Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن قوسیان مقدم روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام آخرین آمار اجرای طرح کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی از مسافران مبادی مرزی رسمی کشور از روز ۲۰ اسفند سال گذشته تا ساعت هشت روز چهاردهم فروردین ماه افزود:در ۲۴ روز گذشته ۱۷ هزار و ۵۳۷ تست فوری تشخیص کرونا توسط امدادگران هلال احمر در در مبادی مرزی رسمی کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۶ هزار و ۲۲۷ نفر تست PCR برای مسافران مشکوک به کرونا انجام شده که ۳۵ نفر در این مدت در قرنطینه موقت (۲۸ نفر در قرارگاه سپاه در مرز مهران و هفت نفر در مرز میرجاوه) قرار گرفتند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در این مدت اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر ۴۱ هزار و ۶۰ بروشور و ۵۱ محتوای آموزشی میان مسافران توزیع کردند.

قوسیان مقدم توضیح داد: طرح کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی از مسافران مبادی مرزی رسمی کشور با همکاری وزارتخانه های بهداشت و راه و شهرسازی با هدف شناسایی و غربالگری و انجام تست سریع و نهایی، مدیریت مسافران ورودی و مشکوک، همکاری در قرنطینه موقت و رهگیری تا اتمام فرآیند بیماری و کمک به کاهش شیوع بیماری در سراسر کشور در حال اجراست و از همه مسافران زمینی، هوایی و دریایی در زمان ورود به کشور غربالگری و در صورت نیاز تست سریع کرونا گرفته می‌شود.

وی گفت: اکنون نیروهای داوطلب هلال احمر در مبادی ورودی شامل مرز زمینی توردوز، جلفا و مرز هوایی فرودگاه شهید مدنی در استان آذربایجان شرقی، مرزهای زمینی بازرگان، رازی، سرو، تمرچین و مرز هوایی فرودگاه شهید باکری در استان آذربایجان غربی، مرز هوایی فرودگاه شهید بهشتی در استان اصفهان، مرز زمینی شهید سلیمانی در استان ایلام، مرز هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) در استان تهران، مرز زمینی ماهیرود در استان خراسان جنوبی، مرز زمینی دوغارون و مرز هوایی فرودگاه شهید هاشمی نژاد در استان خراسان رضوی، مرزهای زمینی شلمچه و چذابه و مرز دریایی خرمشهر در استان خوزستان، مرز زمینی میلک، میرجاوه و ریمدان در استان سیستان و بلوچستان، مرزهای هوایی فرودگاه های شهید دستغیب و لار در استان فارس، مرز زمینی باشماق در استان کردستان، مرزهای زمینی خسروی و پرویزخان در استان کرمانشاه، مرز هوایی فرودگاه گرگان در استان گلستان، مرز زمینی آستارا در استان گیلان و مرز هوایی شهدای پرواز ۶۵۵، قشم، کیش و مرزهای دریایی بندر شهید باهنر، بندرلنگه و کیش در استان هرمزگان در قالب گروه‌های سه نفره در مرزهای زمینی و گروه‌های ۵ نفره در مرزهای هوایی مستقر هستند و از همه مسافرانی که وارد ایران می‌شوند تست سریع کرونا می گیرند و مسافران بیمار و مشکوک در صورت نیاز به نقاهتگاه‌های پیش بینی شده ارجاع می‌شوند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۹۷۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و و ۶۲ هزار و ۸۷۶ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.  
در هفته های اخیر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا به شکل نگران کننده ای پایین آمده، شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی و افزایش سفرها و دورهمی ها نیز به روند افزایش شیوع کرونا در کشور دامن زده به طوری که روز گذشته تعداد جانباختگان روزانه این بیماری دوباره سه رقمی شد و به رقم ۱۱۷ نفر رسید.
تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کرونا در کشور نیز رو به افزایش است و بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت هم اکنون ۴۶ شهرستان قرمز و ۱۱۹ شهرستان نارنجی هستند. مسافرت «از»  و «به»  شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

برچسب‌ها ویروس کرونا غربالگری دبیرکل جمعیت هلال احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا غربالگری دبیرکل جمعیت هلال احمر ویروس کرونا غربالگری دبیرکل جمعیت هلال احمر اخبار کنکور مرز هوایی فرودگاه شهید مرزهای زمینی مرز هوایی مرز زمینی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۲۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار

مدیر پایانه مرزی بیله سوار از افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، لطف اله بابایی، در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۸ هزار و۷۷۱ نفر مسافر از مرز بیله سوار تردد کرده است، اظهار کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴ هزار و۶۲۷ نفر مسافر تردد کرده بودند افزایش ۹۰ درصدی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۶۳ نفر ایرانی و ۸ هزار و۶۰۸ نفر نیز مسافران خارجی است افزود: مسافران ایرانی به‌صورت پیاده و مسافران خارجی با اتوبوس تردد داشته‌اند.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار در یک ماه گذشته مسافران ورودی ایرانی را ۱۶۳ نفر برشمرد و اظهار داشت: در مدت یاد شده ۴ هزار و۱۰۷ نفر مسافر خارجی وارد مرز بیله سوار شده است.

بابایی از افزایش ۱۰۳ درصدی ورود مسافران خارجی به مرز بیله سوار در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: در مدت مشابه سال قبل بیش از ۲ هزار نفر مسافر خارجی وارد مرز بیله سوار شده بود که در یک ماه گذشته این رقم ۴ هزار و۱۰۷ نفر مسافر است.

وی همچنین در یک ماه گذشته افزایش ۹۵ درصدی خروجی مسافران خارجی از مرز بیله سوار را یادآور شد و اظهار کرد: در یک ماه گذشته ۴ هزار و ۵۰۱ نفر مسافر خارجی از مرز بیله سوار خارج شده‌اند که در مدت مشابه سال قبل ۲ هزار و ۳۰۹ نفر مسافر بود.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار در یک ماه گذشته به تردد ۱۲ هزار و۲۳۴ دستگاه وسیله نقلیه اعم از پرو خالی از مرز بیله سوار اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد ۶ هزار و۴۷۵ دستگاه وارد و ۵ هزار و۷۵۹ دستگاه نیز از مرز بیله سوار خارج شده است.

بابایی با بیان اینکه در مدت یاد شده حدود ۱۲ هزار دستگاه کامیون و ۲۴۶ دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار تردد کرده‌اند گفت: در تردد اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۲۳ دستگاه بود افزایش ۵۲ درصدی را شاهد هستیم.

کد خبر 749816

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی