Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@23:50:25 GMT

نارنجی شدن چهار شهرستان گیلان زیر سایه سیزده‌به‌در

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۰۹۳۲

نارنجی شدن چهار شهرستان گیلان زیر سایه سیزده‌به‌در

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرغم هشداری‌های بهداشتی، مراودات اجتماعی مردم همچنان در بالاترین سطح خود قرار دارد و بسیاری از مردم تذکرات مسئولان بهداشت را در خصوص وضعیت کرونا، جدی نمی‌گیرد.

 عدم استفاده از ماسک، تشکیل دورهمی و حضور در تجمعات و از همه مهم‌تر،ترددهای غیرضروری در ایام نوروز یکی از پر چالش ترین دغدغه‌های گیلانیان بود که بسیاری از هنجارشکنان برای تحقق آن‌ها سنگ تمام گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ماسک، نرم‌افزاری که این روزها بیشتر موردتوجه فعالان اجتماعی و مردم قرارگرفته یا اغلب شهرهای استان را زرد نشان می‌دهد و یا نارنجی.

طبق آخرین رنگ‌بندی‌ها از وضعیت شهر‌های استان گیلان به لحاظ شیوع ویروس کرونا، شهرستان‌های رودسر، لنگرود، لاهیجان، رودبار و فومن در وضعیت نارنجی و مابقی شهرها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

دیروز، سیزده‌به‌در که بسیاری از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و سعی کردند در خانه بمانند، بسیاری دیگر دل به طبیعت و تفرجگاه‌ها ها و گردشگاه‌ها زدند و یادشان رفت که کرونایی وجود دارد و جان‌باختگانی در دیار و شهرشان براثر همین ویروس چموش از دنیا رفته‌اند.

سیزده‌به‌در ، در استان گیلان بنا بر اعلام ستاد کرونا استان در دو شهر رودسر و لنگرود به سبب نارنجی بودن این شهرها قرار بود برگزار نشود و ممنوعیت تردد به تفرجگاه‌ها در این شهرها اعمال شود و تا حدودی ایجاد تجمع و تردد غیر مورد در این شهرستان‌ها ممنوع شد اما متأسفانه در سایر شهرها باآنکه قرار بود رعایت پروتکل‌ها جدی گرفته شود، آنچه جدی گرفته نشد؛ رعایت پروتکل‌ها بود.

 

تجمعات بیش‌ازحد و اندازه، استفاده مشترک از فضای پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، عدم استفاده از ماسک، ترددهای غیرضروری و به زبانی دیگر عادی انگاری محض از سوی مردم گیلان وضعیت استان را در بهترین حالت در وضعیت نارنجی و هشدار قرارداد.

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان در روزی که گذشت، در حالی رقم خورد که مسئولان بهداشت استان به جدیت نسبت به رعایت بیش‌ازپیش شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید کرده بودند.

 

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیش از تعطیلات آخر هفته اعلام کرده بود که گیلان در وضعیت هشدار قرار دارد و هرگونه سهل‌انگاری مردم می‌تواند وضعیت استان را نگران‌کننده‌تر کند.

وی با اشاره به تشکیل موج چهارم کرونا در برخی از استان‌های کشور همچنین اعلام کرده بود که زیرساخت‌های بهداشت و درمان گیلان پاسخگو مردم استان و مسافران برون‌استانی نیست، ازاین‌رو باید مراقبت‌ها افزایش پیدا کند و مردم در روز طبیعت در خانه بمانند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مسافران خواسته بود هر چه سریع‌تر نسبت به ترک استان اقدام کرده تا ناخواسته شاهد افزایش بار بیماری و انتقال بیشتر آن نباشد؛ اغلب مسافران به این درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پاسخ مثبت دادند اما بعد از دورهمی های 13 به در و به‌جای آوردن تمام آیین‌های آن!

فعلاً چهار شهرستان گیلان تنها پس از گذشت یک روز از تعطیلات نوروزی علیرغم هشدارهای پی‌درپی مسئولان در وضعیت نارنجی قرارگرفته و احتمال می‌رود شمار شهرهای پرخطر در این استان افزایش پیدا کند.

 

همچنان توصیه مؤکد مسئولان بهداشت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. بهداشتی‌ها می‌گویند همه‌کسانی که از سفر بازگشته‌اند و یا کسانی که به میهمانی‌ها و دورهمی های خود خاتمه داده‌اند خود را حداقل دو هفته قرنطینه کنند تا از چرخه انتقال ویروس کرونا در جامعه پیشگیری شود و شعله شیوع کرونا همچنان با سهل‌انگاری‌های آن‌ها شعله‌ور نشود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گیلان بهداشت تعطیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی سیزده به در رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار شهرستان چالدران در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی در این شهرستان گفت: سه طرح بهداشتی و درمانی نیز که مربوط به مصوبات سفر اول استاندار آذربایجان‌غربی بوده آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا عبدالله‌نژاد امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی شهرستان چالدران اظهار کرد: این طرح‌ها با هدف توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه اجرایی می‌شود.

وی افزود: هر سه پروژه خانه بهداشت روستای مخور، مرکز ویژه جامع سلامت شهر سیه‌چشمه و مرکز فوریت‌های پزشکی سیه‌چشمه از مصوبات سفر دوم استاندار آذربایجان‌غربی هستند.

فرماندار شهرستان چالدران گفت: مجموعاً ۲۷۰ میلیارد ریالی قرارداد منعقد شده برای احداث این پروژه‌ها بوده که از این میزان ۱۳۰ میلیارد ریال تخصیص نقدی انجام گرفته است.

عبدالله‌نژاد تصریح کرد: از جمله پروژه‌هایی که در شهرستان چالدران و در حوزه بهداشت و درمان جهت بهره‌برداری آماده شده دو پروژه از مصوبات سفر اول استاندار به چالدران شامل خانه‌های بهداشت روستاهای سازاغل و مادلو است.

وی ادامه داد: پروژه دیگر در این راستا بهره‌برداری از پایگاه فوریت‌های پزشکی قره‌چی بولاقی بوده که در آینده نزدیک با هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیاردریالی مورد افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجتبی علیزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالدران نیز در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان گفت: در مجموع تعداد ۶ مرکز جامع سلامت و ۴۰ باب خانه بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنین شهرستان چالدران در حال خدمات‌رسانی هستند.

کد خبر 750554

دیگر خبرها

  • صدور هشدار هواشناسی نارنجی در چهار محال و بختیاری
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • صحنه‌هایی دردناک از ‌وضعیت مردم پس از آتش‌سوزی گیلان | فیلم
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • هوای سه شهر درمدار نارنجی
  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت