌چک/ شرایط دریافت دسته چک تغییر کرد
  • اتصال آنلاین اطلاعات خرید و فروش به سامانه املاک و اسکان
  • اخطار به صاحبان خانه‌ های خالی برای پرداخت مالیات
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات