Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:29:19 GMT

نوار گوش برای بررسی وضعیت شنوایی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۱۳۸۲

نوار گوش برای بررسی وضعیت شنوایی

برای بررسی وضعیت شنوایی معمولاً تست شنوایی سنجی (ادیومتری یا همان نوار گوش) انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام جهان سمعک، معمولاً زمان لازم برای انجام تست نوار گوش پانزده الی سی دقیقه بوده که توسط ادیولوژیست یا شنوایی‌شناس انجام می شود. مجموعه تست ها شامل تست ادیومتری راه هوایی و استخوانی ( PTA)، ادیومتری گفتاری (SRT ،  SDS ، MCL)، تست ایمپدانس آکوستیک شامل تیمپانومتری و رفلکس آکوستیک (TM ، AR) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آزمایش شنوایی سنجی می توان به بررسی وضعیت گوش خارجی، گوش میانی و گوش داخلی پرداخت. هرگونه عفونت قارچی، آسیب، پارگی پرده گوش، عفونت گوش میانی، دررفتگی استخوانچه های گوش میانی، وجود جسم خارجی، بررسی وزوز گوش، تعیین میزان کم شنوایی، تعیین نوع کم شنوایی، تشخیص بیماری های گوش میانی چون اتواسکلروز، کلستاتوما و... در این آزمایش ها قابل تشخیص هستند.

نوار گوش برای کودکان شامل چه مواردی است؟

نوار گوش در کودکان زیر ۴ سال که نمی توانند همکاری کنند معمولاً تست OAE و تست ABR است. تست OAE  معمولاً برای نوزادان زیر سه ماهه کاربرد دارد. و برای نوزادان بالای سه ماهه تا ۴ سالگی تست ABR گرفته می شود.

برای تشخیص عفونت گوش میانی نیز آزمایش تمپانومتری انجام می شود. نوار گوش برای بررسی عفونت گوش مخصوصاً در کودکان پرکاربردترین تست شنوایی است.

تفسیر نوار گوش و نتایج آن

تفسیر آزمایش شنوایی سنجی توسط ادیولوژیست انجام می شود. و ادامه روند درمان اعم از درمان های جراحی و دارویی نیز توسط متخصص گوش و حلق و بینی انجام می شود.

مجموعه خدمات مرکز شنوایی سنجی آریاشهر

مرکز شنوایی سنجی آریاشهر دارای دو بخش شنوایی سنجی و کلینیک سرگیجه آماده خدمت به هم‌وطنان عزیز است.

سرگیجه و انواع تست سرگیجه

سرگیجه و عدم تعادل منشأ مختلف دارد. ۸۵ درصد از سرگیجه ها به علت قرارگیری گیرنده های تعادل که در گوش داخلی هستند، منشأ گوش دارند. برای بررسی نوع سرگیجه، شدت سرگیجه، منشأ سرگیجه و... نیاز به انجام تست های سرگیجه و تعادل به نام VNG، ECochG،VEMP ، VHit ، ABR، کالریک، Vibration و... می باشد. تست VNG یکی از اصلی ترین و مهمترین آزمایش برای بررسی سرگیجه است.

درمان سرگیجه ی ناشی از کرونا

یکی از عوارض ابتلا به ویروس کرونا، شیوع سرگیجه در این افراد است. گزارش شده است که ۲۰ درصد افراد مبتلا به کرونا بعد از بهبودی سرگیجه را تجربه کرده اند. سرگیجه ی ناشی از ابتلا به کرونا منشأ گوش میانی دارد و با انجام تست های مربوطه و مانور درمانی به کلی درمان می شود.

درمان جابجایی مایع گوش میانی

درمان جابجایی مایع گوش میانی بعد از انجام تست های سرگیجه امکان پذیر است. درمان سرگیجه اعم از درمان دارویی، جراحی و توانبخشی به صورت تیمی توسط ادیولوژیست و متخصص گوش و حلق و بینی صورت می پذیرد.

درمان بیماری BPPV گوش

سرگیجه وضعیتی خوش‌خیم یا بیماری BPPV شایع ترین علت سرگیجه و عدم تعادل در افراد است. یکی از موارد سرگیجه است که به راحتی درمان می شود. پروتکل درمانی در این نوع سرگیجه ابتدا انجام تست VNG  جهت تشخیص کانال درگیر و در ادامه مانور درمانی مربوطه است.

تشخیص و مدیریت بیماری منییر

بیماری منییر یا هیدروپس آندولنف یکی از بیماری های سیستم شنوایی است. شایع ترین علامت آن سرگیجه های دوره ای است.تشخیص این بیماری با کمک آزمودن ECOG  و نوار گوش است. در صورت تشخیص نهایی مشاوره تغذیه و نحوه ی مدیریت این اختلال به بیماران داده می شود.

توانبخشی سرگیجه و تعادل

توانبخشی سرگیجه در مجموعه ی ما شامل یک برنامه منظم از قبیل انجام تست های تشخیصی، تمرینات تخصصی برای تقویت تعادل و پیگیری علائم و درمان افراد با مشکل عدم تعادل است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تست شنوایی سنجی نوار گوش انجام تست انجام می شود شنوایی سنجی برای بررسی گوش میانی نوار گوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۱۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

روابط عمومی آب‌ منطقه‌ای مازندران، جلسه بررسی وضعیت تقسیم و توزیع آب در دشت هراز در فصل زراعی جاری در با حضور مدیرعامل، معاونین حفاظت و بهره‌برداری و طرح و توسعه شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران و فرمانداران شهرستان‌های محدوده دشت هراز برگزار شد. 

داودیان مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران در این جلسه ضمن تشریح آخرین وضعیت بارش و منابع آب استان در دشت هراز گزارشی نیز درخصوص آخرین وضعیت آبدهی رودخانه هراز ارائه کرد.

برنامه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز و سهم هر شهرستان، نحوه توزیع و نوبت بندی در حال انجام در این دشت نیز تشریح شد.

فرمانداران شهرستان‌های محدوده این دشت نیز در این جلسه ضمن بیان مشکلات شهرستان‌های خود در حوزه تامین آب کشاورزی، پیشنهادات خود را به منظور بهبود وضعیت تقسیم و توزیع آب مطرح نمودند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • سرگیجه در پرسپولیس؛ ستاره تیم بازی با سپاهان را از دست داد؟
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم
  • وضعیت سرخ صلیب سرخ در غزه
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی است