Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:26:42 GMT

دمای هوا در استان مرکزی ۱۱ درجه‌ سردتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۰۱۴۹

دمای هوا در استان مرکزی ۱۱ درجه‌ سردتر می‌شود

« رضا مردادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به‌دلیل نفوذ سامانه پرفشار و شمالی شدن جریانات جوی و ریزش هوای سرد دمای هوا تا صبح فردا  بین ۹  تا ۱۱ درجه کاهش پیدا می‌کند و در برخی مناطق سردسیر استان کاهش دما تا زیر صفر اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: شدت سرمای هوا در شبانگاه بیشتر خواهد بود و این پدیده تا سه‌شنبه در استان مرکزی تداوم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: وزش تند باد امروز به‌دلیل تغییرات فشار هوا در نقاط مختلف استان به‌ویژه در مناطق نیمه جنوب و جنوب شرقی پیش بینی شده است. 

مرادی اظهار داشت: امکان افزایش سرعت وزش باد به‌طور لحظه‌ای در برخی از نقاط تا  ۸۰ کیلومتر بر ساعت امروز در استان احتمال دارد و پدیده گرد و غبار برای این مناطق پیش‌بینی شده است. 
وی گفت: استان مرکزی از فردا ( یکشنبه) تا روز چهارشنبه جوی پایدار و بدون پدیده قابل ملاحظه خواهد داشت.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: ساوه با بیشینه دمای ۲۶ و ۲ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و غرق‌آباد و کمیجان با کمینه دمای ۲ و ۲ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهرهای این استان در شبانه‌روز اخیر بوده‌اند.

۱۷۱ و ۲ دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری ( اول مهرماه پارسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها افت تغییرات آب و هوا اراک استان مرکزی سازمان هواشناسی كشور سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افت تغییرات آب و هوا اراک افت تغییرات آب و هوا اراک استان مرکزی سازمان هواشناسی كشور سازمان هواشناسی اخبار کنکور استان مرکزی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۰۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان

هواشناسی به کشاورزان هشدار داد.   سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های پراکنده،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز سه‌شنبه خبر و به کشاورزان هشدار احتیاط داد.   بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فردا یکشنبه (۹ اردیبهشت) بارش رگباری باران در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت.   آسمان تهران فردا (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان 
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود