Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت از امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان بانک مسکن، صندوق‌ بازنشستگی نفت و شرکت ملی نفت ایران خبرداد و گفت: بر پایه این تفاهم‌نامه، به زودی فرآیند اعطای تسهیلات خرید مسکن تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان (هر نفر) به کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت آغاز می‌شود.

فرزین مینو در گفت‌وگو با شانا با اعلام این خبر، افزود: بر مبنای تفاهم‌نامه امضا شده، بانک مسکن به‌عنوان بانک عامل اعطای تسهیلات، صندوق بازنشستگی نفت به عنوان متولی طرح و شرکت ملی نفت ایران به عنوان تضمین‌کننده بازپرداخت تسهیلات ایفای نقش می‌کنند و طی توافق کنونی که در بازه زمانی یک‌سال به اجرا درمی‌آید (دوره‌های بعد نیز تمدید می‌شود)، تسهیلات خرید مسکن تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان به پنج هزار نفر از کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت اعطا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توضیح بیشتر، با اشاره به روند پیشین اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی خرید مسکن به کارکنان و بازنشستگان نفت که ازسوی صندوق بازنشستگی نفت ارائه می‌شد، ادامه داد: در اساسنامه مصوب صندوق این الزام آمده است که صندوق تنها باید از طریق بانک‌های عامل نسبت به اعطای تسهیلات اقدام کند و نمی‌تواند مانند گذشته به‌طور مستقیم از محل منابع خود تسهیلات ارائه دهد. افزون بر این، با توجه به افزایش قابل‌توجه قیمت‌ مسکن، ۵۰ میلیون تومان دیگر برای خرید واحد مسکونی راهگشا نیست. بنابراین با توجه به محدودیت‌های اساسنامه صندوق و همی‌نطور ضرورت افزایش تسهیلات خرید مسکن، با تاکید وزیر نفت و همراهی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، تمهیدات یادشده در دستور کار معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت گفت: در طرح پیش‌رو، صندوق بازنشستگی نفت از محل منابع خود ۵۰۰ میلیارد تومان در بانک مسکن سپرده‌گذاری می‌کند و بانک مسکن تا سقف ۳.۵ برابر این رقم یعنی ۱۷۵۰ میلیارد تومان را به پرداخت تسهیلات اختصاص خواهد داد که به این ترتیب، پرداخت تسهیلات به پنج هزار نفر از کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت (در طول دوره قرارداد) امکانپذیر می‌شود.

مینو یادآور شد: البته سقف این تسهیلات برای هر یک از کارکنان و بازنشستگان ۳۵۰ میلیون تومان است (در صورتی که زوجین نفتی باشند، مجموع ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به دونفر تعلق خواهد گرفت) که نحوه ارائه درخواست متقاضیان و شرایط مدنظر برای اختصاص سقف تسهیلات، به‌زودی مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گفته وی، سود این تسهیلات ۱۴ درصد و بازپرداخت آن ۱۲ ساله به صورت پلکانی (افزایش سالانه ۵ درصدی مبلغ بازپرداخت) خواهد بود، واحد مسکونی خریداری شده تا پایان مدت زمان بازپرداخت در رهن بانک قرار دارد و شرکت ملی نفت ایران هم بازپرداخت تسهیلات را نزد بانک ضمانت می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت ابراز امیدواری کرد این اقدام زمینه را برای تسهیل خرید مسکن ازسوی کارکنان و بازنشستگان نفت فراهم کند و سبب شود به‌ویژه آن دسته از کارکنان یا بازنشستگانی که تاکنون صاحب خانه نشده‌اند، از این فرصت برای خانه‌دار شدن منتفع شوند.

برچسب هابانک مسکن فرزین مینو وزارت نفت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: بانک مسکن وزارت نفت آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت شرکت ملی نفت ایران تسهیلات خرید مسکن اعطای تسهیلات بازنشستگی نفت میلیون تومان بانک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: هیئت ویژه مرکب از چند دستگاه اجرایی ظرف مدت یک هفته آینده با هدف نظارت بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا آذربایجان‌غربی، رسول عطایی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به تشکیل هیأت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن اظهار کرد: نمایندگان استانداری، راه و شهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیأت ویژه حضور خواهند داشت.

وی افزود: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیأت ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آن ده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطایی ادامه داد: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

عطایی عنوان کرد: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

کد خبر 748499

دیگر خبرها

  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی