Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:50:34 GMT

باد شدید و گردوخاک سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۰۱۰۳

باد شدید و گردوخاک سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و گردوخاک با سرعت ۶۰ تا ۷۵ کیلومتر استان را فرا می‌گیرد.

علی ملاشاهی در گفت وگو با ایسنا افزود: وزش این باد روز شنبه مناطق مرکزی و جنوبی را فرا می‌گیرد و روز یکشنبه علاوه بر آن در شمال سیستان و بلوچستان نیز آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود برای روز دوشنبه وزش باد در مناطق شمالی و نواحی شرقی سیستان و بلوچستان متمرکز شود و روز سه‌شنبه نواحی مرکزی و جنوبی استان را نیز شامل شود.

وی بیان کرد: از اثرات مخاطره‌آمیز وزش این باد شدید می‌توان به خیزش موقتی گردوخاک، احتمال کاهش دید در جاده‌های ارتباطی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی اشاره کرد.

وی افزود: توصیه می‌شود در زمان وزش باد و گردوخاک از ترددهای غیرضروری در راههای ارتباطی سیستان و بلوچستان خودداری شود و مسوولان شهری نیز نسبت به استحکام‌بخشی به سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی تدابیر لازم را بیندیشند.

ملاشاهی تصریح کرد: برای روز دوشنبه با توجه به شمالی شدن جریانات انتظار کاهش دما به ویژه برای نواحی نیمه شمالی سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان هواشناسي طوفان گرد و خاك استانی اجتماعی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)

به گزارش صدای ایران از ایسنا،پس از باران‌های سیل‌آسا چند هفته اخیر در استان سیستان و بلوچستان و فروکش کردن آب در بیشتر مناطق، ساکنان روستا‌های آسیب دیده با خسارات پس از سیل از جمله بسته بودن راه‌های ارتباطی، آب گرفتگی منازل و غیر قابل استفاده شدن وسایل خانه دست و پنجه نرم می‌کنند؛ روستای پزم تیاب از توابع بخش مرکزی کنارک این استان، یکی از مناطقی است که هنوز با تبعات سیل دست و پنجه نرم می‌کند.

دیگر خبرها

  • احتمال خطر؛ سازمان مدیریت بحران در آماده باش/ رگبار و باد شدید، رعد و برق، گردوخاک و تگرگ
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد
  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • صدور دو هشدار زرد جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان
  • بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • گستره بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • پیش بینی خیزش گردوخاک محلی و موقتی در خوزستان/ باران در راه است