Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا مهرجو فرماندار گناوه در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان گناوه بیان کرد: کانون شیوع ویروس کرونا در این شهرستان که در فروردین روند افزایشی داشته است، باید شناسایی و تمهیدات لازم برای کنترل و مهار آن در نظر گرفته شود.

او با قدردانی از همه کسانی که در راستای الزامات قانونی و همکاری‌های بین بخشی با ستاد مقابله با کرونا شهرستان همکاری دارند، افزود: شرایط شیوع کرونا بستگی مستقیم به رعایت موازین بهداشتی دارد وبا رعایت بیشتر، موارد ابتلا کاهش می‌یابد و رعایت نکردن باعث افزایش ابتلا و سیر صعودی آمار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گناوه ادامه داد: تا زمانی که زنجیره انتقال این ویروس قطع نشود و یا واکسیناسیون عمومی در جامعه انجام نشود وضعیت به همین گونه خواهد بود.

بیشتر بخوانید

کرونا تا کنون بلای جان ۱۰۷ گناوه‌ای شده است ورود خودرو‌های غیربومی به گناوه ممنوع است

مهرجو با اشاره به اینکه افزایش مبتلایان و سیر صعودی آمار بیماری در روز‌های اخیر در شهرستان نگران کننده است، عنوان کرد: حفظ سلامت مردم در اولویت است و تضمین سلامت مردم وظیفه ما است و نباید با تاخیر در تصمیم گیری‌ها مشکلاتی برای مردم ایجاد شود.

او گفت: اگر چه در مقایسه با سال گذشته فعالیت‌ حوزه‌های تشخیصی و آزمایشگاهی بیشتر شده و این موضوع در افزایش آمار مبتلایان موثر است، اما آمار‌های صعودی ابتلا و بستری ناشی از کرونا در شهرستان  زنگ خطری برای ما است.

فرماندار گناوه ادامه داد: عزم جدی و همکاری بین بخشی قوی در شهرستان برای مقابله همه جانبه با کرونا ضروری است و باید ازظرفیت نخبگان، رسانه ها، فضای مجازی و گروه‌های مرجع برای هشدارو اطلاع رسانی در مورد رعایت اصول بهداشتی به مردم بهره برد.

مهرجو، اجرای طرح شهید سلیمانی را از طرح‌های مهم و موثر در مقابله و قطع زنجیره انتقال کرونا دانست و گفت: اگر این طرح با قوت و قدرت پیش رود تاثیر بسیار زیادی در کنترل و مقابله با شیوع کرونا در شهرستان دارد و همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان مکلف و موظف هستند که همکاری لازم را با اجراکنندگان این طرح داشته باشند.

او عنوان کرد:به موازات اقدامات دستگاه‌های اجرایی، مبادی ورودی شهرستان با مشارکت نیروی انتظامی، سپاه و بسیج کنترل می‌شود و اعمال محدودیت‌های کرونایی رفت و آمد در حال اجرا است.

فرماندار گناوه بیان کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با عادی انگاری از ۴۲ درصد به ۳۶ درصد در شهرستان گناوه کاهش یافته است و اگر این وضعیت ادامه یابد شرایط کرونایی شهرستان در وضعیت نگران کننده‌ای قرار خواهد گرفت.

او، از همه مردم خواست که دراجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع همکاری کنند.

انتهای پیام/ک

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس ویروس کرونا کووید 19 شیوع کرونا فرماندار گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان

روسای جمهور تاجیکستان و روسیه در تماس تلفنی به رایزنی درباره روابط دوجانبه و همکاری برای مقابله با تهدیدهای مشترک پرداختند.

به گزارش ایسنا، «امامعلی رحمان» رییس‌جمهور تاجیکستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تماسی تلفنی به تبادل نظر درباره همکاری میان دو کشور و مقابله با تهدید تروریسم و مهاجرت پرداختند.

در بیانیه کرملین آمده است رؤسای‌جمهور درباره برخی مسائل مربوط به روابط دوجانبه گفتگوی سازنده‌ای داشتند، از جمله درباره همکاری در مبارزه با تهدید تروریسم و مهاجرت.

به گفته کرملین، در این باره توافق شد که سازوکارهای تعامل میان وزارتخانه‌ها و ادارات مربوطه در دو کشور بهبود یابد.

این دو تن همچنین اظهار کردند تلاش‌های شدت‌یافته برخی جریانات برای تشدید تصنعی تنش‌ها بر سر مسئله نیروهای کاری مهاجر، خنثی خواهد شد و این مسائل نمی‌توانند به روابط دوستانه میان دو کشور آسیبی وارد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس