Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@10:24:36 GMT

برگزاری بزرگداشت اولین شهید مدافع سلامت در یزد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۰۰۹۰

برگزاری بزرگداشت اولین شهید مدافع سلامت در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، سردار رضا پورشمسی در مراسم اولین سالگرد اولین شهید مدافع سلامت استان یزد شهید «محمود شمس‌الدینی» با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: شهدا نماد فرهنگ و ارزش‌های والای جامعه اسلامی هستند و مرام آنها باید بیش از پیش به نسل‌های جوان معرفی شود.

وی افزود: مقوله انسان شناسی از نگاه غربی‌ها، نگاهی توسعه‌ای و فارغ از هرگونه معرفت و بصیرت است که در نهایت انسان‌ها را به تباهی و ناامیدی می‌کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ارشد سپاه الغدیر با بیان این‌که اسلام ناب محمدی با استفاده از ارزش‌های دینی نگاه تکاملی در هستی شناسی و انسان شناسی را جایگزین نگاه غربی کرده است، گفت: تکامل پیدا کردن انسان را در مسیر سعادت قرار می‌دهد و با نگاه توسعه‌ای غربی کاملاً متفاوت است.

سردار پورشمسی با اشاره به این‌که بر اساس تحقیقات جامعه شناسان مطرح جهان انسان موجودی همه چیزخواه است و هر چیز بهتری که در دنیا وجود داشته باشد برای خود می‌خواهد، تصریح کرد: جامعه شناسان غربی در تحقیقات  خود از شهدا به این نتیجه رسیدند که در مکتب انقلاب اسلامی کسانی هستند که همه چیز را می‌خواهند ولی نه برای خود بلکه برای دیگران و اینان شهدای مکتب اسلام ناب محمدی هستند.

وی فرهنگ ایثار و شهادت را ناشی از اندیشه اسلامی و روحیه جهادی دانست و بیان کرد: همین روحیه و تفکر اسلامی ایران را از دیگر کشورهای جهان متمایز کرده و این مهم در مدیریت بحران کرونا به خوبی خود را نشان داد.

فرمانده ارشد سپاه الغدیر با اشاره به اقدامات حائز اهمیت مدافعان سلامت در بحران شیوع کرونا، تأکید کرد: ایثارگری مدافعان سلامت تقویت کننده شالوده نظام اسلامی ایران شد.

دکتر مجید احمدی، جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور نیز اظهار کرد: در زمانی که همه انسان ها با علم و آگاهی از ابتلا به کرونا فرار می‌کردند، شهدای مدافع سلامت با بصیرت دینی و روحیه ایثارگری با آگاهی کامل به منظور حراست و حفاظت از سلامت عمومی جامعه به سمت بیماری رفتند و به درجه رفیع شهادت نائل گشتند.

وی افزود: نشان ایمان در شهدا بیانگر وجود درک بالا و برخورداری از کمال است که بر سینه آنها به نام شهدای مدافع حرم نقش بسته است.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در خصوص ویژگی‌های رفتاری شهید شمس‌الدینی گفت: وی دارای روحیه‌ای جهادی بود و در مأموریت‌های مختلف آخرین نفر دست از کار روزانه می‌کشید و اولین نفری بود که فعالیت خود را آغاز می‌کرد.

احمدی در پایان صبوری، اطاعت پذیری و تعهد را از جمله بارزترین ویژگی‌های شهید شمس‌الدینی دانست و بیان کرد: شهادت دستمزد مردان خدا و جهادگران بی‌ادعاست.

در پایان این مراسم از پوستر شهید محمود شمس الدینی، اولین شهید مدافع سلامت استان یزد رونمایی شد.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید سلامت یزد انقلاب اسلامی شهید محمود شمس الدینی سردار پورشمسی دکتر مجید احمدی مدافع سلامت شمس الدینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، مراسم جشن بزرگداشت روز روانشناس و مشاور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

این مراسم به همت کانون روانشناسان جوان دانشگاه، انجمن علمی دانشجویی روانشناسی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، باحضور هیئت رئیسه، اساتید و دانشجویان این حرفه، با سخنرانی اساتید روانشناس، اجرای برنامه‌های شاد، مسابقه، استندآپ کمدی و تقدیر از اساتید برتر گروه روانشناسی، در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزارشد.

محمد قاسمی پیربلوطی مدیرگروه رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در این مراسم گفت: روز بزرگداشت روانشناس و مشاور، مصادف با سالروز ابلاغ قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران از سوی مجلس شورای اسلامی است که در پی آن جامعه روانشناسی، هویت یافت و باعث ارتقاء اعتبار این جامعه و نهایتاً موجب ارائه خدمات به جامعه شد.

وی با اشاره به اینکه رشته روانشناسی، یکی از رشته‌هایی است که در حوزه سلامت، فعالیت‌کند، افزود: طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی، سلامت، حالت رفاه جسمانی، روانشناختی، اجتماعی و معنوی، قلمداد می‌شود؛ که در حوزه معنوی، روانشناسان، نقش برجسته‌ای دارند.

افرادی که روان سالم دارند در زندگی موفق‌تر هستند

محمد قاسمی پیربلوطی با تأکید بر ارتباط دوطرفه ابعاد روانی و جسمانی افراد، یادآور شد: زمانی‌که انسان‌ها، از لحاظ روانی، سالم باشند، جسم آن‌ها نیز سالم می‌شود و روابط اجتماعی بهتری را دارا و در زندگی، موفق‌تر هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد اضافه کرد: از لحاظ روانشناختی، فرد سالم، باعث شکل‌گیری خانواده سالم و خانواده سالم باعث ایجاد جامعه سالم می‌شود و همین موضوع، نشان از اهمیت وجود جامعه روانشناسی دارد.

وی اظهار کرد: براساس تحقیقات انجام‌شده، حدود 20 درصد مردم، دچار انواع مشکلات و اختلالات روانشناختی از جمله اضطراب، افسردگی، وسواس و ناسازگاری هستند و نزدیک به 400 نوع بیماری روانشناختی وجود دارد و این تعداد بیماری، به نوعی، افراد را در زندگی روزمره، فلج می‌کند و اجازه انجام امورات به فرد را نمی‌دهد؛ بنابراین نیاز دنیا و نیز کشور ما به متخصصین حوزه روان، یک نیاز جدی و مهم است و افرادی که در حوزه روانشناسی و مشاوره، تحصیل و به فعالیت می‌پردازند، نقش بسیار کلیدی در سلامت افراد و سلامت اجتماعی ایفا می‌کنند.

در کشور ایران حدود 20 هزار نفر دارای پروانه فعالیت از سازمان نظام روانشناسی هستند

مدیرگروه رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با اشاره به اینکه در حال حاضر، افرادی که عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هستند و پروانه فعالیت از این مجموعه دارند را تعداد 20 هزار نفر ذکر کرد و گفت: با توجه به آمارها، جامعه به 80 هزار نفر دیگر از متخصصین روانشناسی، نیاز دارد تا بتواند، بطور کامل، سلامت روان جامعه را پوشش دهد و به ارتقاء سلامت روان در اجتماع، کمک کند.

قاسمی پیربلوطی با بیان اینکه بین روانشناس کتابی و روانشناس واقعی تفاوت‌هایی وجود دارد، تصریح کرد: توصیه بنده به دانشجویان رشته روانشناسی و مشاوره این است که علاوه بر یادگیری آموزه‌های علمی این رشته در کتاب‌ها، روانشناس واقعی باشید و ویژگی‌های یک روانشناس خوب را کسب و در وجود خویش نهادینه کنید.

وی، قابل اعتمادی، صبر، اخلاق نیکو و حرفه‌ای، سازگاری با خود و دیگران را از ویژگی‌های یک روانشناس خوب برشمرد.

وجود اختلالات روانشناختی باعث بروز بیماری جسمانی در افراد می‌شود

همچنین در ادامه این مراسم، طیبه شریفی عضو هیئت علمی گروه روانشناسی و مسئول امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان در رابطه با اهمیت مسائل روحی و روانی گفت: مسائل جسمی و روانشناختی تأثیر و ارتباط متقابل با یکدیگر دارد؛ اختلالات روانی از جمله، استرس، افسردگی، اضطراب و... باعث بروز بیماری‌های جسمی از جمله بیماری‌های قلبی‌عروقی، فشار خون، دیابت، زخم معده و... می‌گردد. همچنین باعث بروز اختلال در روابط میان‌فردی(اجتماعی و خانوادگی)می‌شود و نیز آرامش و بهزیستی روانشناختی فرد و جامعه را با اختلال جدی، مواجه می‌سازد.

وی افزود: مشکلات روحی و روانی، هیجانات و عواطف، حالت سرایتی دارند؛ در حقیقت، انسان‌ها، قربانی‌شده قربانی‌شده‌ها هستند؛ به معنای بهتر، شخصی که احساس مطلوب، چهره بشاش و پرانرژی دارد، آن را به دیگران، منتقل می‌کند و هم‌چنین شخصی که سرشار از ناامیدی و یأس است، دیگران را بی‌رمق و بی‌انرژی می‌کند.

طیبه شریفی با اشاره به نقش درمانگران در قطع این حلقه معیوب بروز نابهنجاری‌ها و اختلالات درون‌فردی و میان‌فردی اظهار کرد: درمانگران باید بتوانند سلامتی و بهزیستی را به فرد و جامعه هدیه، کنند؛ آنان باید، زخم‌ها را مرحم نهاده، عفونت‌های ناشی از زخم‌های کهنه و غده‌های ناشی از این زخم‌ها را جراحی روانی کرده و این حال مطلوب جامعه، بدرقه راه درمانگران دلسوز و امین است؛ که با درک هم‌دلانه با مراجعان، اتاق درمان را به محیطی امن برای وی تبدیل کرده تا بتواند، آلام و دردهای خویش را فارغ از هرگونه، قضاوت و ناامنی، برون‌ریزی و نسبت به مشکل خود بینش پیدا کرده، درست اندیشیدن را آموخته، کج فهمی‌ها را به دور ریخته، دردها را جای‌گذاشته و آرامش و بارقه‌های امید و نیک اندیشی را با خود به ارمغان ببرد.

خبرنگار: محمود اسماعیل‌پور اشکفتکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228875 برچسب‌ها روان شناسی نظام روانشناسی مهارت‌های روان‌شناختی

دیگر خبرها

  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است