Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار مشهد در این مراسم گفت: تقاطع چهارسطحی آزادگان که افزون بر ۱۵ سال معطل مانده بود و امروز با حضور اسحاق جهانگیری به بهره‌برداری رسید مشکل ترافیک این محدوده از کلانشهر مشهد را در بلندمدت رفع کرد. 
محمدرضا کلایی افزود: اجرای تقاطع غیرهمسطح آزادگان پروژه بزرگ و سنگینی بود که برای مرحله نخست آن چهار هزار میلیارد ریال هزینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ادامه داد: تقاطع چهارسطحی آزادگان معضل ترافیک محدوده غرب مشهد به سمت شاندیز را برای بلندمدت برطرف کرد زیرا با اجرای آن تا سالها مسیر دسترسی غرب این کلانشهر به مناطق ییلاقایی واقع در شمال غربی و غرب آن گرهی نخواهد داشت. 
شهردار مشهد قرارگاه خاتم‌الانیاء را پیمانکار این پروژه ذکر و بیان کرد: سه سطح این تقاطع غیرهمسطح شامل زیرگذر، سطح میدان و سطوح صفر و مثبت یک آن امروز زیر بار ترافیک قرار گرفت تا رفت و آمد شهروندان مشهدی در این محدوده تسهیل شود. 
وی همچنین به گشایش مرحله نخست ساماندهی بوم‌پارک کشف‌رود و پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری در ارتفاعات جنوبی مشهد اشاره و بیان کرد: ساماندهی کشف‌رود با کمک ۱۲ دستگاه دولتی و دولت در حال انجام و تاکنون ۲۸ کیلومتر آن ساماندهی شده ‌است. 
کلایی گفت: ساخت تصفیه‌خانه محلی (سپتاژ) در کشف‌رود نیز که تا تابستان امسال بهره‌برداری می‌شود در نوع خود نخستین است و با افتتاح آن نابسامانیهای حاشیه شهر مشهد رفع شده و کاشت صیفی‌جات با استفاده از فاضلاب در این منطقه متوقف می‌شود. 
وی هزینه صورت گرفته برای این امر را هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: ساخت پارک ۵۰۰ هکتاری در جنوب مشهد با هدف حفاظت از همین محدوده در دستور کار قرار گرفت و امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری به سرانجام رسید. 
شهردار مشهد افزود: کارگرانی که بر اثر بحران کرونا بیکار شده بودند، برای کاشت درخت در این طرح بکار گرفته و شاغل شده‌اند. 
وی ادامه داد: همچنین با راه‌اندازی "ایست‌کارها" در مشهد کارگران ساختمانی و کارگران سرگذر ساماندهی شدند، تجمعات در سر چهارراه ها کم شد و زندگی افراد جویای کار تا حدودی سامان یافت.
کلایی همچنین ۲۷ هزار میلیارد پروژه عمرانی دیگر هم‌اینک در سطح کلانشهر مشهد در حال اجرا است. 

مشهد به عنوان دومین کلانشهر بزرگ ایران با احتساب نواحی منفصل توس و قرقی ۳۲۸ کیلومترمربع مساحت دارد. این کلانشهر سه و نیم میلیون نفری دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است. 

شهروندان مشهدی در مجموع از ۷۲۳ کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه شامل ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۳۴ کیلومتر خیابان شریانی درجه یک، ۲۵۸ کیلومتر خیابان شریانی درجه دو و ۲۳۱ کیلومتر گذرگاه محلی برخوردار هستند.

همچنین ۹۶ تقاطع غیرهم‌سطح، دوربرگردان و زیرگذر در مسیر خیابانهای کلانشهر مشهد مورد استفاده شهروندان قرار دارد.

برچسب‌ها شهرداری مشهد مشهد افتتاح طرح اسحاق جهانگیری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد مشهد افتتاح طرح شهرداری مشهد مشهد افتتاح طرح اسحاق جهانگیری اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از کارگاه پروژه دوگاز و تکمیل فاز اول این پروژه تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، هادی حق‌بین در صدوهیجدهمین پویش امید و افتخار در آیین افتتاح پروژه تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان، تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آسیا با بزرگراه شهید لشگری، گفت: شاید ابعاد این پروژه کوچک باشد؛ اما پیچیده و سنگین بود؛ به گونه‌ای که یک سال است که همکاران ما در کنار سنگین‌ترین ترافیک عبوری در حال فعالیت هستند و باید بگویم که در پیشبرد پروژه‌ها ابعاد پروژه مهم نیست؛ بلکه ما به نیاز شهروندان و خدماتی که به آنها ارائه می‌شود، توجه می‌کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در منطقه ۲۱ پروژه بزرگ‌مقیاس زیادی تعریف شده است، تصریح کرد: در نظر داریم ظرف شش ماه اول سال نسبت به تکمیل تقاطع فتح – باغستان اقدام کنیم ؛چرا که تأثیر زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به بزرگراه آزادگان دارد.

حق‌بین همچنین به تجهیز کارگاه پروژه دوگاز اشاره و اظهار کرد: این پروژه سال‌ها متوقف بود؛ اما امسال احداث آن را شروع می‌کنیم و امیدواریم فاز اول آن تا پایان سال وارد مدار بهره‌برداری شود تا موجب بازگشایی ترافیک در این محدوده شود.

به گزارش ایسنا، مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران نیز بیان کرد: شاید این پروژه از نظر حجم و وسعت کوچک باشد؛ اما واقعیت این است که معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران با این پروژه حل شد.

وی با بیان این‌که افزایش دو به سه خط در لاین کندروی آزادگان باعث گشایش ترافیکی شده، به گونه‌ای که دیگر ترافیک چند کیلومتری در این محدوده نمی‌بینیم، اظهار کرد: ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان تحکیم بستر شد و با این تحکیم بستر اصولی چندین سال به عمر مفید این محدوده اضافه شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران اضافه کرد: در مسیر جنوب به شمال محدوده فتح به ابوسعید نیز به طول کیلومتر لاین کندرویی افتتاح شده است که موجب کاهش شدید ترافیک در این محدوده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش