Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حمید شهریاری و عباس خامه یار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، در مقر جبهه عمل اسلامی لبنان در بیروت حضور یافتند و مورد استقبال شیخ زهیر الجعید، هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی و اعضای این جبهه و همچنین شیخ بلال سعید شعبان، دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان و شیخ غازی حنینه، رئیس هیأت امنای تجمع علمای مسلمان لبنان قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دیدار بر اهمیت همکاری مشترک میان جبهه عمل اسلامی لبنان و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و توسعه همکاری‌ها در جهت خدمت به وحدت امت اسلامی و مقابله با اندیشه تکفیری مخالف با دین مبین اسلام و همچنین بر ضرورت حمایت از ملت مظلوم فلسطین برای ستاندن حقوق خود و آزادسازی کامل سرزمین فلسطین تأکید شد.
شیخ زهیر الجعید در این دیدار ضمن خوشامدگویی به دکتر شهریاری و رایزن فرهنگی ایران و هیئت همراه، گفت: جبهه عمل اسلامی که به دست مبلغ بزرگ لبنانی، فتحی یکن تأسیس شده است، بر وحدت حقیقی و صادقانه تأکید و ایمان دارد که هیچ تفاوتی میان مسلمانان وجود ندارد.
وی افزود: ما افتخار می‌کنیم که با برادران خود از ایران دیدار می‌کنیم به ویژه با شخصیتی عالم که به دستور امام خامنه ای در رأس فعالیت‌های وحدت گرای جهانی قرار گرفته است. برادران ایرانی ما الگوی اسلامی هستند که با صداقت و اخلاص در کنار ملت فلسطین ایستاده و هرچیز گرانبهای خود را در این راه بذل می‌کنند و به خاطر حمایت از ملت مظلوم فلسطین با انواع موانع و محاصره‌ها روبرو شده اند.
شیخ الجعید افزود: ایران تفاوتی میان شیعه و سنی قائل نیست و از مقاومت لبنان و فلسطین و همه گروه‌های مقاومت منطقه به طور یکسان حمایت می‌کند.
وی ادامه داد: ما امروز به برکت وجود امام خامنه ای با حجت الاسلام شهریاری که از سوی ایشان مکلف به انجام اقدامات وحدت گرایانه شده است دیدار کرده ایم.
شیخ الجعید در پایان خاطرنشان کرد: ما امروز درباره چگونگی برقراری ارتباط میان جبهه عمل اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفتگو کردیم و دکتر شهریاری بر ضرورت این رابطه برای تحقق اهداف مشترک دو طرف به ویژه وحدت امت اسلامی و پیروزی بر رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کرد.
در ادامه این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری نیز طی سخنانی، از مواضع بسیار خوب این حزب و حمایت از مقاومت لبنان و فلسطین و تلاش برای تحقق وحدت اسلامی تقدیر کرد و با اشاره به گفتگوهای دو طرف درباره بهترین راهکارهای تحکیم همکاری ثمربخش میان مجمع جهانی تقریب و جبهه عمل اسلامی، اظهار کرد: این دو مؤسسه که یکی از آنها به مذهب شیعه و دیگری به مذهب سنی منتسب است، به وحدت و همبستگی میان همه مذاهب اسلامی قائل هستند و برای نشر عقلانیت و وحدت فعالیت می‌کنند.
شهریاری ادامه داد: ما معتقدیم که هر زمان که به اذن خداوند متعال در این مسیر صحیح موفق شویم، از ارشادات حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران بهره گرفته ایم.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه حضرت آیت الله خامنه ای دام ظله، رهبر جمهوری اسلامی ایران بر آن تأکید دارد، آموزه‌هایی است که مؤکد وحدت و همبستگی میان افراد امت اسلامی است. چنانکه رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب اینجانب به دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر ضرورت نشر عقلانیت میان جوانان امت تأکید داشتند چرا که روحیه عقلانیت آنان را به راه راست هدایت خواهد کرد.
حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در پایان با حمد و سپاس از خداوند متعال برای فراهم کردن سفر به لبنان و دیدار با شخصیت‌های دینی و مذهبی این کشور، از خداوند متعال خواست تا همه مسلمانان در تمام طول زندگی در مسیری که مورد رضایت حضرت رسول (ص) است حرکت کنند.

کد خبر 5179986

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی جبهه عمل اسلامی لبنان مقاومت لبنان بیروت حجت الاسلام حمید شهریاری عباس خامه یار امام زمان حضرت مهدی عج نیمه شعبان مهدویت جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی ایران قرآن کریم حرم حضرت معصومه س حامد کاشانی قرآن آیت الله جوادی آملی سید مهدی خاموشی جمهوری اسلامی ایران ماه رمضان ۹۹ مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی جبهه عمل اسلامی اسلامی لبنان حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله اعلام کرد: کمک های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیست به مثابه چراغ سبز برای حمله به رفح و تشویق دشمن برای توسعه دامنه جنگ در منطقه است.

وی افزود: صحنه های سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا، چهره واقعی آمریکا را نشان داد و ادعاهای پوشالی آنها را درباره آزادی بیان در برابر دیدگان جهانیان آشکار کرد.

قاووق گفت: ما به جامعه جهانی همسو با دشمن و نیز کشورهای سازشکار عرب در منطقه توجهی نداریم بلکه بر جبهه های مقاومت در لبنان، عراق و یمن امید داریم.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان بیان کرد: تداوم نبرد در جبهه های جنگ پس از دویست روز از کریات تا ایلات و دریای سرخ، تایید بر توان جبهه های مقاومت و ناتوانی دشمن اسرائیلی و آمریکا در شکستن اراده مقاومت در منطقه است.

قاووق تاکید کرد: رسیدن پهپادهای انتحاری مقاومت به عمق عکا، بیت هلل و عرب العرامشه و دیگر مناطق تاکیدی بر توان این پهپادها برای پشت سرگذاشتن همه سامانه های دفاع هوایی اسرائیلی است.

وی افزود: پهپادهای انتحاری مقاومت به میزان ۹۶ درصد از سامانه دفاع هوایی اشغالگران عبور کرد و خواسته مقاومت محقق شد. مقاومت توان رسیدن به هر جایی را دارد و این موفقیتی راهبردی برای مقاومت در این نبرد است.

قاووق اعلام کرد: تهدیدات زیاد اسرائیل نشانه قدرت آن نیست بلکه نشانه هراس و سرخوردگی آن است. دشمن قبل از اینکه بخواهد جنگ تمام عیاری علیه لبنان انجام دهد هزاران بار محاسبه خواهد کرد. تحرکات میانجی گرایانه و پیام های های بین المللی در راستای نجات غزه و کمک به لبنان نیست بلکه برای نجات و کمک به دشمن جنایتکار اسرائیلی است.

کد خبر 6090021

دیگر خبرها

  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت