Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:17:17 GMT

۹۰ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در سبزوار بستری هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۲۶۷۱

۹۰ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در سبزوار بستری هستند

دکتر علیرضا مسلم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: از مجموع این ۹۰ بیمار کرونایی بستری شده  ۱۶  بیمار با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان واسعی سبزوار بستری هستند.

وی اضافه کرد: عدم توجه به هشدارها در خصوص رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی، سفرهای نوروزی و افزایش موارد ابتلا به کرونا علت اصلی تغییر وضعیت سبزوار به وضعیت نارنجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون هشت هزار و ۲۰۲ نفر در شهرستانهای غرب خراسان به کرونا مبتلا شده‌ و ۵۶۷ تن جان خود را ازدست داده اند.

مسلم با اشاره به نحوه  فعالیت مشاغل در شهرهای نارنجی افزود: مشاغل گروه‌های سه و چهار به طور کامل و به مدت 2 هفته تعطیل خواهد بود که این شرایط با نظر و تشخیص وزارت بهداشت قابل تسهیل و یا تشدید است.

وی ادامه داد: همچنین تمامی فعالیت‌های آموزشی در مدارس، دانشگاه‌ها، موسسات، آموزشگاه‌ها، حوزه های علمیه و نیز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به طور کامل تعطیل خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: هم اینک بر اساس داده‌های نرم افزار ماسک در ۱۴ فروردین ماه سال جاری، شهرستان‌های سبزوار و ششتمد در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار سبزوار پروتکلهای بهداشتی خوشاب جغتای داورزن جوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار سبزوار ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار سبزوار پروتکلهای بهداشتی خوشاب جغتای داورزن جوین اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در نشست مشترک با رییس سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس در ایران، درباره آغاز به کار سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در کرمان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

 روح الله خضری پور  افزود: با توجه به حضور اتباع خارجی در استان کرمان و هزینه‌های بالای درمانی این افراد، پیگیری‌های مکرر اداره کل امور اتباع استان برای رفع موانع حضور و فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های مرتبط انجام و زمینه فعالیت این سازمان در استان مهیا شد.

خضری‌پور به توافقنامه چهارجانبه بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان پزشکان بدون مرز (MSF ) و موسسه کنشگران توسعه فردا اشاره و بیان کرد: مقرر شد سازمان مذکور با فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهد.

 

دیگر خبرها

  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است