Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:22:04 GMT

مشارکت بالای مردم اراک در طرح پایش محیط زیست

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۱۶۴۲

مشارکت بالای مردم اراک در طرح پایش محیط زیست

سعید بیاتیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آماده باش نیروی‌های شهرداری اراک در روز طبیعت، اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد کرونا مبنی بر تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌ها، اکثر مردم خارج از محدوده شهری در طبیعت این روز را سپری کرده‌اند به همین دلیل شهرداری اراک برای کاهش آلودگی زیست محیطی و طبیعت در قالب طرح «پایش طبیعت» سه غرفه در سه منطقه شهر را برای تحویل کیسه‌های زباله‌های رایگان در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در طرح پایش طبیعت شهروندان اراکی در پایان روز سیزدهم فروردین ماه کیسه‌های زباله خود را تحویل این غرفه‌ها داده و بر اساس کدی که به آنها داده می‌شود در قرعه کشی شرکت خواهند کرد.

شهردار اراک تصریح کرد: طرح پایش طبیعت اولین سالی است که توسط شهرداری اراک بطور گسترده به متولی گری سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک انجام شده است و خوشبختانه امروز استقبال خوبی از سوی شهروندان اراک از این طرح شده و پسماند قابل توجهی در این غرفه‌ها جمع آوری شده است.

بیاتیان با اشاره به اینکه یکی از آلودگی مهم هر ساله روز طبیعت رها کردن سبزه در خیابان، معابر، جاده‌ها و غیره بوده است، گفت: شهرداری اراک سه غرفه در سه منطقه شهر را برای تحویل سبزه‌های شهروندان اراک در نظر گرفته است که سیما و منظر شهری با کمترین آلودگی روبرو شود.

وی با اشاره به خطر رها سازی ماهی قرمز در آب‌های آزاد طبیعت، گفت: هر چند جمع آوری ماهی قرمز برای شهرداری هیچ صرفه اقتصادی ندارد ولی به منظور جلوگیری از آلودگی زیست محیطی و جلوگیری از تلف شدن ماهیان در حوزچه هایی پارک‌هایی که امکان دارد آب آن تخلیه و خشک شود، دو مکان واقع در پارک ملت و پارک شهر اراک برای رها سازی این نوع ماهیان در نظر گرفته است و از شهروندان درخواست می‌کنیم که ماهی‌های قرمز خود را در این دو مکان رها سازند.

شهردار اراک در پایان بیان کرد: جدا از آماده باش نیروهای خدماتی نیروهای سازمان آتش نشانی شهرداری اراک بطور ۲۴ ساعته در این روز آماده باش بوده‌اند و خوشبختانه امروز با کمترین گزارش از حضور مردم در پارک‌ها و بوستان‌های شهرداری اراک روبرو بوده‌ایم.

کد خبر 5179638

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک ستاد ملی مقابله با کرونا شهرداری اراک سعید بیاتیان ویروس کرونا روز طبیعت شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر 12 فروردین اراک نیمه شعبان سانحه تصادف تردد وسایل نقلیه عکس استانها گرگان خرم آباد شهرداری اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، کلاته گفت: ۳ کیلومتر از حریم رودخانه از آلودگی‌های پلاستیکی و پسماند‌های به جای مانده از گردشگران پاکسازی شد. وی بیان کرد: هفته زمین پاک فرصتی برای تامل در خصوص اهمیت زمین، طبیعت و همچنین احساس مسئولیت اجتماعی نسبت به حفاظت از محیط زیست است.  این مقام مسئول با اشاره به شعار این هفته و لزوم حفاظت از زمین در برابر پلاستیک و آلودگی‌های ناشی از آن از تمام دوستداران محیط زیست درخواست کرد تا با جمع آوری زباله‌های خود از طبیعت زیبا و کاهش مصرف پلاستیک و کیسه‌های پلاستیکی ما را در حفاظت از محیط زیست و داشتن زمینی پاک یاری کنند.

دیگر خبرها

  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی