Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام آزادیخواه گفت: تولید به پشتیبانی نیاز دارد و در این زمینه هم دولت و هم جامعه باید از تولید کننده پشتیبانی کنند وهمه اقشار باید از تولید حمایت کنند .

 به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر سال ۱۴۰۰به نام  سال «تولید، پیشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها» از جانب رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است.

 

نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ به نام «جهش تولید» زمینه مساعدی را برای شکوفایی و رونق تولید ایجاد کرد و نام‌گذاری امسال بی‌تردید می‌تواند در سایه پشتیبانی و مانع‌زدایی‌های موجود در عرصه تولید و سرمایه‌گذاری، سرعت این جهش را دو چندان کند و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، نگاه‌ها در اینگونه مسایل باید بلندمدت باشد و بلندمدت آنها را محاسبه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این نامگذاری مسئولان باید  باید عزم خود را برای تحقق شعار سال و تداوم حمایت و گره‌گشایی از تولید جزم کرده  تا همچون همیشه در مسیر اجرای سیاست های عالی نظام و دولت برای خدمت به مردم پیشتاز باشند.

«حجت الاسلام احد آزادیخواه» در گفت‌وگو با خبرنگار  شبستان در ملایر گفت: رهبر معظم انقلاب در ادامه نامگذاری‌های سال‌های گذشته  امسال رانیز سال تولید نامیدند که این نامگذاری نشان می‌دهد که  ایشان  دغدغه  تولید و توجه به امر اقتصاد را در کشور داشته  و در حوزه تولید به   یک پشتیبانی شدید نیاز داریم تا تولید درست شکل بگیرد .

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این نامگذاری بیانگر این است که می‌توان در عرصه تولید به  موفقیت دست یافت افزود: می‌توان به جرات گفت ما در بسیاری از حوزه ها موفق عمل کرده ایم و  می‌توانیم  فرا ملی عمل کنیم.

وی افزود: ظرفیت تولید در کشور ما بالا است  در حالی در برخی کشورها ظرفیت تولید ندارند و ما ظرفیت تولیدات غیر نفتیمان بسیار بالا است  که با وجود داشتن ظرفیت‌های بالا در عرصه‌های مختلف در کشور می‌توان  به تولیدات متنوع رسید .

وی  با بیان اینکه تولید به پشتیبانی نیاز دارد و در این زمینه هم دولت و هم جامعه باید از تولید کننده پشتیبانی کنند افزود: همه اقشار باید از تولید حمایت کنند و در این میان  رسانه هامی‌توانند مشوق و پشتیبان مهمی برای حوزه تولید و تولید کنندگان باشند.

آزادیخواه با تاکید بر اشتغال پایدار  با حمایت از حوزه تولید گفت:  ما نباید  استغال را فقط در کار دولتی و پشت میز نشینی ببینیم در واقع برابر با  استاندارد جهانی اشتغال یعنی تولید و هر کس متناسب  با  مهارت و تحصیلات مرتبط مشغول به کار شود.

 

حمایت از ایده های جوانان نخبه و شرکت های دانش بنیان

 وی با تاکید بر حمایت از جوانان و نخبگان و  شرکت های دانش بنیان افزود: برای رسیدن به تولید موفق و توسعه حوزه های مختلف کشور باید از ایده‌های جوانان  استفاده کرد و به تولید موفق رسید.

وی با بیان اینکه ما باید از تولید پشتیبانی کنیم گفت: امروز نگاه بانک های عامل باید حمایت از تولید باشد نه اینکه خودشان بنگاه اقتصادی تبدیل شوند و دولت خودش باید  سیاستش حمایت از تولید باشد نه اینکه خودش تولید کننده باشد.

آزادیخواه  با بیان اینکه پشتیبانی این است که  تعاونی‌ها تشکیل و از مردم کف جامعه استفاده شود گفت: باید با  استفاده از فرهنگ تعاونی مردم پای کار تولید بیایند و دولت تسهیل گر و در واقع کمک کننده باشد.

وی با بیان اینکه بحث موانع باید از سر راه تولید کننده برداشته شود گفت: یکی از موانع   پرسه طولانی برای دریافت مجوزهای است که یک فرد تولید کننده باید از چند  دستگاه بگیرد که باعث رنجش تولید کننده می شود  که باید با رفع موانع  با استفاده از دانش نوین این پرسه را به کوتاهترین زمان برسانیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مانع سرمایه گذاری امروز یکی از مشکلات سد راه تولید کننده است  افزود: امکان اخذ تسهیلات میلیاردی در برخی بانک های عامل امروز وجود دارد اما  یک تولید کننده  برای دریافت تسهیلات  باید  موانع زیادی را طی کند که بانکهای عامل دولت و مجلس برای تحقق شعار امسال باید دست به دست هم بدهند تا این مشکلات رفع شود.

 

تعادل نظام  تولید و توزیع را یکی از مهمترین موضوعات در راستای تحقق شعار امسال

«هادی بیگی نژاد»  نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت:  نامگذاری سال جدید با نام تولید پشتیبانی ها و رفع موانع از سوی مقام معظم رهبری با محوریت تولید مثل سال های گذشته نشان از توجه رهبر معظم انقلاب  به  مسئله مهم تولید است که امسال نیز این موضوع را مطرح  کردند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: از نظر مقام معظم رهبری حفظ ارزش ملی به واسطه تولید و اشتغال و ثروت کشور بر پایه تولید است و اگر بخواهیم تولید را جلو ببریم هم به  قدرت سیاسی و هم به قدرت اقتصادی  و اشتغال پایدار دست پیدا کرده و با اشتغال پایدار شاهد رفع آسیب‌های اجتماعی که  عمده آن نشات گرفته از بیکاری است  خواهیم بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  تعادل نظام  تولید و توزیع را یکی از مهمترین موضوعات در راستای تحقق شعار امسال دانست و گفت:  در واقع همانند یک نانوایی و فروشگاهی که اگر نانوایی نان را بسیار زیاد بپزد اما کسی آن را نخرد یا فروشگاهی مواد غذایی فروش را بیاورد اما کسی آن را نخرد دیگر انگیزه‌ای برای صاحب  نانوایی و یا فروشگاه  نخواهد ماند و مسئله تولید همانند این است.

وی گفت نتیجه نظام توزیع نا متوازن و بی برنامه  این است که یک روز  اجناس گران می شود و یک روز ارزان  و اگر مدیریت  و پشتیبانی درستی در  نظام توزیع باشد شاهد ثبات قیمت‌ها خواهیم بود.

بیگی نژاد یکی از مهم‌ترین موانع را در حوزه صادرات دانست و گفت: ما اگر حتی کالایی را تولید کنیم که کالای بسیار خوبی باشد اما این زمینه صادرات نداشته باشد برای تولید کننده صرفه ندارد و لازمه این کار این است که بتوانیم صادرات را جلو ببریم تا بتوانیم به تولید و کیفیت بهتر برسیم .

 مدیریت ساختاری در حو زه صادرات

وی با بیان اینکه بهترین راه برای جلو بردن صادرات برنامه ریزی توسط مسئولین وزارت خارجه  است که مدیریت ساختاری باید در آن ایجاد شود افزود:ما در مجلس یازدهم در این زمینه برنامه ریزی جدی داریم .

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه در راستای تحقق  شعار امسال حتما  طرح هایی داریم و به دنبال آن هستیم  بیان کرد: یکی از موانعی که وجود دارد پای کار نبودن برخی مسئولان  تا رسیدن به نتیجه است و مسلما هر مسئولی که مسئولیت می پذیرد باید  تا حصول  نتیجه  پای کار باشد.  

  تاکید بر تلاش بیشترین مدیران برای تحقق  شعار امسال

 «قدرت الله ولدی» نیز  در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: در سالی که گذشت، ملایر موفقیت‌های بزرگی را در حوزه تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری کسب کرد و با تلاش بخش دولتی و خصوصی، بخش‌های مختلف تولید در این شهرستان متحول شد،.

 فرماندار ویژه ملایر  «عملیات اجرایی نیروگاه حرارتی ۵۰۰ مگاواتی، اجرای ۲ شهرک گلخانه‌ای ۶۸ و ۵۲ هکتاری، احیای صنعت فولاد این شهرستان، اجرای پنج واحد بزرگ صنعت فروسلیس، کسب ۲ عنوان جهانی انگور و مبلمان منبت، شهرک دامپروری، گاوداری ۶ هزار راسی، توسعه شرکت‌های بافتینه و بافستان با تولید ۹۵ درصد مواد اولیه ماسک و البسه بیمارستانی کشور، افتتاح طرح آبرسانی ملایر از سد کلان و ده‌ها طرح تولیدی و صنعتی را از این موفقیت ها دانست و تصریح کرد: بدون شک با نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، این روند با جدیت هرچه بیشتر دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه  بستر موفقیت و توسعه در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری در شهرستان وجود دارد گفت: با وحدت و همدلی مجموعه مدیران، بخش دولتی و خصوصی، موانع و مشکلات به ریز احصا و شناسایی شده و طبق برنامه‌زمان‌بندی برای رفع این موانع اقدامات لازم انجام می شود.

ولدی با تاکید بر اینکه هیچ کوتاهی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان در راستای تحقق شعار سال پذیرفتنی نیست، افزود: ملایر سال موفقی را پشت سر گذاشته و امیدواریم با همین همت و اراده جهادی، امسال نیز با حمایت و پشتیبانی از تولید و گره‌گشایی از واحدهای تولیدی، بتوانیم شاهد رونق روزافزون تولید و سرمایه‌گذاری در این شهرستان باشیم.

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحقق شعار سال شهرستان ملایر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی رهبر معظم انقلاب سرمایه گذاری راستای تحقق باید از تولید تولید کننده شعار امسال حوزه تولید تحقق شعار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از دپوی سیب زمینی در انبارها خبر داد و گفت: علی رغم افزایش هزینه های تولید، کشاورزان سیب زمینی کار بدلیل مازاد تولید با زیان روبرو هستند.

به گفته او، با توجه به افزایش هزینه های کارگری، حمل و نقل، بذر، دنباله بندها و ... قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان است، درحالیکه کشاورزان در فروش با زیان ۵ تا ۶ هزارتومانی روبرو هستند.

نیازی سرانه مصرف سیب زمینی را ۴۵ تا ۴۶ کیلو اعلام کرد و افزود: بنابر آمار سالانه ۳ میلیون و ۴۰۰ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی بدون احتساب صنایع مورد نیاز است.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، گفت: بنابر آمار بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید شده که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

او گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر شد چراکه صادرات سیب زمینی مازاد تنها راهکار تنظیم بازار و جلوگیری از زیان کشاورزان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • اعلام آماده‌باش در مناطق نفت‌خیز جنوب برای آب‌گرفتگی‌های احتمالی
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس مانده است