Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@05:33:50 GMT

جلد اول مبانی الگوی پایه اسلامی ـ ایرانی پیشرفت منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۲۳۶۳

جلد اول مبانی الگوی پایه اسلامی ـ ایرانی پیشرفت منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از جمله ملزومات اساسی در راستای نیل به تمدن نوین اسلامی و ضامن بقا، پویایی و تکامل جامعه و نظام اسلامی است.

تدوین این الگو مبتنی بر مبانی معرفتی و زیرساخت‌های نظری است که بدون توجه به آن‌ها، جریان رو به پیشرفت جامعه و نظام اسلامی، اهداف و مسیر صحیح را باز نمی‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیق حاضر پس از نگاهی به مبانی غرب، در پی دستیابی به مبانی نظری اسلامی است تا بتواند علاوه بر تبیین رابطه دین و پیشرفت، مبانی، اهداف و اصول راهبردی تحقق یافتن پیشرفت اسلامی ایرانی را استخراج و تببین نماید.

الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در چارچوب مبانی اسلامی، الگویی خدامدار، شریعت‌محور، خردبنیان، ارزش‌گرا، ناظر به ابعاد و ظرفیت‌های گوناگون انسان، شکوفاگر متوازن همه‌ی استعدادها و توانش‌های آدمی، ناظر به نیازهای فردی و اجتماعی، مادی و معنوی، حافظ عزت، مصلحت و کرامت انسان، کمال، تقرب الی‌الله و سعادت جاودان فرد و جامعه اسلامی است.

علاقه مندان برای مشاهده فهرست و مقدمه اثر کلیک کنند.

کد خبر 5180039

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مهدویت معرفی کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کشور تازه های نشر نوروز فلسفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نظرسنجی محسن الویری امام موسی صدر فرهنگ عمومی دانشگاه شهید بهشتی حضرت فاطمه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۲۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه همزمان به حقوق و مطالبات کارگری و کارفرمایی در نظام اسلامی

علی محمد زنگانه در دیدار با نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی استان گفت: حدود نیمی از جمعیت استان مرتبط با جامعه کارگری است و براین اساس هر گونه برنامه ریزی در این زمینه زندگی تعداد قابل توجهی از شهروندان را متاثر می‌کند.

زنگانه افزود: جامعه کارگری استان در رویداد‌های مختلف ثابت کرده است که بصیرت و هوشیاری زیادی دارد و باید با ایجاد یک هیئت اندیشه ورز کارگری، مسائل این بخش مورد بررسی مستمر قرار گیرد.

او گفت: باید با تداوم افزایش بازرسی از کارگاه‌ها، حوادث ناشی از کار را در استان کاهش دهیم و تقویت امنیت محیط کار از اولویت‌های اساسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • توجه همزمان به حقوق و مطالبات کارگری و کارفرمایی در نظام اسلامی
  • شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است
  • کارگران موتور محرکه و بازوان پرتوان جامعه‌ هستند
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است