Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@12:30:26 GMT

سینرژی یا هم افزایی، جادوی موفقیت

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۲۷۹۰

سینرژی یا هم افزایی، جادوی موفقیت

وحید محمود قره‌باغ؛ سینرژی، هم افزایی یا همان انرژی جمعی بسیار کارساز است. سینرژی در واقع انرژی نهان حاصل از پیوند‌های تیمی است. به عبارتی زمانی که برآیند کار تیمی از مجموع نتیجه کار تک تک عناصر و عوامل بیشتر باشد سینرژی حاصل خواهد شد. از سویی اهمیت کار تیمی در جهان کنونی بیش از پیش خود را نشان می‌دهد، انسان‌های موفق روابط خود را با دیگران افزایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کم نیستند افرادی که با وجود نداشتن تخصصی خاص و فقط به خاطر روابط اجتماعی بالا، توانسته‌اند جایگاهی خوب برای خود کسب کنند. انسان‌های موفق همواره به بهبود روابط فکر می‌کنند و آن را ارتقا می‌دهند، نکته‌ای که کلید طلایی موفقیت است.

تیم‌گرایی رمز موفقیت است، در واقع دیوار‌هایی که به دور خود می‌کشید تا با دیگران ارتباط نداشته باشید، همان دیوار‌های شکست شما هستند. عوامل موثر در موفقیت همچون باور کردن خود، سخت کار کردن، شور و هیجان داشتن، پافشاری، تمرکز، ایده و پیشروی کردن بدون وقفه؛ در کار تیمی رنگ و بوی دیگری دارد. روابط خود را به مانند پیچ و مهره‌هایی بدانید که شما را به دیگران و در نهایت به موفقیت وصل می‌کند.

کار تیمی و ایده پردازی
کار تیمی کلید ایده پردازی است. کار تیمی بر ارکانی، چون گوش کردن، ارتباط، اعتماد، برنامه ریزی و در نهایت امیدواری و مشورت استوار است. ضمن این که انسان‌های موفق سعی می‌کنند در کار تیمی احساسات مثبت را به دیگران منتقل کنند. همچنین صبر نیز در کار تیمی بیشتر است.

شما در دامان تضاد‌ها و استخدام نیروی جدید، فرصت‌های طلایی خود و تیم تان را کسب خواهید کرد. ایده‌پردازی همچون پازلی است که قطعات آن در دست هم تیمی‌های شما است. کار تیمی باعث خلاقیت و افزایش مشارکت می‌شود و توانایی‌های فردی را افزایش می‌دهد.

همواره به یاد داشته باشید، بهترین ایده‌ها زمانی خلق خواهند شد که بیشترین ایده‌ها مطرح شوند. کار تیمی یک شعار را فریاد می‌زند: کسی باهوش‌تر از همه نیست. ضمن این که هوش عاطفی شالوده، پی و فوندانسیون کار تیمی موفق است.

سینرژی، راهی مطمئن به سوی موفقیت

در سینرژی، انرژی افراد تیم به مانند تار‌هایی است که تنیده می‌شوند تا کابلی را بسازند؛ کابلی که موفقیت را به دنبال خود خواهند کشید. در مسیر موفقیت یک مجموعه، همواره همکاری از رقابت کارسازتر است و در اولویت قرار دارد. بهترین تیم، تیمی است که افراد آن به جای نشان دادن قدرت خود به یکدیگر از قدرت خود برای کمک به تیم استفاده کند. کار تیمی و انعطاف‌ناپذیری از هم گریزانند و به عبارتی با هم جمع نمی‌شوند.

آمادگی و سینرژی
آمادگی از مهمترین پارامتر‌های موفقیت در کار تیمی است. یک تیم آماده در یک قدمی موفقیت است و مترصد شکار فرصت‌ها است. موفقیت‌های بزرگ حاصل تلاش‌ها و آمادگی‌هایی است که اعضای تیم کسب می‌کنند.

تلاش‌های فردی به منزله تار و پود‌هایی هستند که تابلو فرشی زیبا را خلق کرده و ماندگار می‌کنند. موفقیت به مانند مکانیزمی است که تا چرخدنده تلاش و کار تیمی چفت نشوند موفقیتی حاصل نخواهد شد.

یک قطره آب انرژی خاصی نخواهد داشت؛ ولی همین قطره‌ها وقتی پشت سدی جمع می‌شوند قدرت باور نکردنی خلق می‌کنند. ضمن این که مسیر موفقیت همچون مسافرت است، لذت مسافرت به تنهایی به مراتب کمتر است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آزاده نامداری سینرژی جادوی موفقیت کار تیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۲۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،حسین هاشمی گفت: پایگاه‌های انتقال خون بروجن و شهرکرد به صورت همه‌روزه، فارسان در روز‌های شنبه و چهارشنبه و بن در روز پنجشنبه آماده خون‌گیری هستند و در شهرستان اردل و لردگان نیز مراکز خون‌گیری به صورت دوره‌ای و چند هفته یکبار فعال است.

دیگر خبرها

  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • رویداد جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است