Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «رعد الدهلکی» نماینده پارلمان عراق امروز شنبه آخرین مواضع خود در خصوص مصوبه اخیر نمایندگان این کشور را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، وی با اشاره به مصوبه انحلال پارلمان عراق پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام، گفت: طبیعی است که تمامی گروه های سیاسی از انحلال پارلمان برای برگزاری انتخابات زودهنگام استقبال می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده پارلمان عراق یادآور شد: با این حال، هرگونه انحلال پارلمان در گرو برگزاری انتخابات زودهنگام است. اگر به هر دلیلی دولت موفق به برگزاری انتخابات نشود، مسأله انحلال پارلمان نیز منتفی است.

این سخنان پس از آن مطرح شد که روز گذشته نمایندگان پارلمان عراق در جریان یک جلسه رأی گیری موافقت کردند که پارلمان این کشور در تاریخ هفتم اکتبر ۲۰۲۱ (۱۵ مهر ۱۴۰۰) منحل شود.

پیش از این، کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق تأکید کرد که آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات پارلمانی در زمان مشخص شده در دهم اکتبر آینده را دارد. در همین ارتباط، جمانه الغلای، سخنگوی رسمی کمیساریای عالی انتخابات عراق از ثبت نام ۲۲۲ کاندیدا از جمله ۱۸۰ مرد و ۴۲ زن خبر داد و گفت: در میان کاندیداها ۴ کُرد، ۵ ایزدی و ۵ صائبی حضور دارند.

وی اعلام کرد: شمار ائتلاف های سیاسی به ۳۰ ائتلاف رسیده که احراز صلاحیت شده اند. سخنگوی رسمی کمیساریای عالی انتخابات عراق تاکید کرد: شمار ائتلاف های در حال تاسیس ۱۰ ائتلاف است، همچنین ۸ درخواست جدید برای ایجاد ائتلاف ارسال شده است.

جمانه الغلای یادآور شد: تعداد احزاب ثبت شده ۲۵۰ حزب، احزاب در حال تأسیس ۶۴ حزب و احزابی که جهت ابراز تمایل به شرکت در انتخابات به اداره احزاب کمیساریای عالی مراجعه کرده اند ۱۰۸ حزب هستند.

کد خبر 5180073 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق بغداد انتخابات پارلمانی عراق ایالات متحده امریکا ایران عراق روسیه کمیسیون ویژه برجام عربستان سعودی برجام ویروس کرونا رژیم صهیونیستی مصطفی الکاظمی فلسطین سوریه لبنان کره شمالی برگزاری انتخابات کمیساریای عالی انحلال پارلمان پارلمان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید جلال موسوی خطیر معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تاثیر سوابق تحصیلی حاصل از دروس نهایی دانش آموزان در آزمون سراسری سال بعد، با ده درصد افزایش به شصت درصد خواهد رسید.

موسوی خطیر با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در صدد حذف آزمون چهار گزینه‌ای و تشریحی نمودن آزمون سراسری در سال‌های آینده است، گفت: نخستین اقدام برای این منظور، افزایش تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در نمرات نهایی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه شواهد نشان‌دهنده این است که برگزاری دو نوبت آزمون سراسری در سال آمادگی داوطلبان را بیشتر می‌کند و از اضطراب آنها می‌کاهد، افزود: یکی از راهبرد‌های موثر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیشتر کردن تعداد نوبت‌های برگزاری آزمون سراسری تا حذف برگزاری کنکور به شکل سنتی است.

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با هوشمند کردن آزمون‌های سراسری، امنیت آزمون بیشتر و از تقلب کاسته می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!