Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا، رشید حیدری مقدم روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: پنج استان برای تزریق مرحله نخست واکسن تولید داخل انتخاب شدند که یکی از آنها استان همدان است بنابراین از هفته آینده تزریق این واکسن برای سه تا پنج هزار نفر آغاز می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کادر بهداشتی و درمانی که در خط مقدم مقابله با ویروس و در معرض خطر هستند واکسینه شدند اما برای واکسینه کردن خط دوم همچنان در تلاش هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری مقدم وضعیت شیوع کرونا در کشور و همدان را نگران کننده دانست و افزود: موج چهارم ویروس کرونا ناشی از ویروس انگلیسی است چرا که سرعت انتقال این نوع ویروس بسیار بالا بوده اما در مورد میزان مرگ آن هم اینک عددی در دست نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: در حال حاضر شهرستان های تویسرکان و نهاوند در وضعیت قرمز کرونایی، کبودراهنگ و فامنین نارنجی و مابقی شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند اما با توجه به روند افزایشی مبتلایان در این شهرستان ها، به طور حتم وضعیت رنگ بندی آنها تا هفته آینده تغییر می‌کند.

حیدری مقدم گفت: یکم فروردین امسال آمار بیماران مشکوک و بستری کرونایی ۲۰۰ نفر بود که این آمار در ششم این ماه به ۳۰۰ نفر، ۱۱ فروردین به ۴۰۰ نفر و هم اینک به ۴۵۰ بیمار رسیده است.

وی یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ نفر جدید به کرونا مبتلا و بستری شدند همچنین شمار بیماران سرپایی مثبت ۳۳۴ نفر بوده است این در حالی است که در شدیدترین پیک های شیوع کرونا شمار بیماران سرپایی مثبت به ۳۰۰ نفر رسیده بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: بیماران کرونایی بستری در بیمارستان هم اینک به ۴۵۰ نفر افزایش یافته است و در صورت کم توجهی به پروتکل های بهداشتی امکان رسیدن این رقم به ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار در هفته های پیش رو بسیار زیاد است.

دکتر حیدری مقدم سهم دورهمی های خانوادگی و اجتماعات را در بروز کرونا بسیار بالا دانست و گفت: پس از آزمایش وضعیت ۳۵ نفر از اعضای یک خانواده شرکت کننده در یک عروسی در فامنین مشخص شد که ۱۷ نفر به کرونا مبتلا شدند.

وی تاکید کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی، اجرای طرح شهید سلیمانی و بیماریابی فعال و در بخش سوم درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا باید با جدیت دنبال شود تا با چالش مواجه نشویم.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان همدان واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان همدان واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان همدان واکسن کرونا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۱۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • همدان تا اوایل هفته آینده خنک است 
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال