Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز خدارحمی کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: تا زمانی که تکلیف متغییرهای بنیادی در اقتصاد کشور مشخص نشده باشد پیش بینی یک روند با ثبات برای بازار سرمایه کار بسیار سختی خواهد بود اما با این حال در پایان سال ۱۴۰۰، بورس در مقایسه با بازارهای موازی سودده‌تر خواهد بود.

«بهروز خدارحمی» کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با قدس آنلاین در رابطه با وضعیت کنونی بازار سرمایه گفت: تا زمانی که دو تا سه متغییرهای بنیادی در اقتصاد به عنوان ورودی بورس نداشته باشیم، تغییری رخ نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از آن ها این است که تورم هدف گذاری شده مان چقدر است و یکی دیگر این است که نرخ بهره بانکی قرار است چقدر تعیین شود.

خدارحمی افزود: متغیر دیگر تاثیرگذار این است که نرخ برابری ارز چقدر خواهد بود و تا زمانی که این ۳ متغییر برای سال آینده تعیین تکلیف نشود شاید پیش بینی یک روند با ثباتی برای بازار سرمایه بسیار سختی باشد. به جهت اینکه تک تک تحلیل‌گران بر این ۳ متغییر که بایستی به صورت پیش فرض به آن‌ها داده شود پیش می‌روند و با این ۳ متغییر برآورد می‌کنند و طبیعتاً نیز هر فردی یک برآوردی از این متغییرها دارد و نهایتا به جواب‌های متفاوتی می‌رسیم و نتیجه این می‌شود که احتمال رسیدن به اجماعی که مبتنی بر آن اجماع یک روندی در قیمت‌های بازار شکل بگیرد بسیار کم می‌شود.

اولویت بازار از نظر ناظر این است که هیجان کنترل شود

این کارشناس بازارهای مالی در رابطه با تغییر دامنه نوسان و یا احتمال حذف دامنه نوسان نیز تصریح کرد: درخلال نوسانات اخیر بازار یک پیش فرض در ذهن نهاد ناظر بر شورای عالی بورس وجود داشت که آنچه به بازار آسیب می‌بیند و در یک ساله گذشته نیز آسیب دیده است یعنی چه در زمانی که صعودی و پر رونق بود و چه این روزها که بازار منفی شده است، مهمترین عامل مؤثر هیجان بوده است.

وی افزود: البته اینکه این پیش فرض تا چه اندازه ای درست باشد مشخص نیست، در عین حال اگر این پیش فرض درست بوده باشد که البته به نظر بنده آنچه مد نظر نهاد ناظر بر شورای عالی بورس بوده هم این بوده است، بنابراین مبتنی بر این نظر به این رسیدند که بایستی به طریقی هیجان اضافی که در بازار وجود دارد را که البته تا حدودی ممکن است به بازار پویایی ببخشد را کنترل کنند و درنهایت به این نتیجه رسیدند که اولویت اول بازار این است تا هیجان مهار و کنترل شود که به همین جهت باعث شد تا همان قانون دامنه نامتقارن اجرا شود.

بورس امسال هم سودده‌تر از بازارهای موازی

خدارحمی در باره چشمنداز بلندمدتی که برای بازار سرمایه متصور میتوان بود نیز گفت: در نهایت و با تمام آنچه عنوان شد به نظر بنده بازار سرمایه در پایان سال مالی ۱۴۰۰ همچون سال ۱۳۹۹ نسبت به سایر بازارهای مالی سودده تر خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بورس شاخص بورس فرابورس معاملات بورس بورس اوراق بهادار بازار سرمایه کارشناس بازار سرمایه بازار سرمایه سودده تر پیش فرض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا

به گزارش همشهری آنلاین، صندوق بین‌المللی پول، با خوش‌بینی نسبت به رشد اقتصاد هند، پیش‌بینی کرد که اقتصاد آسیا در سال جاری به‌جای ۴.۲ درصد (پیش‌بینی ۶ ماه پیش) ۴٫۵ درصد رشد کند.

درعین‌حال، این نهاد بین‌المللی بزرگ‌ترین خطر برای اقتصاد آسیا را طولانی شدن اصلاحات در بخش املاک چین عنوان کرده که تقاضا را تضعیف می‌کند و احتمال وقوع تورم منفی طولانی‌مدت و ضربه زدن به سایر اقتصادها از طریق «سرریزهای تجاری مستقیم» را افزایش می‌دهد.

-عربستان قصد دارد تا قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیایی تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش دهد که احتمالاً ۳ دلار در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان / دبی می‌رسد. اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

-گروهی از شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل اجرا بوده و فقط سبب پیوستن کشتی‌های بیشتری به ناوگان سایه شده است. گروه هفت، سقف قیمت را برای نفت روسیه تصویب کرد و شرکت‌های حمل‌ونقل و بیمه غربی زمانی می‌توانند در معاملات نفت روسیه شرکت کنند که قیمت آن کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه باشد.

- بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد ۸۴ میلیون دلار برای مبارزه با مشکلات اقتصادی و اجرای پروژه‌های معیشتی به افغانستان کمک می‌کند. بر اساس بیانه این نهاد بین‌المللی، مبلغ ۷۰ میلیون دلار از این حمایت مالی از طریق صندوق امانی افغانستان و انجمن انکشاف بین‌المللی برای اجرای پروژه‌های معیشتی در ۶ حوزه و ۲۶ ولایت افغانستان هزینه خواهد شد.

-قیمت بیت کوین ۱۸.۶ درصد از سقف خود کاهش پیدا کرده و بسیاری از تحلیل‌گران انتظار دارند کاهش قیمت بیشتری را نیز تجربه کند. در آستانه جلسه FOMC، بیت کوین به محدوده ۵۷٬۱ هزار دلار رسیده است که از سقوط ۱۴ درصدی در یک هفته حکایت دارد. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران قدیمی با استفاده از فرصت ورود نقدینگی در حال فروش کوین‌های خود هستند.

- شرکت شل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با هدف تمرکز بر عملیات‌های سودآورتر، از بازار برق در چین شامل تولید، تجارت و کسب‌وکارهای مربوط به آن خارج می‌شود و این تصمیم از پایان سال ۲۰۲۳ در حال اجراست. شرکت، «شل انرژی چین» یکی از اولین شرکت‌های خارجی بود که در بازار کاهش انتشار کربن چین شرکت کرد و برای تجارت در بازار برق چین نیز ثبت شده است.

- کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی روز سه‌شنبه اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد درحالی‌که گازوئیل ارزان‌تر خواهد شد. امارات در سال ۲۰۱۵ قیمت سوخت را آزاد کرد و بر همین اساس قیمت‌ها حامل‌های انرژی در این کشور منعکس کننده روند بازار جهانی نفت بود. البته قیمت‌ سوخت در دوره کرونا، به‌صورت موقتی تا مارس ۲۰۲۱ ثابت شده بود.

کد خبر 848822 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها هند اقتصاد صندوق‌ بین‌المللی پول

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است