Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به تخلیه و بارگیری حدود 935 هزار تنی کالا در سال 99، گفت: 293 هزار متر مکعب به منظور تعمیق حوضچه و کانال دسترسی بنادر نوشهر و فریدونکنار عملیات لایروبی انجام شد.
به گزارش خبرگزاری آریا از سازمان بنادر و دریانوردی، آقای محمدتقی انزان پور افزود: اجرای محوطه سازی کانتینری بندر نوشهر و لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار به میزان 100 درصد از اقدامات مهم بنادر مازندران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اجرای پروژه راه دسترسی اختصاصی بندر نوشهر به کمربندی به میزان 40 درصد، اجرای پروژه ریل گذاری اسکله‌های جنوبی برای استفاده جرثقیل به میزان 100 درصد از دیگر اقدامات مهم در سال گذشته بود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه اصلاح سیستم اعلام حریق و تهویه دیتا سنتر‌های بندر نوشهر به میزان 100 درصد و احداث ساختمان باشگاه ملوانان بندر نوشهر به میزان 100 درصد را می‌توان از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته عنوان کرد و گفت: اجرای سیستم حفاظت‌های پیرامونی بندر نوشهر به میزان 90 درصد و انتقال دو دستگاه مکنده غلات 250 تنی و 300 تنی از بندر امام (ره) به میزان 100 درصد از دیگر فعالیت‌های سال گذشته است.
انزان پور افزود: احداث مخازن روغن خوراکی به میزان 98 درصد، احداث کارگاه چوب خشک کنی به میزان 90 درصد و احداث سیلوی غلات با سرمایه گذاری در بندر نوشهر به میزان 98 درصد از دیگر فعالیت‌های انجام شده در بنادر مازندران در سال گذشته بود.
وی با اعلام آزادسازی نوار ساحلی به تعداد 18 مورد و به طول حدود 12 کیلومتر در مازندران طی سال گذشته، گفت: پیگیری صدور مجوز سازه‌های تفریحی و شیلاتی به تعداد 31 مورد و نجات جان 22 نفر طی عملیات جستجو و نجات دریایی در محدوده تحت نظارت اداره کل (رامسر تا فرح آباد ساری) از دیگر اقدامات مهم انجام شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران ادامه داد: انجام عملیات لایروبی در حدود 293 هزار متر مکعب به منظور تعمیق حوضچه و کانال دسترسی بنادر نوشهر و فریدونکنار، انجام مستمر بازرسی از شناور‌های متردد به بنادر نوشهر و فریدونکنار، تخلیه و بارگیری تا 23 اسفندماه به میزان 933 هزار و 250 تن را می‌توان از دیگر اقدامات انجام شده در سال 99 برشمرد.
وی درباره مهم‌ترین اهداف بنادر مازندران در سال جدید، گفت: حفظ ظرفیت اسمی بندر به میزان 2،8میلیون تن، حفظ ظرفیت کانتینری بندر نوشهر به میزان 16هزار TEU و تکمیل مستندات پروژه ریل گذاری اسکله جنوبی برای استقرار جرثقیل و محوطه سازی ضلع جنوبی بندر نوشهر از مهم‌ترین اهداف تبیین شده در سال 1400 است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با تأکید بر افزایش میزان جذب سرمایه گذار غیردولتی در سال جاری، افزود: ارتقای توان عملیاتی بندر از 9 به 13 درصد، احداث راه دسترسی اختصاصی بندر نوشهر به کمربندی به روش طرح و ساخت با پیشرفت 90 درصد و احداث ساختمان مرجع دریایی بندر فریدونکنار با پیشرفت فیزیکی 100 درصد از دیگر اهداف در نظر گرفته شده است.
انزان پور اضافه کرد: اجرای تفکیک شبکه آبرسانی و آتش نشانی محوطه بندر نوشهر با پیشرفت 40 درصد، ارتقاء سطح ایمنی بندری از 14 به 15 درصد نسبت به سال پایه (1395)، تامین تجهیزات و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مصوب مرتبط با ایمنی آب راه‌های تحت حاکمیت و نیز لایروبی کانال و حوضچه‌های بنادر و خارج سازی مغروقه‌ها دیگر اهداف بنادر مازندان در سال جاری است.
وی با اشاره به مدیریت سواحل و نظارت بر ساخت و سازه‌های ساحلی و دریایی استان به میزان 100 درصد و همچنین ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در آبراه‌های تحت حاکمیت بنادر مازندران و ناوگان تحت پرچم از 20 به 22 درصد در سال جاری، گفت: ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناور‌ها و تأسیسات بندری از 9 به 10 درصد نسبت به سال پایه (1395) و انضباط بخشی تردد وسائل نقلیه موتوری در بندر نوشهر به میزان 100 درصد در سال جاری در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران به ارتقای سطح تجهیزات بندری و افزایش میزان آماده بکاری تجهیزات، الکترونیکی کردن فرایند‌های بندری و افزایش بهره وری و بهبود شاخص‌های عملیاتی بندر نوشهر به عنوان دیگر اهداف تعریف شده بنادر مازندران در سال 1400 اشاره کرد و افزود: ارتقاء شاخص‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست، ارتقای امنیت بندر نوشهر و ارتقای شاخص‌های ایمنی حریق بندر نوشهر دیگر اهداف مهم بنادر مازندان در سال جاری است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تخلیه بارگیری مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران بندر نوشهر به میزان میزان 100 درصد دیگر اقدامات بنادر مازندران سال گذشته درصد از دیگر سال جاری دیگر اهداف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۰۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران

امیرجمشیدی ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و...، گفت فروردین ماه امسال ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد رشدرا نشان می‌دهد.

او افزود: طی فروردین ماه سال ۱۴۰۳، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

جمشیدی در مورد مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران، گفت: عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلار اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند. صادرات به کشور‌های فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران