Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:41:28 GMT

استاندار: پیک چهارم کرونا در کمین کرمانشاه است

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۱۷۷۶

استاندار: پیک چهارم کرونا در کمین کرمانشاه است

به گزارش ایرنا، «هوشنگ بازوند» روز شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در سرسرای شهدای دولت استانداری، افزود: اگر درگیر پیک چهارم کرونا شویم نگرانی‌های جدی به وجود خواهد آمد و هزینه سنگینی پرداخت خواهیم کرد.

او از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خواست تا نقشه راهش را بازنگری کند و پیش بینی های لازم را در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازوند افزود: هم اکنون هزار و ۵۰۰ تخت برای بستری بیماران کرونایی در استان در نظر گرفته ایم اما با توجه به اینکه ورود به پیک چهارم کرونا دور از انتظار نیست امیدواریم با برنامه ریزی دقیق خسارت های کمتری پرداخت کنیم.

استاندار کرمانشاه متوسط بیماران بستری شده کرونایی در اسفند ماه را ۶۶ نفر اعلام کرد و گفت: متاسفانه آمار استان در حال افزایش است.

بازوند اشاره ای نیز  به بازدید خود از شهرستان ها در ایام تعصیلات نوروز داشت و افزود: متاسفانه پروتکل های بهداشتی خیلی رعایت نمی شود و این موضوع باعث می شود تا محدودیت ها و ممنوعیت هایی را اعمال کنیم.

وی تاکید کرد: با اینکه می دانیم اعمال محدودیت ها باعث از دست رفتن تعدادی از مشاغل می شود اما سلامت مردم اولویت اول ماست تا بتوانیم از پیک چهارم عبور کنیم.

نحوه فعالیت ادارات بر اساس رنگ‌بندی جدید شهرها

افشین کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه نیز روز شنبه در گفت و گو با ایرنا نحوه فعالیت ادارات بر اساس رنگ‌بندی جدید شهرها را اعلام کرد.

او گفت: به منظور کاهش ترددهای شهروندان و کارکنان دولت در شرایط هشدار، وضعیت حضور کارکنان و فعالیت ادارات در هر یک از وضعیت‌های اعلامی از سوی قرارگاه عملیاتی ستاد ملّی مدیریت کرونا در ادارات شهرها به شرح زیر خواهد بود.

کریمی بیان داشت: در وضعیت زرد؛ کارکنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد. در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور ۳‏/۲ (دو سوم) کارکنان انجام خواهد شد.

وی افزود: در وضعیت نارنجی؛ ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملّی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا ۳‏/۱ (یک سوم) کارکنان خود اقدام کنند. در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور۵۰ درصد (پنجاه درصد) کارکنان انجام خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه ادامه داد: در وضعیت «قرمز» نیز دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملّی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا ۵۰ درصد (پنجاه درصد) کارکنان خود اقدام نمایند، مشروط بر آنکه خللی در ارائه خدمات ضروری به‌وجود نیاید.

کریمی افزود: در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور حداکثر ۳‏/۱ (یک سوم) کارکنان انجام خواهد شد. همه مراکز آموزشی (آموزشگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها) به‌طور کامل تعطیل و صرفاً کارکنانی که حضور آنان برای حفاظت فیزیکی و حفاظت تأسیسات و سامانه‌های الکترونیکی ضروری باشد، در محل کار خود حضور خواهند یافت.

وی همچنین اعلام کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی کارکنانی که بیماری زمینه‌ای هستند با تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی می توانند دورکاری داشته باشند.

افزایش بیماران کرونایی بستری به ۳۰۵ نفر

طبق اعلام رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه، با نارنجی شدن شهرستان پاوه تعداد شهرهای نارنجی استان از لحاظ شیوع کرونا به ۶ شهرستان افزایش یافت.

مهدی محمدی نیز در گفت و گو با ایرنا،  تعداد بیماران بستری کرونایی استان را ۳۰۵ نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون شهرستان های گیلانغرب، کرمانشاه،  سرپل ذهاب،  سنقر و کلیایی، کنگاور و پاوه در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه شهرستان اسلام آبادغرب همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: هرسین،  صحنه،  ثلاث باباجانی،  دالاهو،  قصرشیرین،  جوانرود و روانسر هم زرد هستند.

به گزارش ایرنا، با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، ورود پلاک های غیربومی و خروج پلاک های بومی از شهرهای گروه قرمز و نارنجی ممنوع است.

در شهرهای گروه قرمز و نارنجی و زرد و آبی محدودیت تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ادامه دارد.

برچسب‌ها هوشنگ بازوند ویروس کرونا کرمانشاه محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هوشنگ بازوند ویروس کرونا کرمانشاه هوشنگ بازوند ویروس کرونا کرمانشاه محدودیت های کرونا اخبار کنکور ارائه خدمات خدمات ضروری پیک چهارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی شامگاه پنج شنبه در نشست با مدیرعامل و شورای معاونین هلال احمر استان سمنان به میزبانی این جمعیت ضمن بیان اینکه اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان با رشد چشمگیر همراه بود، ابراز داشت: از این اعتبارات برای رفع کمبودها و دغدغه‌های استان استفاده خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه هلال احمر یکی از مواردی که باید از اعتبارات سفر بهره مند باشد، افزود: توجه به زیرساخت و تجهیز امکانات اولیه پایگاه‌های امداد و نجات موارد مهمی که نفع عمومی را در پی دارد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه تکمیل و تجهیز امکانات هلال احمر استان در دستور کار است، ابراز داشت: اقدامات، امداد رسانی و ارائه خدمات بر پایه به روز شدن امکانات نیروهای امدادی است.

هاشمی از حضور بسیار پررنگ و ارزنده مجموعه جمعیت هلال احمر استان در ایام تعطیلات نوروز تقدیر کرد و افزود: امدادگران و نجات گران استان با کمترین امکانات بهترین و بیشترین خدمات را به مسافران و زائران ارائه کردند و این شایسته قدردانی است.

وی حضور به موقع امدادگران در سوانح و حوادث، برای آسیب دیدگان و مصدومان تسکین دهنده و آرامش بخش خواند و بیان کرد: خدمت رسانی، افزایش امید، اعتماد آفرینی و مراقب از جان مردم اقدام مهم از سوی امدادگران و نجات گران است.

کد خبر 6088755

دیگر خبرها

  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • عجیب‌ترین دستور در یک استان؛ منشی‌های خانم ممنوع شدند!
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق