Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@12:47:56 GMT

پایان پاندمی کرونا نزدیک است

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۲۱۸۶

پایان پاندمی کرونا نزدیک است

پس از کشف و تزریق واکسن کرونا در اغلب کشورهای جهان، مردم امیدوارند که سال ۲۰۲۱ را به عنوان سال پایان کرونا در تاریخ جهان به ثبت برسانند، اما آیا تنها توزیع واکسن برای پایان شیوع بیماری کافی است؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت بریتانیا در ماه فوریه از طرحی چهار مرحله‌ای برای به حداقل رساندن محدودیت‌های اعمال شده در دوران کرونا تا بیست و یکم ماه ژوئن رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که نخست وزیر کشور، پایان قرنطینه‌ها را مشروط بر میزان شیوع بیماری در میان مردم دانسته و اعلام کرده است که محدودیت‌ها بر اساس داده‌های رسمی از تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا تغییر می‌کند. در این بین، مردم در سراسر انگلستان امیدوارند که با کشف و تزریق واکسن کرونا، به زودی شاهد نابودی این بیماری منحوس باشند و به همین دلیل، از همین حالا برنامه‌ریزی‌های خود را برای آغاز تفریحات پساکرونا آغاز کرده‌اند. البته تنها مردم بریتانیا نیستند که به امید پایان یافتن پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۱، به شادی پرداخته‌اند، بلکه مردم در اغلب شهرهای جهان در پی عرضه واکسن برای خوشگذرانی‌های خود در دوران پساکرونا تصمیم‌گیری می‌کنند. با همه این توصیفات، تاریخ نشان می‌دهد که پایان پاندمی‌ها یا تعیین تاریخ دقیق پایان آن‌ها امری غیر ممکن است.

دوران پس از پاندمی‌ها

آنفولانزای اسپانیایی که در سال ۱۹۱۸ ظهور پیدا کرد، مرگ‌آورترین پاندمی طول تاریخ به شمار می‌رود. این بیماری کشنده بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از مردم جهان را به خود آلوده کرد و جان حدود ۵۰ میلیون نفر را نیز گرفت. درست مانند دوران کرونا، مردم در این دوران با محدودیت‌های اجتماعی زیادی مواجه شدند و همگی موظف به استفاده از ماسک در فضاهای خارج از منزل بودند. اگرچه گسترش آنفولانزای اسپانیایی به طور قابل چشمگیری کاهش یافت، اما هیچ گاه تاریخ مشخصی برای پایان قطعی آن در نظر گرفته نشد.

در سال ۱۹۲۰، یک بار دیگر گزارشات حاکی از شیوع دوباره بیماری در میان مردم بود به طوری که طی تنها ۶ روز تعداد پنج هزار نفر در شیکاگو، بزرگترین شهر ایالت ایلینوی آمریکا، به آنفولانزای اسپانیایی مبتلا شدند. چند ماه بعد، محدودیت‌هایی بسیار سختگیرانه بر مردم نیویورک اعمال شد به این امید که این بیماری برای همیشه از میان رود. همزمان با وضع قوانین جدید در آمریکا، مقامات پاریسی از ابتلای ۶۰ نفر به آنفولانزای اسپانیایی خبر دادند و آن‌ها نیز مقررات جدیدی برای پایان دادن به شیوع این بیماری وضع کردند. در سال ۱۹۲۵ و درست زمانی که مردم در حال برگزاری جشن‌های مختلف به مناسبت پایان قطعی بیماری آنفولانزای اسپانیایی بودند، یک بار دیگر خبر مرگ ۲۰۱ نفر از مردم شیکاگو بر اثر ابتلاء به این بیماری در سراسر جهان منتشر شد.

البته با اطمینان می‌توان گفت که شرایط دوران کرونا با واکسن آنفولانزای اسپانیایی بسیار متفاوت است و از آن‌جا که تا کنون چند نمونه واکسن قطعی برای این بیماری جدید کشف شده، امید است که کووید -۱۹ برای همیشه از زندگی بشر امروزی رخت بربندد.

پایان ترس‌های دوران کرونا

محققان بخش درمان و بیماری بر این باورند که پاندمی‌ها و اپیدمی‌ها رویدادهایی اجتماعی هستند که پایان آن‌ها به دو روش کشف دارو و پایان اجتماعی امکان‌پذیر است. اگرچه کشف یک دارو یا واکسن مهم‌ترین نقش را در به حداقل رسیدن یا پایان یافتن شیوع یک بیماری به عهده دارد، با این حال، مشارکت اجتماعی نیز در مهار یک ویروس همه‌گیر سهیم است. در واقع، وجود این دو مؤلفه در کنار یکدیگر می‌تواند به پایان بیماری منجر شود و هر یک به تنهایی خیلی مؤثر واقع نخواهد شد.

در خصوص انتشار ویروس کرونا دو فرضیه کلی وجود دارد؛ اول اینکه واکسن کرونا در میان مردم سراسر دنیا توزیع می‌شود و در نتیجه ابتلاء به بیماری در میان آنان به حداقل می‌رسد، نگرانی‌ها پایان می‌یابد و زندگی به روال عادی خود باز می‌گردد. دوم، مردم به امید پایان یافتن بیماری، برنامه‌ریزی‌های خود را برای خوش‌گذرانی، سفر، مراسم و جشن‌های مختلف آغاز می‌کنند که در این صورت، پیش از تزریق واکسن کرونا، نرخ ابتلاء به بیماری افزایش می‌یابد و مهار آن با مشکل مواجه می‌شود. بنابراین، کشف واکسن کرونا در کنار مشارکت اجتماعی می‌تواند به پایان هر چه زودتر و کارآمدتر شیوع این بیماری منجر شود.

کد خبر 484489

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پایان کرونا پایان پاندمی کرونا کی تمام می شود ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کشف واکسن کرونا واکسن کرونا واکسن شیوع کرونا شیوع کرونا در جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آنفولانزای اسپانیایی دوران کرونا واکسن کرونا محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلوا: دوران حضورم در چلسی به پایان رسیده است

مدافع برزیلی تیم فوتبال چلسی اعلام کرد که در پایان فصل جاری لیگ برتر انگلیس به حضورش در جمع آبی‌های لندن خاتمه می‌دهد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیاگو سیلوا در پیامی ویدئویی که در سایت رسمی باشگاه چلسی منتشر شده است، اعلام کرد که پس از چهار سال حضور میان آبی‌پوشان لندن در پایان فصل جاری از آنها جدا خواهد شد.

مدافع میانی برزیلی چلسی گفت: چلسی برای من ارزش زیادی دارد. زمانی که به این تیم پیوستم، هدفم این بود که تنها یک فصل برایش بازی کنم اما 4 سال در این تیم ماندم. بازی در چلسی نه تنها برای من، بلکه برای خانواده‌ام هم اتفاق مهمی بود.

مدافع سابق پاری‌سن‌ژرمن سال 2020 به عنوان بازیکن آزاد از این تیم جدا شد و به چلسی پیوست. او برای تیم غرب لندن 151 بازی رسمی انجام داد و با آنها سه جام شامل یک قهرمانی در لیگ قهرمانان، یک قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها و یک قهرمانی در سوپرجام اروپا کسب کرد.

زور چلسی به شگفتی‌ساز فصل نرسید

سیلوا افزود: فرزندان من در آکادمی چلسی بازی می‌کنند و عضو خانواده چلسی شده‌اند که این برای ما واقعاً مایه افتخار است.  من فکر می‌کنم در طول چهار سالی که اینجا حضور داشته‌ام، همیشه با تمام توانم بازی کرده‌ام اما متأسفانه هر فرآیند یک آغاز، یک پروسه و یک پایانی دارد. این اما پایانی همیشگی برای رابطه من و چلسی نیست و امیدوارم که در آینده‌ای نزدیک دوباره بتوانم برای ایفای نقشی دیگر به اینجا برگردم. با این حال هر اتفاقی که رخ دهد، عشق من به چلسی وصف‌ناپذیر است و تنها چیزی که می‌توانم به این باشگاه بگویم، تشکر است. خداحافظی با یک تیم در شرایط عادی هم سخت است، چه برسد به زمانی که علاقه شما و تیم‌تان دو طرفه باشد. وقتی آبی شدی تا ابد آبی خواهی ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • سیلوا: دوران حضورم در چلسی به پایان رسیده است
  • آرسنال با فتح دربی شمال لندن یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور