Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه ۵۰ درصد از برنامه‌های سال جدید متناسب با نظام مسئله محوری تدوین شده است، گفت: نظارت به موقع، کارآمد و درست تضمین‌کننده عدالت اداری است. خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه، با اشاره به آغاز و پایان سال ۱۴۰۰ با نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی (عج)، ابراز امیدواری کرد سالی پر برکت و سال ظهور امام زمان (عج) باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی انتظار فرج را طبق منابع روایی افضل اعمال عنوان کرد و افزود: استان لرستان جزء استان‌های پیشرو در جنگ تحمیلی بوده که این موضوع وظیفه ما را به عنوان مدعیان انتظار فرج سنگین‌تر می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه نظارت به موقع، کارآمد و درست تضمین‌کننده عدالت اداری است، عدالت اداری را بسیار مهم خواند و گفت: متاسفانه هنوز راه نرفته و باقیمانده در اصلاح نظام اداری و تحقق عدالت اداری بسیار طولانی و زیاد بوده و مسئولیت سازمان بازرسی کل کشور به عنوان عالی‌ترین دستگاه نظارتی برای تحقق عدالت اداری سنگین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان تصریح کرد: اکنون دو نسل از ابتدای انقلاب گذشته و تقریبا همه مدیران و نیرو‌های دستگاه‌های اداری، پس از پیروزی انقلاب بر سر کار آمده‌اند و در بین مردم این انتظار وجود دارد که سازمان اداری کشور باید متناسب با ارزش‌ها و نیاز‌های انقلاب اسلامی، مردم و روز باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: گاهی اگر یک مسئله حل شود، ده‌ها مشکل مردم و استان حل می‌شود و به همین خاطر باید به علت‌ها و منشا معضلات کشور پرداخته شود.   وی گفت: ۵۰ درصد از برنامه‌های سال جدید متناسب با نظام مسئله محوری تدوین شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان اظهار داشت: نوع مسائلی که در همه بازدید‌ها و دیدار با فعالان تولیدی و اقتصادی در همه استان‌ها مطرح می‌شود، به طور کلی یکی است و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد، با وجود اینکه در مصادیق متفاوت هستند. به طور مثال نارضایتی از دستگاه‌های اداری ممکن است شکل و مورد آن به اقتضای هر استان متفاوت باشد، اما در اصل یکی است، بنابراین تصمیم گرفتیم برنامه‌ریزی سازمان مبتنی بر نظام مسائل باشد.   بیشتر بخوانید: رئیس سازمان بازرسی: بانک‌ها اداره کننده خوبی برای واحد‌های صنعتی نیستند وی با بیان اینکه استان لرستان که ظرفیت‌های بالقوه فراوانی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری دارد، نباید نرخ بیکاری بالایی داشته و آمار اشتغال آن پایین باشد، گفت: در استان باید به مسائل اصلی پرداخته شود، البته نباید از مسائل جزئی غفلت کرد، اما نباید همه وقت خود را صرف مسائل جزئی و کم اهمیت کنید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تایید سند تحول قضایی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: ریاست قوه قضاییه به جد بر اجرا و پیگیری این سند تاکید دارد. لازمه تحقق اهداف سند تحول این است که رویکرد و گفتمان حاکم بر دیدگاه همه اعضای سازمان بازرسی متناسب با رویکرد‌های جدید، متحول شود و اگر حرکت جهادی و انقلابی و رویکرد تحولی در تک تک افراد وجود نداشته باشد، به نقطه مطلوب نمی‌رسیم لذا همه باید همراهی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان با تقدیر از اقدامات سال گذشته علی رغم شیوع بیماری کرونا، گفت: باید تلاش مضاعفی را نسبت به قبل در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما مصمم هستیم علاوه بر بررسی عملکرد گذشته نسبت به حال و برنامه‌های آینده دستگاه‌ها نیز نظارت داشته باشیم.

رئیس سازمان بازرسی‌کل کشور با بیان اینکه ماموریت‌های سازمان بازرسی تنها با روش‌های سنتی قابل تحقق نیست و باید از روش‌های جدید و نوین استفاده کنیم، گفت: همچنین مصمم هستیم کسانی که چه در مسئولیت بوده‌اند و خصوصا کسانی که در مسئولیت هستند، قبل از پایان دوران مسئولیتشان با نظارت‌های به موقع نسبت به بررسی عدم انجام ماموریت‌هایشان اقدام کنیم و هشدار بدهیم و در صورت لزوم اگر ترک فعل آن‌ها منجر به تضییع بیت‌المال شده باشد، اقدام حقوقی و قضایی لازم را انجام دهیم.   انتهای پیام/ برچسب ها: سازمان بازرسی نظارت درویشیان سفر استانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان بازرسی نظارت درویشیان سفر استانی حجت الاسلام والمسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور عدالت اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۱۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک با رای دیوان عدالت اداری

همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان، با رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، بخشنامه مدیران میانی گمرک که براساس آن کالا‌های مجاز مشروط را مشمول کالا‌های ممنوعه قرار داده بود باطل شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از قوه قضاییه، مدیران میانی گمرک جمهوری اسلامی ایران در شهریور ماه سال ۱۴۰۲ بخشنامه‌ای صادر کرده بودند که بر اساس آن کالا‌هایی که به موجب قانون مجاز مشروط تلقی می‌شدند را در مشمول کالا‌های ممنوعه قرار داده بود.

طبق قانون کالا‌های ممنوعه باید توسط دولت ضبط شود.

با اعتراض رئیس دیوان عدالت اداری و دعوت از شکات و طرفین پرونده، این بخشنامه مدیران میانی گمرک در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار گرفت.

طبق قانون اساسا صدور بخشنامه توسط مدیران میانی گمرک مستند قانونی ندارد و مدیران میانی گمرک با صدور این بخشنامه در صدد تفسیر قانون بودند که تفسیر قانون از وظایف قانون گذار و قضات است.

با توجه به این موضوع هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، بخشنامه مدیران میانی گمرک جمهوری اسلامی ایران را باطل کرد.

یکی از دلایل ابطال این بخشنامه از سوی دیوان عدالت اداری این موضوع عنوان شده است که قانون گذار در سال ۱۴۰۰، موارد کالا‌های ممنوع که توسط دولت می‌تواند شناسایی شود را به عنوان کالا‌های مجاز مشروط می‌داند.

طبق قانون کالا‌های مجاز مشروط از طریق متروکه شدن قابل فروش توسط سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قابل عرضه در بازار هستند.

گمرک با صدور این بخشنامه درصدد ضبط این کالا‌ها بود که با حکم هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، بخشنامه مدیران میانی گمرک به دلیل خارج بودن از حدود قانون و اینکه در صدد تفسیر قانون بودند، باطل شد.

دیگر خبرها

  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک با رای دیوان عدالت اداری
  • ابطال بخشنامه گمرک با رای دیوان عدالت اداری همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار
  • جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • توضیحات لطیفی درباره برنامه‌های استخدامی دولت در سال جاری
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟