Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@12:51:08 GMT

خوش‌بینی به صعود قیمت طلا جان گرفت

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۰۲۷۴

خوش‌بینی به صعود قیمت طلا جان گرفت

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد خوش بینی در بازار طلا میان تحلیلگران وال استریت بهبود یافت اما همچنان انتظار می‌رود این فلز ارزشمند با موانع عمده ای روبرو شود و سرمایه گذاران خُرد به پایدار ماندن روند فعلی قیمتها بدبین مانده اند.

به گزارش ایسنا، جدیدترین نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز اختلاف نسبتا وسیعی بین تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران غیرحرفه‌ای نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه طلا موفق شد از رکورد پایین ماه گذشته بهبود پیدا کند و آخرین روز معاملات را در بالای ۱۷۰۰ دلار به پایان ببرد، برخی از تحلیلگران می‌گویند آزمون واقعی هنوز روی نداده است.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد شرکت مدیریت سرمایه SIA اظهار کرد: طلا طی یک هفته گذشته افت شدیدی داشت بنابراین شاهد بهبود فنی بودیم. محرک زیادی برای این که قیمت طلا را به میزان چشمگیری بالا ببرد مشاهده نمی‌کنم. وی به کیتکونیوز گفت: برای این که کاملا به طلا خوش‌بین شوم، قیمتها باید به بالای ۱۷۸۰ دلار صعود کنند.

در نظرسنجی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۱۱ نفر معادل ۷۳ درصد افزایش قیمت طلا و دو نفر معادل ۱۳ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند. همچنین دو نفر معادل ۱۳ درصد نظری نداشتند.

در این بین، ۱۶۵۶ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران غیرحرفه‌ای شرکت کردند که از میان آنها ۶۳۶ نفر معادل ۴۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۶۸۴ نفر معادل ۴۴ درصد کاهش آن را پیش بینی کردند. همچنین ۲۴۵ نفر معادل ۱۶ درصد نظری نداشتند.

در معاملات روز پنج شنبه بازار آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۷ درصد افزایش، در ۱۷۲۸ دلار و ۳۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۰.۲ درصد کاهش نشان داد. اکثر بازارها روز جمعه به مناسب جمعه نیک تعطیل بودند.

اگرچه وال استریت به میزان قابل توجهی نسبت به قیمت طلا در کوتاه مدت خوش بین بودند اما بسیاری از تحلیلگران حرکت اخیر قیمت طلا را اصلاح قیمت کوتاه مدت ارزیابی کردند. دارین نیوسام، رییس شرکت نیوسام آنالایز اظهار کرد که وی نسبت به رشد قیمت طلا در کوتاه مدت خوش است اما منتظر است ببیند آیا مقاومت در سطح ۱۷۵۶ دلار و ۱۰ سنت شکسته می‌شود یا خیر.

وی در ادامه افزود: طلا همچنان با رقابت شدید از سوی دلار روبرست که به نظر می‌رسد در روند صعودی بلندمدت قرار دارد.

مارک چندلر، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بانوک برن گلوبال فارکس اظهار کرد: آمار تورم رو به رشد ممکن است سرمایه گذاران را به سوی طلا به عنوان پناهگاه مطمئن در برابر فشار رشد قیمتها هدایت کند.

کلایو لمبرت، تحلیلگر فنی فیوچرزتک گفت: روند طلا همچنان نزولی است اما رو به بهبود است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت دلار سرمایه گذاران وال استریت نفر معادل قیمت طلا خوش بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۰۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، بهمن ریحانی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که ۳۵ تا ۴۰ هزار در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه بازی دراز در شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه حضور پیدا کنند.

وی افزود: برنامه بزرگداشت عملیات غرورآفرین بازی دراز چهاردهم اردیبهشت ماه در ارتفاعات بازی دراز واقع در شهرستان سرپل ذهاب برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: در همین راهپیمایی روز قدس امسال و انتخابات سال گذشته مردم حضوری باشکوه داشتند که همین حضور باشکوه به کشور عزت و قدرت افزون داد و دشمنان کشور را ناامید ساخت.

وی افزود: عزت ما در تجمعات بزرگ مانند گرامیداشت حماسه بازی دراز است که منجر به قدرت روز افزون انقلاب اسلامی خواهد شد

ارتفاعات سخت‌گذر بازی‌دراز با قله‌های بلند و شیب‌های تند و بریدگی‌های ممتد از اهمیت ویژه‌ای در منطقه مرزی استان کرمانشاه برخوردار است و هرساله هزاران نفر را با پای پیاده به سمت این قرارگاه برای تجدید پیمان با رشادت‌های دوران دفاع مقدس می‌کشاند

بابلی فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای شرکت‌کنندگان در مراسم بزرگداشت عملیات بازی‌دراز، تصریح کرد: مراسم اول یادواره شهدای بازی‌دراز شامگاه پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه در کنار بقعه احمدبن‌اسحاق برگزار می‌شود و از صبح ۱۴ اردیبهشت‌ماه برنامه صعود به ارتفاعات بازی‌دراز را خواهیم داشت که همه امکانات لازم در نظر گرفته‌شده است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد