Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:38:31 GMT

تاراج تاجدار، یک شهرستان کشته و سه استان مبتلا

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۹۷۴۴

تاراج تاجدار، یک شهرستان کشته و سه استان مبتلا

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون نزدیک به دو میلیون نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، نزدیک به ۶۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا تا کنون در جهان حدود ۱۳۱ میلیون نفر را مبتلا کرده که نزدیک به ۲ میلیون ۹۰۰ هزار نفر از آنان جان خود را از دست داده اند، رتبه ایران در میان کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان به کرونا، پانزدهم و از نظر تعداد درگذشتگان ناشی از این ویروس دوازدهم است، ایران در شاخص جمعیت در جهان در رتبه هفدهم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار بالای تعداد کشته شدگان بیماری کووید ۱۹ در برخی کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، روسیه، ایتالیا و اسپانیا که از نظر دانش پزشکی و امکانات درمانی در رده ها برتر جهان قرار دارند، با وجود گذشت چند ماه از آغاز واکسیناسیون، مبین آن است که هنوز هم موثرترین راهکار در ارتباط با ویروس کرونا، رعایت ضوابط بهداشتی به منظور مبتلا نشدن به این ویروس است.

منبع: ایرنا

نوروز کرونایی امسال در مقایسه با سال قبل تفاوت زیادی داشت، هراس سال گذشته از بیماری کووید ۱۹ تا حدود زیادی فروکش کرده و تعداد قابل توجهی از شهروندان با وجود هشدارها، سفر را بر ماندن در خانه ترجیح دادند و با وجود مخاطراتی که وجود داشت و احتمال شکل گیری موج چهارم پاندومی کرونا را تشدید می کرد،  کوله بار سفر بستند.

تغییر رنگ بندی شهرستان‌های مختلف از نظر میزان شیوع کرونا و افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی همراه با سه رقمی شدن تعداد جانباختگان پس از چندماه، تاثیر سفرهای نوروزی را بر افزایش مبتلایان و تلفات نشان داد و بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت اکثر استان های کشور در شرایط هشدار قرار گرفته اند و محدودیت های کرونایی در آنها اعمال می شود.

با گذشت بیش از یکسال از شیوع ویروس کرونا و افزایش شناخت شهروندان از نحوه انتقال، مخاطرات و عوارض این ویروس، مهمترین راهکار برای کاهش ابتلا و تلفات ناشی از بیماری کووید ۱۹ تا زمان واکسیناسیون کامل جمعیت یا کشف درمان قطعی برای آن، غیر از پیشگیری چیز دیگری نیست.

کاهش رعایت ضوابط بهداشتی، نتیجه ای جز افزایش تعداد مبتلایان کرونا و مرگ و میر ناشی از آن به دنبال ندارد، برخی از کشورهای جهان مانند کره جنوبی ، ژاپن ، نیوزلند و کشورهای اروپایی حوزه اسکاندیناوی مانند فنلاند و نروژ تجربه های موفقی در زمینه کنترل شیوع این ویروس و جلوگیری از مرگ و میر ناشی از آن دارند، این در حالی است که برخی کشورهای توسعه یافته با وجود آغاز واکسیناسیون، هنوز هم با مشکلاتی مانند میزان بالای ابتلا و مرگ و میر دست به گریبان هستند، استفاده از تجربیات این گونه جوامع که قبل از کشف واکسن، موفق به کنترل و محدودسازی شیوع ویروس کرونا شده اند، درس های زیادی برای سایر جوامع دارد.

بدون شک در صورت رعایت نکردن ضوابط بهداشتی در کشور با توجه به شرایط ایجاد شده در تعطیلات نوروزی، آمار مرگ و میر ناشی بیماری کووید ۱۹ از تعداد جمعیت یک شهرستان فراتر خواهد رفت و میران مبتلایان نیز با سرعت بیشتری افزایش می یابد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت ایران مرگ و میر پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت ایران ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت ایران مرگ و میر اخبار کنکور بیماری کووید ۱۹ ویروس کرونا مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۹۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جواد پیوند فرمانده سپاه ناحیه سوادکوه صبح چهارشنبه در مراسم یادواره شهدای کارگر استان مازندران با محوریت شهدای کارگر شهرستان سوادکوه، در گزارشی از وضعیت شهرستان سوادکوه در دوران دفاع مقدس، با اشاره به وجود معادن بزرگ زغالسنگ در این شهرستان، سوادکوه را یک شهرستان کارگری از قبل از انقلاب دانست و گفت: تعداد زیادی از این افراد ساکن شهرستان سوادکوه بودند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با اشاره به تعداد ۷ هزار نفری کارگران این معادن در شهرستان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: از این تعداد جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر به جبهه حق علیه باطل اعزام شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه از این تعداد ۳ هزار نفری اعزامی به جبهه دفاع مقدس، بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر جانباز کارگری در این دوران بودند، افزود: همچنین تعداد ۳۰ نفر نیز شهادت روزیشان شد و این مراسم تجلیلی از مقام شامخ آنهاست.

کد خبر 6093906

دیگر خبرها

  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود
  • همسطح سازی حوضچه شیرآلات شبکه توزیع آب شرب شهرستان میاندوآب
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • تصادف رانندگی در آزادراه کاشان ـ قم با ۵ کشته و مجروح
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است