Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی اعلام کرد: بررسی جدیدترین گزارش تحولات بازار مسکن حاکی از آن است که متوسط قیمت مسکن طی اسفند ۹۹ در مقایسه با اسفند ۹۸ بالغ بر ۹۳.۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی طی اسفندماه سال گذشته در مقایسه با اسفند ۹۸ بالغ بر ۹۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد افزایش یافته است. 

در اسفندماه ۹۸ متوسط قیمت مسکن در تهران ۱۵ میلیون و ۶۲۸ هزار تومان بود که در آخرین ماه سال گذشته به ۳۰ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان افزایش یافت، یعنی رشد ۹۳.۷ درصدی نسبت به اسفند ۹۸.   تعداد معاملات مسکن نیز از ۱۰ هزار و ۲۱۴ فقره در اسفندماه ۹۸ با رشد منفی ۴۸.۴ درصدی به ۵ هزار و ۲۷۳ فقره کاهش یافته است.  تعداد معاملات انجام شده اسفند ۹۹ در مقایسه با ماه قبل از آن (بهمن ۹۹) بالغ بر ۳۴.۶۲ درصد افزایش یافته است.   همچنین در بین مناطق ۲۲ گانه تهران متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک به ۶۸ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان رسیده که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل از آن ۱۰۴.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد. کمترین متوسط قیمت مسکن نیز با رشد ۵۸.۶ درصدی نسبت به اسفندماه سال ۹۸ به قیمت ۱۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان مربوط به منطقه ۱۸ بوده است.   توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معاملات شده بر حسب قیمت یک مترمربع بنا در اسفند سال گذشته حاکی از آن که واحدهای مسکونی در دامنه قیمت ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان با ۱۶ درصد بیشتر سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند و دامنه‌های قیمتی ۲۰ تا ۲۵ و ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان به ترتیب با سهم‌های ۱۵.۷ و ۱۲.۶ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در این ماه توزیع حجم معاملات به‌گونه‌ای بوده که ۶۱.۴ درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت مسکن (۳۰ میلیون و ۷۰۴ هزار تومان) معامله شده است.   بیشترین سهم معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای ۵۰ تا ۶۰ مترمریع با سهم ۱۴.۸ درصد اختصاص داشته است. واحدهای با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ و ۷۰ تا ۸۰ مترمربع به ترتیب با سهم‌های ۱۳.۳ و ۱۱.۳ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در مجموع طی اسفندماه سال گذشته واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ مترمربع ۵۲.۶ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند.   بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری طی اسفندماه سال ۹۹ نشان دهنده رشد به ترتیب ۳۱.۴ و ۳۵.۲ درصدی نسبت به اسفندماه ۹۸ است.   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: متوسط قیمت مسکن واحدهای مسکونی اسفندماه سال درصد افزایش هزار تومان سال گذشته طی اسفند ماه سال ۷ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۹۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۱۶,۹۲۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۳۹۰ تومان (۲.۳۶ درصد) افزایش یافته است. هر واحد درهم امارات، روز گذشته با قیمت ۱۶,۵۳۰ تومان معامله می‌شد.

امروز درهم امارات در بازار آزاد بر خلاف افت قبلی با افزایش قیمت روبرو بوده است، بطوری که درهم امارات که در بازار آزاد دیروز به ۱۶,۵۳۰ تومان رسیده بود. امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با افزایش ۳۹۰ تومانی (۲.۳۶ درصد) به ۱۶,۹۲۰ رسید. بالاترین قیمت درهم امارات در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶,۹۲۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱۶,۷۱۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی درهم امارات نسبت به هفته گذشته ۴.۱۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد درهم امارات در شش ماه گذشته حدود ۱۸.۱۶ درصد افزایش یافته است.

tags # درهم امارات سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور