Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی زنده تلویزیونی عید نوروز وظایف اساسی دستگاه ها و مردم برای تحقق شعار سال و حمایت تولید و رفع موانع را تبیین کردند که در ادامه مسوولان قوای سه گانه و سایر سازمان ها و نهادها نیز برای پیگیری و اقدامات لازم در این رابطه به درخواست معظم له لبیک گفته و هر یک دیدگاه ها و راهکارهای خود را ارایه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه مسوولان بر آن اتفاق نظر دارند این است که تحقق شعار سال ۱۴۰۰ در گرو تسهیل امور با حذف قانون های دست و پاگیر و بوروکراسی اداری و حمایت همگانی به صورت ملی، جدی، حاکمیتی، دولتی، فرهنگی، مردمی، دانشگاهیان و هنرمندان از تولید ملی است که توجه به این موارد در آینده‌ای نزدیک به تحول در حوزه تولید و خودکفایی بیشتر می‌انجامد.

در ادامه این مطلب برخی از مهمترین اظهارات مسوولان که می تواند چراغ راهی برای افزایش تولید ملی، پشتیبانی و رفع موانع باشد، آورده می شود:

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران:

سال ۱۴۰۰ طبق بیانات مقام معظم رهبری به سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده؛ که حرکت در این مسیر خط مشی و راهبرد اصلی در استان تهران قرار می گیرد و همچنانکه سال گذشته نیز حرکت در مسیر جهش تولید با افزایش اشتغالزایی در استان نمود پیدا کرد؛ در سال جدید این موضوع با جدیت بیشتری دنبال می شود تا بتوانیم در این مسیر به الگویی برای کل کشور تبدیل شویم.

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی:

گره تمام مشکلات حتی مشکلات فرهنگی و اجتماعی در گرو تولید،  کارآفرینی و فعالیت های اقتصادی است.

منشا برخی از بزهکاری ها، مشکلات اقتصادی است و حتی بخشی از دلایل افزایش آمار طلاق و اعتیاد به فعالیت های اقتصادی مربوط می شود.

در نگاه کلان، تولید داخلی توانسته تحریم های ظالمانه استکبار جهانی را خنثی کند و اگر در گذشته و سال قبل تولید و توانمندی داخلی ارتقا نمی یافت، طبیعتا تحریم ها بسیار شکننده می شد.

 محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی:

استان آذربایجان غربی با همکاری‌های بین بخشی، همدلی، کار جهادی و بهره گیری از ظرفیت های کم نظیر خود آماده است تا به منویات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشاند.

تحقق شعار امسال که می تواند سهم بسزایی در افزایش رضایتمندی عمومی داشته باشد، در گرو وحدت و همدلی است.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل:

با توجه به نامگذاری سال جدید به نام سال تولید ، پشتیبانی و مانع‌زدایی از سوی مقام معظم رهبری در نخستین ساعت‌های پس از آغاز سال جدید، سرفصل‌های عملیاتی شعار سال مورد بررسی مسئولان استانی قرار گرفت.

برنامه اجرایی توسعه استان حول محور شعار سال تدوین می‌شود و مدیران اجرایی استان ظرف ۲۰ روز آینده موارد اولویت‌دار در راستای این شعار را در شهرستان‌ها شناسایی می‌کنند.

بر اساس این شعار در بحث تولید و توسعه واحدهای تولیدی اقدامات حمایتی بیشتر شده و با تسهیل امور بانکی و کاهش بوروکراسی، زمینه توسعه  واحدهای تولیدی بیش از پیش فراهم می‌شود.

عزیزاله شهبازی استاندار البرز:

رفع موانع تولید، مالیاتی، بانکی و بیمه  از رئوس پیام راهبردی مقام معظم رهبری است که باید در سطوح مختلف ملی از طریق همکاری و همراهی قوای سه گانه و تمامی مردم و مسئولان رفع و رجوع شود.
حمایت همه جانبه از تولید و توجه به توانمندی های داخلی که در واقع همان اقتصاد مقاومتی است مرکز صقل تمامی موضوعات مدنظر است که امید می رود در سایه اتخاذ تدابیر مناسب به اهداف والای آن دست یابیم.
مقصود از تولید فقط تولید کالا به معنای عام آن نیست بلکه باید آثار آن در تمامی وجوه زندگی که همانا رضایتمندی مردم در تمامی ابعاد زندگی است، ساری و جاری شود.

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر:

باید گام‌های عملیاتی برای تحقق رونق تولید و رفع مشکلات تولیدکنندگان برداشته شود و پشتیبانی و مانع زدایی از تولید در حد شعار باقی نماند.

برخی از موانع به قوانین، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها بر می‌گردد که لازم است در راستای مانع زدایی از تولید اصلاح شوند.

فعالیت سیستم نظارتی در جامعه باید با همکاری مدیران و حفظ سلامت اداری در راستای رفع موانع از بخش‌های تولید، سرمایه‌گذاری و اقتصادی گام بردارد و برای رفع مشکلات این واحدها باید کارگروه تخصصی با همکاری مسئولان مرتبط تشکیل و راهکارهایی برای برگشت این واحدها به چرخه فعالیت اندیشیده شود.

حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی:

شعار "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" باید محور و اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد و ملاک ارزیابی‌ها نیز عنوان سال باشد.

تولید باید به معنای واقعی وارد صحنه شود و یکی از تولیدات مهم کشور در مقطع انتخابات و عرصه سیاسی است.

هر نوع تولید نقشی در فرایند توسعه ایفا می‌کند و تولید در معدن و کشاورزی وقتی محقق می‌شود که تولید امنیت به خوبی صورت گیرد.

فرمانداران باید برای سال ۱۴۰۰ برنامه عملیاتی داشته باشند و این برنامه‌ها براساس برش‌های شهرستانی برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی بوده، هدف‌گذاری‌ها در آن مشخص باشد و کارها نیز براساس جدول زمان‌بندی پیش برود.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان:

در سال جدید باید با روحیه جهادی و انقلابی کار کنیم و بروکراسی اداری را کنار بگذاریم و تا روز آخر به مردم عزیز و شریف استان خدمت کنیم.

تلاش در رفع مشکلات کارگری ، زیرساخت‌های جاده‌ای ، آبرسانی به روستاها و شهرها  ، تلاش در راستای برنامه های فرهنگی و اجتماعی و جلب اعتماد عمومی در تمام صحنه‌ها از دیگر اولویت های سال جدید در خوزستان هستند.

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس:

امسال نیز همانند سال‌های گذشته، فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب درباره توجه به تولید را نصب العین خود قرار داده‌ایم و برای تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها برنامه عملیاتی طراحی خواهیم کرد.

رفع موانع بین‌المللی از جمله راهکارهای مهمی است که در توانایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

علیرضا آشناگر استاندار سمنان:

رویکرد مهارت‌آموزی نقشی مهم در اشتغالزایی، رونق و جهش تولید دارد و تحقق این رویکرد در اولویت‌های برنامه‌ریزی استان قرار دارد.
استان سمنان دارای واحدهای صنعتی و معدنی قدرتمند است که در کشور نیز مطرح هستند و به دلیل داشتن اراضی بدون مانع می‌تواند پذیرای سر ریز استان‌های پرجمعیت باشد.

ارسلان زارع استاندار گیلان:

انسجام دستگاه های دولتی و همراهی با بخش خصوصی و عزم راسخ برای تداوم روند هدفگذاری کمک به بازگرداندن واحدهای تملیک شده بانک ها به مدار تولید باید ادامه یابد.

همچنین تسهیلات کرونایی و منابع سایر استان ها در برخی از شاخص ها باید به طور کامل جذب شود و انتظار می رود که با استمرار این روندها و پشتیبانی قوای مختلف و رفع موانع، شاهد شکوفایی بیشتر اقتصادی به ویژه در بخش تولید باشیم.

هادی حق شناس استاندار گلستان:

مصداق تحقق شعار سال ۱۴۰۰ تقویت بخش کشاورزی به عنوان موتور محرک تولید و توسعه در گلستان است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

اجرای طرح هادی یا بازنگری در آن، زیرسازی و آسفالت معابر، مقاوم سازی مسکن و تحویل خودرو و تجهیزات عمرانی و خدماتی به روستاها از جمله اقدامات برای افزایش ماندگاری روستاییان بوده و این اقدامات در سال‌جاری همچنان با قوت ادامه خواهد داشت.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

سال ۱۴۰۰ تحولات اساسی پیش روی حوزه صنعت خواهد بود و صنایع استان حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های زیادی در صنعت، کشاورزی و خدمات دارد، در حوزه صنعت، امسال پتروشیمی گچساران وارد مدار تولید شده و سد چمشیر بهره برداری و آبگیری خواهد شد.

همچنین در حوزه کشاورزی گام های بلندی برداشته خواهد شد که شامل سد آبریز، سقاوه، طرح بزرگ امامزاده جعفر در باشت، طرح آبیاری اراضی غربی دهدشت و تکمیل سد تنگ سرخ می شود.

با توجه به شعار امسال بنا به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، تولید کنندگان باید حمایت و موانع پیش روی آن ها شناسایی و رفع شود.

سید موسی خادمی استاندار لرستان:

در سال جاری باید حمایت از تولید صورت گرفته و با افزایش پشتیبانی ها از تولید موانع را نیز برطرف کنیم.

در راستای نامگذاری سال برنامه های خود را به زودی تدوین می کنیم و با رفع موانع از تولید حمایت خواهیم کرد.

محمد علی طالبی استاندار یزد:

لازمه تحقق تولید ملی، همگرایی و تعامل دستگاه‌ها برای حمایت از آن و مانع‌زدایی از سر راه تولید و تولیدکنندگان است.

با نگاه حمایتی و مانع زدایی از تولید و با بهره‌گیری از تجربه‌ای که در شناسایی نقاط ضعف برخی از دستگاه‌ها، خلاهای قوانین و مقررات و موانع موجود بر سر راه تولید داریم، می‌توان از ظرفیتی که نامگذاری سال جدید ایجاد می‌کند برای حمایت و پشتیبانی جدی از بخش تولید استفاده کرد.

فتح الله حقیقی استاندار زنجان:

امسال باید کمیته‌هایی در راستای نظارت و رفع موانع بخش‌های مختلف در دستگاه‌ها، ارگان‌ها و بخش‌های تولیدی و کشاورزی تشکیل شود تا علاوه بر حمایت از تولید، موانع موجود هم رفع شود.

اینکه صرفا فقط یک یا چند دستگاه، متولی انجام کار در جهت تحقق شعار سال باشند، نمی‌توان  به حصول نتیجه مطلوب امیدوار شد و اگر سایر ارگانها و سازمان‌ها در خصوص تحقق بخشی شعار سال، احساس تکلیف نکنند، شاید آن انسجام لازم حاصل نشود.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه:

نقشه راه اجرای این راهبرد مهم در توسعه پایدار استان با در نظر گرفتن الزامات و امکانات و با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تدوین می شود.

همه دستگاه‌های اجرایی باید در اجرای نقشه راه این راهبرد مهم برای توسعه پایدار کشور نقش آفرینی موثر داشته باشند و در این نقشه راه وظایف به تفکیک مشخص می شود تا هماهنگی لازم شکل بگیرد.

محمد نوذری استاندار ایلام:

ایلام به ظاهر استانی کوچک اما به اندازی کشوری بزرگ ظرفیت اقتصادی دارد، اساس کار ما تولید است آنچه که سد مسیر تولید است از جمله سیستم بوروکراسی را هموار می کنیم.

کارگروهی متناسب با شعار سال تشکیل می شود و مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی را در محور تولید قرار می دهیم پشتیبانی و حمایت  لازم از تولید و سرمایه گذار را انجام می دهیم.

علی زینی‌وند استاندار کرمان:

در حوزه تولید ما ظرفیت و امکانات بسیاری داریم و مردم ما نیز توانمندی زیادی در این حوزه دارند و در جذب سرمایه نیز کشور مشکلی ندارد.
در عمل افرادی که برای تولید، کسب و کار و سرمایه گذاری در کشور اقدام می‌کنند با موانع متعدد قانونی مواجه هستند لذا تمرکزگرایی، غیرشفاف بودن قوانین، واردات بی رویه و غیر حساب شده تولید ملی را تضعیف کرده است.

سید سعید شاهرخی استاندار همدان:

به طور حتم امسال تلاش مضاعفی برای برداشتن موانع بر سر راه اشتغال و تولید صورت می گیرد و در ابتدای سالجاری برنامه ریزی لازم برای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به منظور تسهیل در امور سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی فراهم می شود.

فعالیت های مختلفی در حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی همدان در حال اجرا است تا به اهداف ترسیم شده در سند توسعه همدان که امسال سال پایانی آن است دست یابیم.

فریدون همتی استاندار هرمزگان:

با توجه به نام گذاری سال ۱۴۰۰به عنوان سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌ زدایی‌ها" و در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، تحقق این شعار در اولویت همه برنامه‌ریزی‌های استان استان در سال جدید قرار می‌گیرد.

دراین سال ضمن به کارگیری تمامی ظرفیت‌های استان، مجموعه مدیریت عالی و دستگاه‌های اجرایی و همه نهادها و سازمان‌های استان نیز باید با تمام توان در این راستا تلاش کنند لذا  توجه به موضوع بسیار مهم تولید در کشور، از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است و افزایش و تقویت تولید در زمینه های مختلف در دستور  کار است.

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

با برداشته شدن موانع تولید و رونق در این بخش مهم اقتصادی، اشتغال شکوفا شده و کاهش بیکاری را در کشور شاهد خواهیم بود که در کنار این آثار مثبت، وابستگی به خارج نیز به تدریج از بین می رود.

تولید کننده به‌جای تمرکز بر افزایش ظرفیت تولید، به این فکر است که چگونه از پیچ ‌و خم بروکراسی‌های اداری رهایی یابد و این مساله مانع اصلی بر سر راه تولید و البته رونق اقتصادی کشور است.

روح الله متفکرآزاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

در مجلس یازدهم تلاش می شود با ریل گذاری مناسب، موانع تولید برطرف شود زیرا رونق تولید موجب افزایش ارزش پول ملی خواهد شد.

بدون رونق تولید و توجه به امکانات و داشته های داخلی در حوزه های مختلف کالا و خدمات و ایجاد حساسیت نسبت به حمایت از تولیدات داخلی، امکان ارتقای ارزش پول ملی که در سال های اخیر به شدت تنزل پیدا کرده است، وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

در سال جدید مسوولان علاوه بر برداشتن موانع قانونی و بروکراسی های اداری طولانی ، باید در حوزه های مختلف مشوق هایی چون اعطای یارانه ها را نیز برای تولید در نظر گیرند تا  شاهد رشد تولید داخلی با قیمتی ارزان و اشتغال جوانان باشیم.
اعطای مشوق های سرمایه گذاری از دیگر راهبردها برای مانع زدایی و حمایت از تولید است و به نظر می رسد که باید مشوق های سرمایه گذاری ما در سطح کشور نیز به سمت تولید سوق داده شود.
باید قوی سه گانه به خصوص مجلس شورای اسلامی که کار تصویب قوانین را در جمهوری اسلامی بر عهده دارد، با شناسایی موانع تولید، راه را برای جهش و رونق تولید و سرمایه گذاری باز کنند و علاوه بر آن مشوق هایی را نیز برای سرمایه گذاران واقعی حوزه تولید به تصویب برسانند تا آنها تشویق به ایجاد اشتغال و تولید شوند.

آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:

مدیران اجرایی باید زیرساخت‌ها و تسهیلات لازم را برای سرمایه‌گذاری فراهم کنند و هر نوع مانعی را برای فعالیت واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال از میان بردارند.

یکی از کارهای اساسی در سال ۱۴۰۰ باید این باشد که به سراغ کسانی برویم که می‌توانند مجتمع‌های بزرگ صنعتی در استان ایجاد کنند، تعداد افرادی که سرمایه‌گذار بزرگ هستند کم نیست و باید زمینه را برای حضور آنان در استان فراهم کنیم.

عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی:

کشور از لحاظ مالی و نیروی انسانی از غنای کافی برخوردار است برخی از مشکلات ریشه در سوء مدیریت ها و برنامه ریزی ناصحیح دارد و برنامه ریزی اصولی و کارشناسی نقشی مهم در تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ دارد.
حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی امام جمعه مهریز:

اگر در کشور با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و بهره‌گیری از نیروهای دلسوز برای تولید و اشتغال با شناسایی نقاط ضعف و رفع مشکلات اقدام شود شاهد رونق و جهش در تمامی بخش‌های مختلف و کمک به اقتصاد و معیشت مردم خواهیم بود.

برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی که نتیجه تحریم‌های ظالمانه، بخشی مرتبط با کرونا و یک بخش آن به خاطر سوء مدیریت است باید مسوولان برای تولید و اشتغال از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنند.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان:

ایجاد پنجره یا شبکه باز مدیریتی، تضمین سرمایه در گردش برای تولیدکننده و فرصت دادن دوباره به صاحبان صنایع، موجب تحقق شعار امسال می‌شود.

به طور یقین نبود سرمایه در گردش یکی از موانع تولید است.

رحمت‌الله فیروزی پوربادی نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

همه ارکان اجرایی و قضایی کشور وظیفه دارند بستر رونق و جهش تولید را با فراهم کردن همه ابزارها و امکانات لازم در همه بخش‌ها از جمله تجهیزات‌ و تسهیلات برای صاحبان صنعت، کشاورزی و صنایع دستی مهیا کنند.

مجلس برای اجرای این‌ مهم عهده‌دار وظیفه نظارتی است و اگر جای خالی قانونی وجود دارد باید با مصوبات مورد نیاز به جهش و رونق تولید کمک‌ کند.

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

اگر بتوانیم تولید را تقویت کنیم بسیاری از مشکلات رفع می‌شود همچنین مشکلات تامین و بازار ارز و نوساناتی که به خاطر کاهش یافتن شدید درآمدهای نفتی در بازار به وجود آمده و تنها با صادرات غیرنفتی و ارزآوری حل می‌شود.

تحقق تقویت تولید الزاماتی دارد که از جمله آن باید انواع و اقسام حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم از تولید صورت بگیرد که یکی از آنها حمایت قانونی از تولید است.

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان:

راهبردهایی مانند حمایت از کالای ایرانی، مبارزه با قاچاق و حمایت از سرمایه‌گذاران برای تحقق شعار سال باید مورد توجه قرار بگیرد.

سوء مدیریت‌ها مانع از تحقق شعار سال ۱۴۰۰ می‌شود و ضرورت دارد بخش های مختلف با جدیت به مسئولیت‌های خود عمل کنند تا بتوان به شعار امسال عمل کرد.
تسهیل در انجام امور اداری، بازنگری و اصلاح قوانین مربوط به تولید از راهکارهای مهم در مانع‌زدایی از تولید است و باید این مهم بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری امام جمعه اردستان:

تولید هرگز نباید تعطیل و متوقف شود و پشتیبانی لازم باید وجود داشته باشد در برخی مواقع اقدامی آغاز می‌شود اما پشتیبانی و حمایت نشدن ناقص ماندن آن را به همراه دارد.

مانع‌زدایی شامل ۲ بخش است، یکی مربوط به قانون که قوه مقننه باید در صدد رفع آن باشد و بخش دیگر قوه مجریه است که باید به طور علمی آن را از سر راه بردارد.

حجت الاسلام سیدصادق طباطبایی نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی:

اگر تولید داخل محور پیشران بودن کشور و قطع وابستگی به کشورهای دیگر دانسته شود و در برنامه باشد به طور حتم می‌توان استقلال، هویت، همبستگی و آزادی کشور را حفظ کرد.

با ریل‌گذاری صحیح و بهتر می توان کارها را به نحو مطلوب تر پیش برد و باید به تولید داخل اهمیت بیشتری داده شود تا با آزادی و قدرت بیشتری به توسعه همه جانبه کشور دست پیدا کنیم.

محمد صفایی دلویی نماینده گناباد و بجستان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

کشور برای کاهش معضل تورم و افزایش ارزش پول ملی چاره ای جز حرکت به سمت رونق تولید ندارد از این رو باید با برنامه ریزی اصولی، سرمایه‌های سرگردان و منابع بانکی را به سمت تولید جهت دهی کرد.

باید با تعریف یک سازوکار منسجم، شبکه ای بین بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات ایجاد شود تا با کاهش شیب گرانی از فشار اقتصادی بر مردم کاسته و از ایجاد تورم نیز جلوگیری شود.

بهروز محبی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی:

برخی موانع جدی در مسیر تولید، قوانین دست و پاگیر و کمبود برخی زیرساخت‌ها است که برای تحقق شعار سال باید بوروکراسی اداری تسهیل شود.

در سا لهای گذشته ستادی برای تسهیل و رفع موانع تولید در مراکز استانها فعال شده بود اما همچنان موانع زیادی در مسیر تولید وجود دارد و گام هایی اساسی باید در این حوزه برداشته شود.

حجت‌الاسلام محمود مشایخ امام جمعه نوشهر:

مسوولان و مردم با اولویت قرار دادن خریدکالای ایرانی نقش مهمی در پشتیبانی از تولیدات داخلی ایفا خواهند کرد هرچند می طلبد که تولیدکنندگان نیز با تولید کالاهای بادوام، با کیفیت و ارزان تر موجب افزایش گرایش به تولیدات داخلی را رقم بزنند.

مجلس با اصلاح و یا حذف قوانین دست و پاگیر باید علاوه بر بهبود روند بانکی و مالیاتی، تولیدکنندگان را نسبت به تولید گسترده و پیوسته مصمم کند.

مسوولان اجرایی نیز باید با اولویت دهی به حمایت از تولید داخلی و ترقیب سرمایه گذاران بخش خصوصی و همچنین کاهش مراحل اداری با تشکیل کارگروه ها و کمیته های تخصصی بویژه در زمینه حمایت از حوزه صنایع و معادن و کشاورزی گام های اساسی بردارند.

حجت‌الاسلام محمد سبزی نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی:

تقویت تولید و رشد اقتصادی کشور در گرو حمایت و مانع زدایی از این عرصه است و در این راستا مجلس شورای اسلامی با اصلاح یا رفع برخی قوانین دست و پاگیر و دولت هم با جدیت و روحیه جهادی باید پای کار باشند.

لازم است اهمیت حمایت از تولیدکنندگان و برداشتن موانع در مسیر توسعه تولیدات داخلی را  همه مسوولان در قوای سه گانه کشور مدنظر قرار دهند و در این زمینه با هم افزایی و تعامل داشته باشند.

آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری:

اهتمام به مساله تولید موجب حل مشکلات اقتصادی کشور شده و رونق اقتصاد کشور را رقم می زند و جهش تولید و محقق شدن کامل آن نیازمند اتحاد تمام قوا و پشتیبانی های لازم است.

قوه مقننه هم با رفع مشکلات قانونی و اعطای مشوق های لازم به تولید کنندگان، باید گامی دیگر برای این مساله مهم بردارد.

علاوه بر قوای سه گانه مردم هم در رونق جهش تولید نقش بسزایی دارند مردم می توانند با خرید محصولات داخلی از  تولید کننده داخلی حمایت کنند و همچنین فرهنگ مصرف کالای ایرانی را در جامعه نهادینه کنند و در این میان نقش سرمایه گذاران و تولید کنندگان در تلوید محصول با کیفیت و کمک به رونق تولید انکار ناپذیر است.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی:

برای تحقق شعار سال همه بخش‌ها و ارکان کشور باید همت لازم را داشته باشند و با اتحاد و همدلی زمینه تحقق این شعار سازنده را فراهم کنند.

یکی از مهمترین الزاماتی که برای تحقق شعار به آن نیاز داریم تغییر نگاه و نگرش بخش‌های مختلف به مقوله تولید است به این نحو که باید به تولید به عنوان یک ارزش نگاه شود و این تغییر نگاه هم در مسوولان و هم در مردم باید ایجاد شود.

در برخی موارد کاغذبازی اداری و طولانی بودن روند ایجاد فعالیت‌های تولیدی در کشور برای تولیدکننده طاقت‌فرسا و خسته‌کننده است این در حالی است که باید این روند اصلاح شود و جایگاه تولید و تولیدکننده در کشور بیش از این ارتقا یابد و به تولید به عنوان یک ارزش نگاه شود.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت:

دولتمردان باید از تولیدکنندگان کاملا پشتیبانی کنند به ویژه در دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی باید این حمایت همه جانبه باشد.

عواملی می تواند موجب عدم شکل گیری جهش تولید شود،اولین عامل عدم پشتیبانی لازم نظام و حاکمیت است، یعنی اگر تولید کننده در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی از سوی دولت حمایت مالی نشود و بازارهای داخلی و خارجی مناسب برای عرضه کالاها و تولیدات داخلی فراهم نگردد، عملا  پشتیبانی لازم محقق نشده است.

پرویز اوسطی نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی:

حمایت از تولید دانش بنیان به معنای واقعی یک مطالبه ملی است که با پشتیبانی کامل حاکمیت و مردم، مسیر رشد، پیشرفت و توسعه کشور را هموارتر می‌کند.

اصلاح ساختار اقتصادی کشور با محوریت حمایت واقعی و نیل به شکوفایی در تولید ملی از ضروریات است.

تا حصول نتیجه مطلوب و تحول و جهش معنی‌دار و شکوفایی واقعی به معنای برتری جهانی و نمود قابل درک آن در اقتصاد و معیشت مردم، نیازمند تداوم و پیمایش مسیر بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب هستیم.

حجت الاسلام علی اکبر ایمانی امام جمعه شهرستان فردیس:

در شرایط خاص کنونی حمایت دولت و صاحبان سرمایه در کنار تسهیل گری قانونی توسط مجلس شورای اسلامی گره گشای موانع تولید در کشور است.

نظام قضایی و اداری کشور باید قاطعانه در مقابل قاچاق کالا ایستادگی کنند و نگذارند تولید داخلی آسیب ببیند.

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی:

پشتیبانی و رفع موانع اقتصادی تنها به گردن دولت نیست و نیازمند یک هم‌افزایی در قوای سه گانه است دراین رابطه مجلس وظیفه دارد با قانون‌گذاری به دولت در پشتیبانی و رفع موانع تولید کمک کند و قوه قضائیه و دیگر ساختارهای حاکمیتی نیز می‌توانند به دولت در این مساله یاری رسانند.

اگر نتوانیم اقتصاد قوی و توانمندی داشته باشیم به طور قطع در حوزه‌های دیگر هم با چالش‌های اساسی روبرو می‌شویم به همین دلیل اقتصاد و تولید بنیان قوی شدن هر کشور است.

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس یازدهم:

بخشی از مشکلات و دست اندازهای تولید با کمتر شدن کاغذ بازی‌ها بین ادارات دولتی و همچنین با همراهی سایر نهادها برطرف خواهد شد.

هر نقطه از خاک ایران اسلامی امکانات، اقلیم خاص، نیروی انسانی و ظرفیت‌هایی دارد که اگر در مسیر درست به کار گرفته شوند، پشتیبان و حامی تولید ایرانی خواهند بود.

علی‌اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی:

اصلی‌ترین کلید برای رفع مشکلات کشور تولید داخلی است که به دنبال آن می‌توانیم افزایش ارزش پول، ایجاد اشتغال، فراوانی نعمت و رفع مشکل اقتصاد مردم را شاهد باشیم.

پشتیبانی از سرمایه‌گذاری و کمک به تولید، امری برای رسیدن به شعار رفع موانع تولید است که باید در این راستا جلوی واردات غلط گرفته شود.

اصلاح قانون خرید محصولات کشاورزی، رفع مشکلات بورس و جذب نقدینگی، نظارت بر واحدهای صنعتی و تصویب ساخت سالانه یک میلیون مسکن توسط دولت، از جمله اقدام‌های مجلس در راستای رفع موانع تولید و پشتیبانی از تولید داخلی است.

ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

بانک ها باید در سالی که با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده رویکرد بنگاه‌داری را کنار گذاشته و یاری رسان واحدهای تولیدی باشند.

برخی از موانع تولید در حوزه قانونگذاری است مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد نسبت به برطرف کردن این موانع اقدام کند و بخشی از این مشکلات نیز در حوزه پشتیبانی است که در این زمینه دولت وظیفه دارد که در راستای رفع آن، گام بردارد.

مصطفی نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی:

بخش خصوصی و تعاونی باید حساسیت خاصی در زمینه تحقق شعار سال داشته باشند و با فداکاری و  اولویت‌گذاری در زمینه تولید داخل گام بردارند و ظرفیت‌های بالقوه کشور را با تلاش جهادی در زمینه تولید استفاده کنند.

در کمسیون انرژی مجلس در بحث حذف قوانین زائد و مانع تولید تلاش خواهیم کرد چرا که صنایع نفت و گاز پیشران توسعه جامعه است و حذف قوانین زائد در این صنعت، محرکی برای توسعه سایر بخش‌ها است.

آیت‌الله عسگر دیرباز نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری:

رکدام از قوای سه گانه و آحاد ملت می‌توانند با احساس مسوولیت به میدان آمده و با ارایه راهکاری منطقی بستری مناسب برای نفس کشیدن دوباره تولید بردارند.

وقتی صحبت از تولید می شود، بدون تردید طرف مقابل آن مصرف کننده است بنابراین فرهنگ مصرف تولید داخلی باید درجامعه نهادینه شده و مردم به جای خرید محصول خارجی پول خود را صرف خرید کالای داخلی کرده و پشتیبان تولید کننده داخلی باشند.

برای رونق تولید، خود تولید کنندگان هم باید تلاش جدی کرده و با تولید محصول با کیفیت و در نظر گرفتن سلایق جامعه قدم های مثبتی برای رونق تولید بردارند.

علیرضا پاک‌فطرت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

نجات اقتصادی کشور، حفظ قدرت پول ملی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از خروج نخبگان از کشور در گرو ایجاد زمینه تولید پایدار و دوری از دلالی و واسطه‌گری است.

لازمه جهش تولید حمایت همه مسوولان در قوای سه‌گانه است و مسوولان باید به‌گونه‌ای از تولید حمایت کنند که اگر کسی در عرصه دچار مشکل شد بتواند دوباره به وضعیت مطلوب بازگردد.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

جمهوری اسلامی ایران باید تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده و به جای چشم امیدداشتن به خارج، بازارها و صنایع داخلی خود را تقویت کند تا هم دشمنان مرعوب قدرت اقتصادی و صنعتی ایران شوند و هم کشورهای دیگر متقاضی و خواهان کالاهای باکیفیت ایرانی باشند.

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی:

سرمایه مملکت باید بیشتر به سمت تولید هدایت شود، می‌توانیم براساس اعتقاد به توان داخلی کشور، اعتماد به جوانان و اعتقاد به جمله "ما می‌توانیم" بزرگترین موانع را از راه تولید کشور برداریم.

برای پشتیبانی از تولید نیازمند رونق بازار کسب و کار هستیم اما در زمان حاضر محصولی که تولید می‌شود در بازارهای داخلی به خوبی عرضه نمی‌شود بنابراین برای پشتیبانی از ادامه تولید نیازمند بازاریابی خوب هستیم.

همچنین فضای کسب و کار  نیازمند دیپلماسی فعال در فضای بین المللی است و برای دیپلماسی اقتصادی باید تعداد رایزن‌های بازرگانی در سایر کشورها به خصوص کشورهای همسایه که بهترین بازار مصرف کالاهای ایرانی است افزایش یابد.

حجت‌الاسلام علی بدرخانی امام جمعه موقت ساوه:

امروز کشورمان از نظر جمعیتی و اقتصادی در شرایطی قرار دارد که اگر نتواند اقدام فوری برای رشد تولید را رقم بزند، در آینده بخت چندانی برای رهایی از چرخه فقر نخواهد داشت.

به نظر می رسد فعالیت هایی که تاکنون در حوزه ارتقای ظرفیت های تولیدی کشور انجام شده است هرچند قابل قبول اما هنوز مطلوب نیست و لازم است در این رابطه تلاش مضاعف و جهادی انجام شود تا به نقطه آرمانی برسیم.
از بیانات رهبر انقلاب چنین بر می آید که پشتیبانی و حمایت از تولید فقط کار مسئولان نیست و لازم است آحاد مردم هم در این زمینه نقش آفرینی کنند به خصوص کارکرد اهل مسجد در این خصوص بی بدیل است و با تشکیل کارگاه های کوچک و زودبازده باید وارد عرصه تولید و اشتغال شوند.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور امام جمعه خمین:

سرمایه‌های سرگردان به منظور تحقق شعار سال و تحقق رونق اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری، باید وارد چرخه تولید شود.

تحقق شعار پشتیبانی و مانع زدایی از تولید محدود به دولت نمی‌شود و تمام نهادها و اقشار مردم باید برای این مهم تلاش کنند.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

گره تولید کشور در همه زمینه‌ها باید با همت جمعی باز شود و باید به جای برخی بند و بست‌های غلط و سوء استفاده‌ها، همه در این مسیر همت کنند.

کسی نباید به این نگاه کند که آمریکا تحریم‌ها را برمی‌دارد یا بر نمی‌دارد و یا به برجام برمی‌گردد یا برنمی‌گردد، بلکه همه باید همت‌ها را به کارگیرند.

ماموستا اقبال بهمنی امام جمعه موقت سنندج:

لازمه پیشرفت کشور و تنها راه کاهش تاثیرات تحریم‌های خارجی بر بخش‌های مختلف، حمایت و پشتیبانی از تولیدات داخلی است.

هر جامعه‌ای که بتواند روی پای خود باید و از تولیدات داخلی خود استفاده و حمایت و مشکلات و موانع را رفع کند، قدم در راه پیشرفت و توسعه می‌گذارد.

طبق فرموده رهبری، تنها راهی که بتواند، تاثیر تحریم‌های خارجی را بر اقتصاد و زندگی مردم کم کند یا از بین ببرد، توجه به تولیدات داخلی و رفع مشکلات و موانع سر راه این بخش است.

حجت الاسلام و المسلمین رحیم مهدوی پور امام جمعه موقت بجنورد:

اگرچه قوه مجریه برای تحقق این شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی سهم بیشتری دارد، ولی عملیاتی شدن کامل رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تکلیف قوای سه گانه است.

زهره سادات لاجوردی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس:

بهبود شرایط قانونی، مالیاتی و ایجاد بستر امن برای هدایت سرمایه‌گذاری در بخش تولید برای رونق این بخش از جمله زیرساخت‌ها و اقداماتی است که باید در خصوص اجرایی شدن شعار امسال به آن پرداخت.

تنها برخی از موانع تولید مربوط به تحریم‌ها است و بیشتر آنها مربوط به موانع قانونی و اجرایی موجود در مسیر تولید داخلی است که بخش مهمی از سرمایه و انرژی تولیدکننده را اتلاف می‌کند.

علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی :

کمیسیون صنایع و معادن مجلس طرح رفع موانع تولید را به منظور برطرف کردن قوانین مزاحم و دست و پا گیر تدوین کرده است که بزودی در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

مجلس شورای اسلامی تیم ۳۰ نفره از نمایندگان ادوار گذشته و نمایندگان فعلی تشکیل داده است تا با حذف قوانین دست و پا گیر، مسیر را برای تولید آسان سازی کند.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان:

انجام هرگونه فعالیتی به ویژه در حوزه تولید مستلزم مطالعه و تحقیق است و این مهم موثرترین اقدام در پشتیبانی از تولید به شمار می‌رود.

تولید نیازمند فن و مهارت نیز هست که در بخش کشاورزی استان این مهم وجود دارد ولی می‌طلبد بیشتر  تقویت شود.

کلام آخر

شاید اولین گام برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، وحدت ، همراهی و همدلی مسوولان در سازمان ها و دستگاه های مختلف باشد که این امر از لبیک مسوولان به پیام نوروزی ایشان محقق شده و در ادامه می طلبد تا تمامی برنامه‌ها، اهداف، چشم‌اندازها و ظرفیت‌های هر استان مورد  شناسایی قرار گرفته و بر اساس آن کارهای عملیاتی آغاز شود تا بتوان در پایان سال گزارش جامع و کاملی ارایه کرده و به مجامع بین‌المللی ثابت کنیم تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی با تدبیر و درایت دولتمردان و همت و تلاش مردم کشورمان نه تنها بی‌اثر بلکه فرصتی برای رونق اقتصادی بوده است.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی مجلس شورای اسلامی رهبر معظم انقلاب امام جمعه خرم آباد پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی مجلس شورای اسلامی رهبر معظم انقلاب سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی مجلس شورای اسلامی رهبر معظم انقلاب امام جمعه خرم آباد اخبار کنکور نماینده ولی فقیه در استان پشتیبانی ها و مانع زدایی رهبر معظم انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی مانع زدایی از تولید تحقق شعار سال ۱۴۰۰ برای تحقق شعار سال پشتیبانی از تولید تولیدات داخلی مقام معظم رهبری رفع موانع تولید آذربایجان غربی مانع زدایی واحدهای تولیدی حمایت از تولید تولید کنندگان سرمایه گذاران مانع زدایی ها بخش های مختلف اقتصادی کشور نماینده مردم ایجاد اشتغال سرمایه گذاری قوای سه گانه قوانین دست تولید کننده حجت الاسلام رونق اقتصاد برنامه ریزی تولید داخلی داشته باشند دست و پاگیر سال جدید رفع موانع امام جمعه حوزه تولید برای تولید مسیر تولید زیرساخت ها رونق تولید رفع مشکلات شعار امسال گذاری سال بخش خصوصی برنامه ها راه تولید برای رونق دستگاه ها سازمان ها جهش تولید تولید ملی سال تولید آیت الله تحریم ها ظرفیت ها ارزش پول خواهد شد پول ملی سر راه بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۹۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی بعد از ظهر یک شنبه در نشست با فرماندار رشت به تشریح اهداف و برنامه‌های این مجموعه پرداخت و اظهار کرد: خدمات رسانی کانون پرورش فکری در بستر بیش از ۶۰ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی انجام می‌شود.

میرعظیمی در ادامه به نیروهای انسانی کانون اشاره و با متعهد و توانمند توصیف‌کردن آنان افزود: موفقیت مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری این نهاد در رقابت‌های بین المللی، کشوری و استانی، بیان‌گر این توانمندی‌ها است.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه که تربیت نسلی هنرمند، مؤمن و در تراز انقلاب، نیازمند تلاش هم زمان فعالان فرهنگی و توجه مسؤولان و تصمیم‌گیران است، اضافه کرد: برای پیشبرد اهداف، حمایت‌های بی‌دریغ معنوی و اختصاص منابع مالی مناسب ضرورت دارد.

وی با ناکافی خواندن منابع مالی تخصیص یافته به مراکز فرهنگی هنری ۶ گانه کانون رشت طی ۲ سال گذشته گفت: ابعاد فعالیت‌های کانون پرورش فکری بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از این مجموعه تاکید دارد.

میرعظیمی در ادامه صحبت‌های خود به برخی فعالیت‌های کانون در مراکز فرهنگی هنری و در سطح شهرستان اشاره و از حضور مؤثر این مجموعه در نمایشگاه هفته دفاع‌مقدس و حضور مستمر همکاران کانون در نمایشگاه «شهر باران، شهر قرآن» در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۳ سخن‌به‌میان‌آورد.

وی افزود: معرفی کانون استان گیلان به عنوان دبیر کمیته کودک و نوجوان کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید استان گیلان و گشایش دبیرخانه این این کمیته در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ شهرستان رشت، بخشی از فعالیت‌های مؤثر کانون در عرصه فرهنگ به‌شمارمی رود.

میرعظیمی نقش کانون را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مقابله با تهدیدهای فضای مجازی متوجه نسل کودک و نوجوان با اهمیت خواند و ضمن تشریح برنامه‌های این مجموعه برای همراه سازی خانواده‌ها با فعالیت‌های مربیان کانون ادامه‌داد: برای توفیق فرهنگی، ورود خانواده‌ها به این عرصه ضروری است.

مدیرکل کانون استان گیلان هم‌چنین، از برپایی کارگاه‌های فرزندپروری و مهارت‌آموزی در مراکز فرهنگی هنری کانون صحبت‌کرد و این فعالیت‌ها را بخشی از حرکت‌های تأثیرگذار کانون در توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان دانست.

وی بر لزوم حمایت مسؤولان از تکمیل ساختمان در حال احداث کانون شهرستان خمام و از راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری کانون در مسکن مهر شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: در پایان از فرماندار برای بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دعوت کرد.

کد خبر 6097391

دیگر خبرها

  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • سند تحقق شعار سال استان یزد تدوین می‌شود
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • عشق شیدا سرمربی سپاهان را شیعه کرد!