Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@02:22:16 GMT

شرایط تحصیل در مدارس کانادا چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۱۴۴۴

شاید تا به حال به تحصیل در مدارس کانادا، شمالی ترین کشور قاره آمریکا فکر کرده باشید. این کشور رویایی با ترکیبی از استان های زیبا و سرزمین های دارای جمعیت پایین، پذیرش فعال مهاجرین را دارد. کانادا طولانی ترین مرز بین المللی را با ایالات متحده دارد. کشوری دو زبانه که فرانسه و انگلیسی در آن به رسمیت شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانادا سومین ذخایر نفتی جهان را در اختیار دارد و سطح بالای زندگی در آن به وضوح قابل مشاهده است. طبیعی است که همه متقاضیان مهاجرت به کانادا، به دلیل این محاسن و امکانات و فوق العاده می خواهند به کانادا بروند.

اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، خبر خوب برای شما این است که کانادا 21 دانشگاه معتبر دارد که نامشان در لیست 500 دانشگاه برتر جهان به چشم می خورد. بهترین برنامه های مطالعاتی جهان را می توانید در کانادا تجربه کنید و از مراکز تحقیقاتی و موسسات دانشگاهی برجسته استفاده کنید.

کانادا در سال گذشته بیش از 400 هزار دانشجوی بین المللی را پذیرش کرده است. اغلب این دانشجویان از کشورهایی همچون ژاپن، فرانسه، چین، ایالات متحده، کره جنوبی، نیجریه، ایران، برزیل، ویتنام و هند بوده اند. به همین دلیل دولت فدرال کانادا برای 5 سال آتی، مبلغی بالغ بر 147.9 میلیون دلار را به عنوان بودجه مورد نیاز برای بحث تحصیل در نظر گرفته است. دوست دارید شرایط تحصیل در مدارس کانادا را بدانید و به زودی یکی از دانش آموزان کانادایی باشید؟ این مطلب را از دست ندهید.

برای واجد شرایط بودن تحصیل در کانادا باید چه کنیم؟

همه افرادی که تصمیم به تحصیل در کانادا دارند، می خواهند که در این مسیر مهاجرتی موفق شوند و شرایط لازم را برای ورود به مدارس کشور کانادا داشته باشند. شما برای کسب شرایط لازم باید به موارد زیر توجه کنید. ناگفته نماند که مدارس کانادا در دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم بندی می شوند. همچنین شما در هر یک از این مدارس می توانید به صورت روزانه و یا شبانه اقدام به تحصیل نمایید.

شرایط لازم برای تحصیل در مدارس کانادا:

داشتن بودجه مورد نیاز برای پرداخت شهریه مدارس دولتی یا خصوصی تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی در صورت تمایل، اخذ ویزای همراه که همان‌ ویزای والدین بوده و مدت زمان این ویزا 5 ساله است

متقاضیان تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا باید ۵ تا ۶ ساله باشند. شما باید در طول مدت 12 سال از دوره ابتدایی تا دبیرستان را پشت سر بگذارید. در کانادا دانش آموزان 5 روز در هفته به مدرسه می روند و دو رو تعطیل هستند. تحصیل در کانادا باعث می شود که بتوانید مدرک معتبری را در تحصیل بدست آورده و تجربیات زیبایی با مطالعه در یک بستر بین المللی تجربه کنید.

مدارس دولتی کانادا شهریه ای  حدود 14000 دلار دارند و بیمه این مدارس 1000 دلار است. افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند و دارای شهروندی و یا کارت اقامت هستند، می توانند مانند خود مردم کانادا، به صورت رایگان در مدارس دولتی به تحصیل بپردازند.اما دانش آموزان خارجی باید هزینه پرداخت کنند و در بدو ورود ملزم به شرکت در آزمون های تعیین سطح و ارزیابی دانش هستند. اگر دانش آموز تمایل داشته باشد، می تواند دوره های تقویت زبان فرانسه و انگلیسی را هم که مدرسه ارائه می دهد شرکت کند.

کشور کانادا، با کیفیت‌ترین و استانداردترین سیستم های آموزشی کل جهان را دارد. اگر بخواهید تحصیل به یادماندنی و بی نظیری را در مدارس خصوصی کانادا داشته باشید، باید بدانید که شهریه این مدارس حدودا 50 هزار دلار است که به صورت سالیانه باید پرداخت کنید.

آموزش و تحصیل برای دولت کانادا از اهمیت زیادی برخوردار است. با این وجود اجازه کار نیمه وقت برای دانشجوها نیز صادر شده است تا بتوانند در هفته ساعات مشخصی را کار دانشجویی پاره وقت هم انجام دهند. شرایط کار حین تحصیل در کانادا چندان سخت نیست و حتی در ایام تعطیلات دانشگاه هم شما مجاز به کار در این کشور هستید. به هر حال این هم راهی برای تأمین مخارج و هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا است. البته اگر تصمیم تحصیل در کانادا برای تان جدی است، توصیه می کنیم که مقاله تحصیل در کانادا با آدرس www.parsicanada.com/canada-immigration/education-in-canada را با دقت مطالعه کنید. این مطلب به شما کمک می کند که اطلاعات بیشتری درباره این موضوع کسب کنید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا هم مانند سایر روش های مهاجرتی این کشور، مدارک منحصر به فردی را می طلبد. در زیر آن ها را برای شما شرح داده ایم:

ترجمه مدارک پذیرش ارائه ویزای معتبری که مهلت داشته باشد مدارک لازم برای اخذ اقامت کوتاه مدت با ویزای دانش آموزی اقدام جهت دریافت ویزای همراه یا همان ویزای والدین در صورت تمایل ارائه مدارک تحصیلی و نمرات و سوابق دانش آموزی نامه پذیرش از طرف مدرسه اثبات کردن تمکن مالی و اینکه می توانید هزینه های مدرسه و مدتی که در کانادا اقامت دارید را بپردازید مدارکی که مبنی بر هویت شما هستند. مانند شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت و ...

 درخواست مجوز تحصیل در کانادا چقدر طول می کشد تا به نتیجه برسد؟

زمان پردازش مجوز تحصیل به فاکتورهای متعددی وابسته است و نمی توان زمان دقیق برای آن گفت. به طور معمول، کمترین زمان پردازش 1 الی 2 هفته طول می کشد. از طرفی تقاضای زیاد برای تحصیل در کانادا و یا بد موقع بودن ارسال درخواست، ممکن است موجب تاخیر در صدور مجوز باشد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دانش آموز دولت دولتی و خصوصی کانادا مدرسه تحصیل در مدارس کانادا تحصیل در کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۱۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا

سخنگوی وزارت امور خارجه به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعا‌هایی علیه کشورمان واکنش نشان داد.

به گزارش سایت وزارت امورخارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعا‌هایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشور‌هایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعا‌های مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه‌ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولت‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکرد‌های غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعا‌های آن‌ها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آن‌ها باید زمانی پاسخگوی این ادعا‌ها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • روسیه به کانادا هشدار داد