Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات آمریکایی می‌گویند برای بازگرداندن ایران به تعهدات برجامی خود، واشنگتن مجبور است تحریم‌هایی را که با این توافق مغایرت دارد، لغو کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «رابرت مالی» مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا به شبکه خبری «پی بی اس» گفت: «ما می‌خواهیم ایران را به تعهدات برگردانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایالات متحده می داند که برای بازگشت به تعهدات باید تحریم هایی را که با توافق مغایرت دارند لغو کند.»

وی در پاسخ به این سوالی درباره حدود هزار و پانصد تحریمی که در دوره دونالد ترامپ علیه ایران اعمال شده، اظهار داشت: ما باید تحریم‌ها را بررسی کنیم تا ببینیم باید چه کار کنیم که ایران از منافعی بهرمند شود که قرار بود در توافق از آن برخوردار باشد.»

این اظهارات مالی یک روز پس از نشست مجازی کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک صورت گرفت که با حضور معاونان و مدیران کل وزیران خارجه ایران و 1+4 در روز گذشته (جمعه) برگزار شد.

پس از این نشست سید عباس عراقچی در کانال تلگرامی خود نوشت: «امروز نشست فصلی کمیسیون مشترک برجام به صورت مجازی برگزار شد. بحث های صریح و جدی صورت گرفت. شرکت کنندگان تصمیم گرفتند ادامه این نشست را روز سه شنبه به صورت حضوری در وین دنبال کنند.»

همچنین «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، طی توئیتی نوشت: نشست کمجازی کمیسیون مشترک برجام پایان یافت. بحث ها کاملاً حرفه‌ای بود و ادامه خواهد داشت. این باور وجود  دارد که ما در مسیر درستی هستیم اما راه پیش رو آسان نخواهد بود و به تلاش های فشرده ای نیاز دارد. به نظر می رسد طرف‌ها برای این کار آماده هستند.

قبل از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه به وقت محلی درباره این نشست  اظهار داشت: ما از این مسئله استقبال و آن را گامی مثبت تلقی می‌کنیم.

 وی در ادامه مدعی شد: «ما آماده‌ایم که بازگشت به پایبندی به تعهدات برجامی‌مان را دنبال کنیم» به شرط آنکه «ایران نیز همین کار را انجام بدهد».

با این وجود، مقامات کشورمان  تاکید کرده‌اند که تا زمانی که آمریکا تحریم‌ها را لغو نکند ایران به تعهدات خود ذیل برجام باز نخواهد گشت.

مقامات ایرانی بارها اعلام کرده‌اند که دولت جو بایدن نیز همچنان سیاست دولت ترامپ را ادامه می‌دهد و  از بازگشت به برجام و عمل به تعهدات خود خودداری می‌کند.

همچنین  مقامات کشورمان هشدار داده‌اند، اگر دولت آمریکا به تعهدات خود عمل نکند، تهران بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی اسلامی گام‌های فراتری برای صیانت از حقوق ملت ایران برخواهد داشت.

اولیانوف: آمریکا باید به تمامی تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کندبیانیه ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام درباره موضوعات مورد بحث جلسهعراقچی: نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام در وین برگزار می‌شودآغاز نشست مجازی کمیسیون برجام با حضور ایران و نمایندگان 1+4


انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون مشترک برجام تعهدات خود تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان

نشست مشترک اقتصادی مقامات جمهوری اسلامی ایران و کشور افغانستان در شهرستان مرزی زهک برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، نشست مشترک اقتصادی مقامات جمهوری اسلامی ایران و کشور افغانستان در شهرستان مرزی زهک برگزار شد.

در این نشست که با هدف تقویت روابط تجاری، فعال‌سازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی سیستان، بررسی مسیر اجرای خط آهن بین دو کشور و غیره با حضور استاندار سیستان و بلوچستان به عنوان رئیس هیئت ایرانی و سرپرست وزارت صنعت و تجارت کشور افغانستان به عنوان رئیس هیئت افغانستانی در سالن اجتماعات فرمانداری زهک برگزار شد بر روی مفاد تفاهم نامه پیشنهادی توافق شد.

همچنین مقرر شد با تشکیل کمیته ای متشکل از مسئولان مرتبط دو کشور مباحث مطرح شده به صورت فنی و کارشناسی شده در جلسات بعدی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقتصاد افغانستان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و هر آنچه اقتصاد افغانستان قوی شود انگار اقتصاد جمهوری اسلامی قوی شده است.

محمد کرمی در نشست امکان سنجی و تسهیل روند همکاری های اقتصادی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان که در محل فرمانداری شهرستان زهک برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق عنایت کند تا بتوانیم در سایه قرآن کریم و رهنمودهای اسلام روزبه روز در انسجام و وحدت امت اسلامی برای پیشبرد اهداف اسلام عزیز تلاش کنیم.

وی ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری همواره مبنی بر وحدت بین امت اسلام برای پیشرفت اسلام و اجرای فرمان الهی در کل دنیا است که این رسالت همه ما مسلمانان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پیرو سفر معاون نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان به جمهوری اسلامی ایران توافقات خیلی خوبی انجام شده است، عنوان کرد: در راستای اجرایی شدن این توافقات جلسات و پیگیری های خوبی انجام شده است که باید دو کشور از توان یکدیگر برای پیشبرد اهدافشان بهره بگیرند.

کرمی خاطرنشان کرد: اقتصاد افغانستان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و هر آنچه اقتصاد افغانستان قوی شود انگار اقتصاد جمهوری اسلامی قوی شده است بنابراین در کنار هم از موهبت های الهی که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده بهره می‌بریم.

وی با بیان اینکه توافقات خوبی در خصوص ترانزیت و راه آهن به دلیل انتقال بار به دلیل اهمیت موضوع تجارت انجام گرفته است، گفت: در خصوص روان و تسهیل شدن تجارت حقوق گمرکی و ... باید توافقاتی داشته باشیم که به راحتی تجارت شکل بگیرد تا هر 2 کشور از ظرفیت‌های خوبی که مرز دارد بهره مند شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تشکیل شرکت های مشترک و سرمایه گذاری های مشترک می‌تواند کمک کند تا 2 کشور از ظرفیت‌های یکدیگر بهره بگیرند.

وی ادامه داد: در سفرهای قبلی نیز توافقاتی صورت گرفته و بخشی از آن نیز انجام شده که نیاز است روند تجارت برای دو طرف تسهیل شود.

وی با بیان اینکه توسعه بخش پایانه‌ها بسیار مهم است، عنوان کرد: باید به شکلی عمل کنیم که ترانزیت راحت انجام شود تا بتوان از ظرفیت مرز به بهترین نحو استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات چه بود؟
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات