Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:49:31 GMT

رفع موانع ساخت مسکن از مهمترین اولویت‌های امسال است

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۲۸۶۵

رفع موانع ساخت مسکن از مهمترین اولویت‌های امسال است

ایسنا/فارس مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس یکی از مهمترین اولویت‌های این اداره کل را پشتیبانی و رفع موانع ساخت مسکن اعلام کرد.

جعفر زاهدی شنبه 14 فروردین در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک سال جدید، گفت: اداره کل راه و شهرسازی در خصوص تحقق شعار تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، برنامه‌هایی را مد نظر دارد که در حوزه مسکن، تسهیل‌گری در ساخت مسکن مهمترین هدف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: حوزه مسکن یکی از مهمترین وظایف و اهداف وزارت راه و شهرسازی است.

زاهدی این سیاست اداره کل را در بحث اقدام ملی  تولید مسکن دانست تا این طرح با سرعت و شتاب بیشتری در راستای مسکن دار کردن مردم و تنظیم بازار مسکن نقش بسزایی در کشور داشته باشد.

وی افزود: پیشبرد طرح اقدام ملی مسکن مستلزم انجام اقدامات در سطح ملی نیز است که رفع موانع قانونی در این بخش در سیاستگذاری وزارت را و شهرسازی قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: در بحث تولید مسکن صرفا نباید به تصدی‌گری دولت متکی بود بنابراین در این موضوع به بخش خصوصی نیز اتکا خواهیم داشت. لذا سیاست این اداره کل، حمایت از تولید مسکن توسط بخش خصوصی دارای صلاحیت است.

زاهدی خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی فارس هرگونه تسهیل گری لازم در زمینه امکان‌سنجی، شناسایی و واگذاری اراضی مناسب و همچنین برنامه ریزی مناسب شهرسازی و معماری را برای صاحب خانه شدن شهروندان فاقد مسکن در استان را دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اداره راه و شهرسازي مسكن شعار سال۱۴٠٠ راه و شهرسازی کل راه و شهرسازی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۲۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در جلسه هیئت مدیره شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اظهار داشت: توسعه ناوگان هوایی با هدف ارائه مطلوب به مردم ایران در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

وی افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامل پرچم کشورمان و با در اختیار داشتن تجربه بسیار گرانقدر و ارزشمند در خدمتگزاری به مردم در صنعت هوانوردی، یک افتخار ملی است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه این نشست با تاکید بر قرار گرفتن برنامه اصلاح و ارتقای سطح خدمات به مسافران در صدر اولویت‌های هما بیان‌داشت: مردم باید از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همواره خاطره خوش در ذهن داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان هوایی باید در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) باشد،‌ گفت: هما با برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در بخش فنی و پشتیبانی می‌تواند میزبان تعداد کثیری از هواپیماها برای ارائه خدمات به مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه بخش‌های تهیه بلیت، خدمات پذیرایی، کاهش تاخیر پرواز‌ها و خدمات فرودگاهی بر میزان رضایتمندی مسافران بسیار تاثیرگذار است، گفت: ایمنی اصلی‌ترین اولویت ما در صنعت هوانوردی است و ذره‌ای قصور در این زمینه پذیرفته نیست.

بذرپاش یادآور شد: رسیدگی به معیشت کارکنان خدوم و شریف هما شامل خلبانان، نیروی فنی و پشتیبانی در صف و ستاد با نگاه متفاوت دنبال شود و از هیچ اقدامی کوتاهی نشود.

وی افزود: مولدسازی دارایی‌ها و بهینه کردن منابع جزو لاینفک اقدامات هما است و ارتقای خدمات از مسیر بهره‌ور شدن منابع اتفاق می‌افتد. همچنین از روش‌های مدیریت مشارکتی و استفاده از همه ظرفیت‌های هما برای اداره هرچه بهتر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: با توجه به حضور نیرو‌های متخصص و متعهد باید سیستمی به‌منظور به‌کارگیری توانایی و مشارکت آنها در مدیریت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طراحی شود.

وی بر استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: با کمک این شرکت‌ها می‌توان راهکار‌های سریع و کاربردی برای برطرف کردن مشکلات  موجود در صنعت حمل و نقل هوایی پیدا کرد.

وی با اشاره به ایجاد ۲ واحد نیروگاهی در سمنان، خاطرنشان کرد: در همین راستا ۲ اقدام صرفه جویانه حداکثری بهره وری و احداث نیروگاه‌های خودتامین در بخش خصوص را دنبال می‌کنیم تا ظرفیت بیشتری ایجاد شود، ضمن اینکه دولت نیز در حوزه تامین انرژی اقداماتی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • وجود ۴۷۵ نقطه پرتصادف در جاده های کشور
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال