Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@16:23:36 GMT

تقويم برگزاري کنکور‌هاي 1400

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۹۷۵۷

تقويم برگزاري کنکور‌هاي 1400

خبرگزاری آریا- بر اساس تقویم اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین کنکور‌های وزارت علوم در خرداد و تیر 1400 برگزار می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا، اوایل بهمن پارسال بود که سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای زمان برگزاری آزمون‌های مهم و کلیدی دانشگاه‌های کشور اعم از کنکور، کارشناسی ارشد و کاردانی به کارشناسی ناپیوست در سال 1400 را تعیین تکلیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کارشناسی ارشد
ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی از روز یکشنبه 16 آذر 99 آغازشد و پس از دو مرحله تمدید در نهایت روز چهارشنبه هشتم بهمن 99 به پایان رسید.
آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی طی سه روز متوالی در روز‌های چهارشنبه 5 خرداد، پنجشنبه 6 خرداد و جمعه 7 خرداد 1400 برگزار می‌شود.

کنکور سراسری
ثبت نام برای شرکت در رشته‌های با آزمون کنکور 1400 از روز یکشنبه 12 بهمن 99 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و پس از چند بار تمدید، روز شنبه 16 اسفند 99 به پایان رسید و این آزمون طی چهار روز یعنی در روز‌های چهارشنبه 9 تیر، پنجشنبه 10 تیر، جمعه 11 تیر و شنبه 12 تیر 1400 برگزار می‌شود.
بر اساس مصوبات بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1400 همانند سال 1399 حداکثر 30 درصد با تاثیر مثبت است و مواد و ضرایب دروس امتحانی و دروس مؤثر سوابق تحصیلی آزمون سال 1400 همانند سال 1399 است.
طبق تصمیم سازمان سنجش آموزش کشور و شرایط کشور از نظر شیوع کرونا ویروس، زمان برگزاری آزمون‌های ارشد و سراسری در سال 1400 افزایش یافت. همچنین به منظور پیش بینی‌های لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته و سراسری سال 1400 و برای کاهش هر گونه مخاطرات برای متقاضیان زمان برگزاری این آزمون‌ها اصلاح شد.

کاردانی به کارشناسی
همچنین ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1400 به صورت اینترنتی از روز یکشنبه 23 خرداد 1400 آغاز می‌شود و این مهلت تا روز یکشنبه 30 این ماه ادامه خواهد یافت.
بر این اساس ضرورت دارد که همه متقاضیان در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته وفراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
با توجه به اینکه ثبت نام و انتخاب رشته در این آزمون در یک مرحله انجام می‌شود، متقاضیان باید همزمان با ثبت نام، نسبت به درج رشته محل‌های تحصیلی خود در فرم تقاضانامه اینترنتی با توجه به رشته‌های اعلام شده در دفترچه راهنما، اقدام کنند.
جزئیات و همچنین دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته، همزمان با شروع ثبت‌نام در روز یکشنبه مورخ (23 خرداد 1400) بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. متقاضیان لازم است برای اطلاع از شرایط و ضوابط شرکت در این آزمون و نوع پذیرش رشته‌های امتحانی با آزمون و یا براساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون»، دفترچه راهنمای مذکور را به دقت مطالعه کنند.
آزمون آن دسته از رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها از طریق برگزاری آزمون انجام می‌شود نیز در روز جمعه 22 مرداد 1400 برگزار خواهد شد.
بر این اساس، جدول رشته‌های امتحانی با آزمون و پذیرش براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1400 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی
پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و رشته‌های تحصیلی مهندسی بهداشت محیط دانشگاه مذکور، صرفا براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دوره کاردانی) متقاضیان و در سایر رشته‌های گروه پزشکی این دانشگاه شامل (تکنولوژی اتاق عمل، بهداشت عمومی، علوم آزمایشگاهی و مامایی)، براساس آزمون صورت می‌گیرد که تاریخ، نحوه انتخاب رشته و همچنین کدرشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی، متعاقبا از طریق درگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به اطلاع متقاضیان علاقه‌مند خواهد رسید.

دوره‌ها کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای
پذیرش در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیر انتفاعی در سال 1400 «سامانه ثبت‌نام و انتخاب رشته» به صورت اینترنتی از روز یکشنبه مورخ 30 خرداد 1400 آغاز می‌شود تا روز یکشنبه مورخ 6 تیر 1400 ادامه دارد.
بر این اساس ضرورت دارد که همه متقاضیان در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق «دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته» و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.
با توجه به اینکه ثبت‌نام و انتخاب رشته همزمان در یک مرحله انجام می‌شود، متقاضیان باید با توجه به رشته محل‌های اعلام شده در «دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته» نسبت به انتخاب و درج رشته محل‌های مورد علاقه خود در «سامانه ثبت نام و انتخاب رشته» اقدام کنند.
اطلاعیه تکمیلی و همچنین «دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته» همزمان با شروع ثبت‌نام در تاریخ 3 خرداد 1400 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود. متقاضیان لازم است برای اطلاع از جزئیات شرایط و ضوابط پذیرش، دفترچه راهنمای مذکور را به دقت مطالعه کنند.
آزمون آن دسته از رشته‌هایی که پذیرش در آن‌ها به شیوه «با آزمون» است نیز جمعه 22 مرداد 1400 برگزار خواهد شد.
فهرست مجموعه‌های ثبت نامی با ذکر مشخصه «شیوه پذیرش» و «دیپلم‌های مجاز به تحصیل در هر رشته گرایش» و منابع و ضرایب دروس 5 مجموعه ثبت‌نامی پذیرش با آزمون در نهایت جداول نهایی و کد دیپلم‌های مورد پذیرش در آزمون فنی و حرفه‌ای سال 1400 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تقویم کنکور دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته سایت سازمان سنجش آموزش کشور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1400 برگزاری آزمون کارشناسی ارشد روز یکشنبه دانشگاه آزاد سوابق تحصیلی رشته محل اقدام کنند آزمون ها خرداد 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، عباس حبیب‌زاده، نماینده سازمان سنجش در استان قم با اعلام خبر رقابت بیش از ۱۷ هزار دانش آموز قمی در کنکور سراسری امسال، گفت: مرحله اول کنکور سراسری فردا صبح با رقابت ۵ هزار و ۷۳۳ نفر در رشته علوم انسانی ۲ هزار و ۱۶۷ نفر در رشته ریاضی آغاز می شود.

وی افزود: فردا بعد از ظهر هم ۸۳۲ نفر در رشته هنر و  یک هزار و ۱۷۳ نفر در رشته زبان خارجه آزمون می‌دهند.

نماینده سازمان سنجش در استان قم با بیان اینکه روز جمعه صبح ۷ هزار و ۶۰۹ داوطلب گروه تجربی با هم رقابت می‌کنند، گفت: آزمون‌های نوبت صبح امسال ساعت ۸ و آزمون‌های نوبت امسال نیز ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود.

حبیب زاده با اشاره به اینکه داوطلبان می‌بایست یک ساعت قبل در محل آزمون حضور داشته باشند، گفت: کنکور سراسری امسال در ۵ دانشگاه قم، مفید شهاب دانش، آزاد اسلامی و پیام نور برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • انتشار کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در مرداد
  • آمادگی شهرستان خاتم در برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • پورعباس: حذف کنکور با تکرار آن محقق می‌شود
  • اینترنت در زمان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ قطع نمی‌شود
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه