Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیرعامل خانه هنرمندان استان زنجان گفت: نمایشگاه‌ها و گالری‌ها تاثیر زیادی در معرفی اثر هنری هنرمندان دارد.

فرید احدیان در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تاثیرگذاری نمایشگاه‌ها و گالری‌ها در معرفی آثار هنری، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها و گالری‌ها تاثیرات به‌سزایی در معرفی اثر هنری هنرمندان و شناساندن زوایای مختلف هنری در میان مخاطبان داشته و به اقتصاد هنر نیز کمک شایانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نمایشگاه‌ها مخاطبان و مردم به ‌طور مستقیم محصول هنری را مشاهده و با صاحب اثر ارتباط مستقیمی برقرار می‌کنند که همین عامل نیز در تشویق به هنرآموزی موثر است.

این مسئول تصریح کرد: ایجاد نمایشگاه‌ها و گالری‌ها برای نمایش آثار هنرمندان برای عموم مردم رقابت جدی بین هنرمندان ایجاد کرده و همین امر باعث می‌شود که سطح کیفی آثار هنری هنرمندان بالا برود. همچنین مردم با مشاهده اثر هر هنرمند در گالری یا نمایشگاه، علاوه بر مشاهده خود اثر، با صاحب اثر نیز آشنا شده و سئوالات ایجاد شده ذهنی خود در خصوص آن اثر را مطرح می‌کنند.

احدیان با بیان اینکه در یک نمایشگاه و گالری، حضور مخاطب صرفاً برای مشاهده و یا خرید آن اثر است و همین دلیل مخاطب صرفاً تمرکزش بر اثر هنری می‌شود، ادامه داد: یک هنرمند برای اینکه اثر هنری خود را در معرض دید عموم بگذارد، همه سعی و تلاش خود را به‌ کار می‌بندد که بهترین و باکیفیت‌ترین اثر خود را ارایه کند؛ چراکه در نمایشگاه‌ها و گالری‌ها، هنرمند اثر خود را در معرض نقد مخاطبان قرار خواهد داد و همین امر نیز باعث می‌شود تا هنرمند جایگاه هنری خود را محک زده و به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرد.

مدیرعامل خانه هنرمندان استان زنجان در رابطه با تاثیر برگزاری نمایشگاه‌ها و گالری‌ها برای توسعه هنر، عنوان کرد: بهترین مکان شناسایی و دیده شدن اثر هنری، برگزاری نمایشگاه‌ها و گالری‌ها است که برای عرضه و نمایش آثار هنری، اولاً محصول هنری به‌ خوبی دیده و معرفی خواهد شد. همچنین در توسعه اقتصاد هنری مستقیماً نقش خواهد داشت و در کل دنیا بیشترین فروش تولیدات هنری نیز از طریق برپایی همین نمایشگاه‌ها و گالری‌ها صورت می‌گیرد، در حقیقت رونق و توسعه اقتصاد هنر و نیز کارآفرینی در زمینه صنایع‌دستی ارتباط مستقیمی با ایجاد نمایشگاه‌ها و گالری‌ها داشته و برگزاری آن همواره رونقی در مقوله هنر و صنایع‌دستی به‌ وجود آورده است.

احدیان با اشاره به اینکه برگزاری آنلاین یا مجازی نمایشگاه‌ها و گالری‌ها که در بره‌ای متداول و در ایام شیوع ویروس کرونا به اوج خود رسید، از چند نظر قابل اهمیت است، بیان کرد: در نمایشگاه‌ها و گالری‌هایی که به صورت مجازی یا آنلاین برگزار می‌شود، امکان مشاهده آثار در هر لحظه و در هر مکان و بدون طی مسافت و هزینه انجام می‌شود و در عصر کنونی تحولات رسانه‌ای بهترین روش دیداری و کسب اطلاعات در خصوص اثر ارایه شده ‌است. همچنین برای برگزارکنندگان نیز این گالری و نمایشگاه‌ها با کم‌ترین هزینه ممکن بدون اختصاص فضای بزرگ مثل تالار و غیره انجام می‌شود که می‌توانند محصولات خود را برای خیل بیشتری از مخاطبان عرضه کنند.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌ها و یا گالری‌های حضوری فقط می‌تواند برای بازدید مردم در آن شهر باشد ولی نمایشگاه‌های مجازی در لحظه می‌تواند مخاطبانی از هر نقطه از کشور و خارج کشور را به خود جلب کند. خصوصاً در این ایام کرونایی به خوبی قدر و منزلت نمایشگاه‌های آنلاین و مجازی دیده شد، هر چند مشاهده فیزیکی محصولات هنری در نوع خود چیز دیگری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گالري زنجان نمایشگاه ها و گالری ها اثر هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این نمایشگاه که در نگارخانه مجمتع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده است  تعدادی از آثار استاد علی حافظ نسب و جمعی از هنرجویانش به نمایش گذاشته شده است.

استاد حافظ نسب از استادان برجسته هنر طراحی و نقاشی آذربایجان غربی هدف از برپایی این نمایشگاه را پاسداشت مقام معلم دانست و افزود : در این نمایشگاه 80 اثر نقاشی و طراحی از آثار25  هنرجو و شاکردش و همچنین تعدادی از آثارخودش  به نمایش گذاشته شده است .

 40 اثر از این آثار سیاه قلم و بقیه رنگ روغن هستند که در سبک رئال خلق شده اند .

طبیعت زیبای آذربایجان غربی در فصول مختلف ، جان بخشی به اشیا ، وجلوه ای از چهره هنرمندان برجسته و مشاهیر علمی ایران و جهان از مهمترین مضامین این آثار است .

استاد علی حافظ نسب از استادان برجسته نقاشی و طراحی در آذربایجان غربی است که تاکنون توانسته در این رشته بیش از 30 نفر را تربیت کند، تعداد ی از ازتربیت یافتگان مکتب این استاد اکنون به شغل مقدس معلمی هنر مشغول هستند .

این نمایشگاه به مدت 4 روز صبح و عصر برای بازدید عموم علاقه مندان در نگارخانه مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی واقع در بلوار شیخ نوایی دایر است.

 

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد