Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،رشید حیدری مقدم, رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان  در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: پنج استان برای تزریق مرحله نخست واکسن تولید داخل انتخاب شدند که یکی از آن‌ها استان همدان است بنابراین از هفته آینده تزریق این واکسن برای سه تا پنج هزار نفر آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: در حال حاضر کادر بهداشتی و درمانی که در خط مقدم مقابله با ویروس و در معرض خطر هستند واکسینه شدند، اما برای واکسینه کردن خط دوم همچنان در تلاش هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان وضعیت شیوع کرونا در کشور و همدان را نگران کننده دانست و افزود: موج چهارم ویروس کرونا ناشی از ویروس انگلیسی است چرا که سرعت انتقال این نوع ویروس بسیار بالا است، اما در مورد میزان مرگ آن اکنون عددی در دست نیست.

حیدری مقدم ادامه داد: در حال حاضر شهرستان‌های تویسرکان و نهاوند در وضعیت قرمز کرونایی، کبودراهنگ و فامنین نارنجی و مابقی شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند، اما با توجه به روند افزایشی مبتلایان در این شهرستان ها، به طور حتم وضعیت رنگ بندی آن‌ها تا هفته آینده تغییر می‌کند.

او گفت: یکم فروردین امسال آمار بیماران مشکوک و بستری کرونایی ۲۰۰ نفر بود که این آمار در ششم این ماه به ۳۰۰ نفر، ۱۱ فروردین به ۴۰۰ نفر و هم اینک به ۴۵۰ بیمار مشکوک رسیده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ نفر جدید به کرونا مبتلا و بستری شدند همچنین شمار بیماران سرپایی مثبت ۳۳۴ نفر بوده است این در حالی است که در شدیدترین پیک‌های شیوع کرونا شمار بیماران سرپایی مثبت به ۳۰۰ نفر رسیده بود.

حیدری مقدم اظهار داشت: بیماران مبتلا به کرونای بستری در بیمارستان درحال حاضر به ۴۵۰ نفر افزایش یافته است و در صورت کم توجهی به شیوه نامه های  بهداشتی امکان رسیدن این رقم به ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار در هفته‌های پیش رو بسیار زیاد است.

او سهم دورهمی‌های خانوادگی و اجتماعات را در بروز کرونا بسیار بالا دانست و گفت: پس از آزمایش وضعیت ۳۵ نفر از اعضای یک خانواده شرکت کننده در یک عروسی در فامنین مشخص شد که ۱۷ نفر به کرونا مبتلا شدند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تاکید کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، اجرای طرح شهید سلیمانی و بیماریابی فعال و در بخش سوم درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا باید با جدیت دنبال شود تا با چالش مواجه نشویم.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تزریق واکسن ویروس کرونا علوم پزشکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات