Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:03:34 GMT

۲۰ مرکز عرضه و ذبح مرغ زنده در مهاباد جمع‌آوری شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۱۷۱۲

۲۰ مرکز عرضه و ذبح مرغ زنده در مهاباد جمع‌آوری شد

عباس آغاز روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در این مراکز مرغ بدون نظارت بهداشتی ذبح می‌شود، اظهار داشت: در همین مدت ۹ دستگاه خودرو حامل و توزیع مرغ زنده نیز در سطح این شهرستان شناسایی و توقیف شد.

وی ادامه داد: واحدهای مرغداری این شهرستان نیز در هر دوره جوجه‌ریزی چند نوبت مورد پایش قرار گرفته و قبل و بعد از کشتار نیز طیور از نظر وضعیت سلامت مورد معاینه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شبکه دامپزشکی مهاباد اظهار داشت: طی سال گذشته ۱۰ پرونده قضایی برای متخلفان توزیع و عرضه مواد پروتئینی تشکیل شده و در همین راستا پنج مرکز عرضه گوشت پلمب شد.

آغاز ، با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۵۵۱ مورد بازدید از مراکز عرضه فراورده‌های دامی در این شهرستان انجام شده اضافه کرد: در این مدت ۱۶ هزار ۵۰۲ کیلوگرم فراورده‌ خامی دام نیز ضبط شده است.

وی از کشف یک کارگاه غیربهداشتی تولید شیر تقلبی در شهر گوک تپه در بهمن‌ماه سال گذشته خبر داد و گفت: بازرسان این شبکه بعد از شناسایی واحد غیربهداشتی لبنیاتی در این شهر در طی یک گشت مشترک با مرکز بهداشت مهاباد، بیش از هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شیرتقلبی غیرقابل مصرف را کشف کردند.

وی افزود: این فرد متخلف بصورت سنتی شیر را جمع‌آوری می‌کرد و بعد از فرآوری و تبدیل آن به پنیر، پساب پنیر را با اضافه کردن شیر خشک، روغن و طعم دهنده به شیر تقلبی تبدیل می‌کرد و به شهروندان می‌فروخت.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در ادامه تأکید کرد: هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت‌ مرغ که در سطح شهر توزیع می‌شود باید دارای گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان باشد.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و شهروندان از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۸۶ واحد مرغداری گوشتی در مهاباد دارای مجوز وجود دارد که از این تعداد، ۶۷ واحد با ظرفیت یک میلیون و ۹۸۲ هزار قطعه در هر دوره فعال است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور مهاباد آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور سازمان دامپزشکی کشور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: بدنبال شکایت این اداره و در پی اخطار مکرر به یکی از واحدهای غیر مجاز جمع آوری ضایعات در شهر خواف و توجه نداشتن به اخطارها و رفع نواقص لازم متصدی این واحد همزمان با هفته زمین پاک ( هفته اول اردیبهشت) با حکم دادگاه به ۶ ماه حبس تعزیزی محکوم شد.    سعید شفیعیان افزود: اداره حفاظت محیط زیست خواف ضمن اخطار به واحدهای غیر مجاز جمع آوری پسماند از آنها برای رفع نواقص تعهد می گیرد ولی برخی از این واحدها نسبت به اجرای تعهد کوتاهی می کنند   وی ادامه داد: به این منظور شکایتی از یک واحد جمع آوری پسماند این شهرستان در مرجع قضایی ارایه و متصدی با رای قاضی به رفع نواقص و تحمل حبس محکوم شد.   شفیعیان اظهار کرد: با عنایت به تعریف واحدهای جمع آوری ضایعات در ردیف ۲۴ آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، دستگاههای ذیل این آیین نامه باید در جهت ساماندهی این مشاغل طبق درخواست و انتظارات مردمی فعال تر عمل کنند.   خواف با یک میلیون هکتار وسعت از وسیع‌ترین عرصه‌های طبیعی در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی برخوردار و دارای یک منطقه حفاظت شده، یک تالاب ملی و ۲ منطقه شکار ممنوع است.   عرصه‌های طبیعی خواف از نظر حیات وحش جانوری، زیستگاه گونه‌های تحت حمایتی چون پلنگ ایرانی، قوچ و میش وحشی، آهو، فلامینگو و حواصیل و تعدادی دیگر گونه‌های نادر پرندگان و حیات وحش است.   مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.      

دیگر خبرها

  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد