Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@04:59:21 GMT

رشد ۹۴ درصدی قیمت مسکن در اسفند ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۳۲۷۲

به گزارش اکوفارس، مطابق جدیدترین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی طی اسفندماه سال گذشته در مقایسه با اسفند 98 بالغ بر 93.7 درصد افزایش یافته است. 

در اسفندماه 98 متوسط قیمت مسکن در تهران 15 میلیون و 628 هزار تومان بود که در آخرین ماه سال گذشته به 30 میلیون و 274 هزار تومان افزایش یافت، یعنی رشد 93.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصدی نسبت به اسفند 98.

تعداد معاملات مسکن نیز از 10 هزار و 214 فقره در اسفندماه 98 با رشد منفی 48.4 درصدی به 5 هزار و 273 فقره کاهش یافته است.  تعداد معاملات انجام شده اسفند 99 در مقایسه با ماه قبل از آن (بهمن 99) بالغ بر 34.62 درصد افزایش یافته است.

همچنین در بین مناطق 22 گانه تهران متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک به 68 میلیون و 720 هزار تومان رسیده که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل از آن 104.7 درصد افزایش را نشان می‌دهد. کمترین متوسط قیمت مسکن نیز با رشد 58.6 درصدی نسبت به اسفندماه سال 98 به قیمت 12 میلیون و 130 هزار تومان مربوط به منطقه 18 بوده است.

به گزارش تسنیم، توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معاملات شده بر حسب قیمت یک مترمربع بنا در اسفند سال گذشته حاکی از آن که واحدهای مسکونی در دامنه قیمت 15 تا 20 میلیون تومان با 16 درصد بیشتر سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند و دامنه‌های قیمتی 20 تا 25 و 10 تا 15 میلیون تومان به ترتیب با سهم‌های 15.7 و 12.6 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در این ماه توزیع حجم معاملات به‌گونه‌ای بوده که 61.4 درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت مسکن (30 میلیون و 704 هزار تومان) معامله شده است.

بیشترین سهم معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای 50 تا 60 مترمریع با سهم 14.8 درصد اختصاص داشته است. واحدهای با زیربنای 60 تا 70 و 70 تا 80 مترمربع به ترتیب با سهم‌های 13.3 و 11.3 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در مجموع طی اسفندماه سال گذشته واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از 80 مترمربع 52.6 درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند.

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری طی اسفندماه سال 99 نشان دهنده رشد به ترتیب 31.4 و 35.2 درصدی نسبت به اسفندماه 98 است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: واحدهای مسکونی اسفندماه سال متوسط قیمت هزار تومان قیمت مسکن سال گذشته ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه

قیمت رمزارز‌ها در اولین روز از ماه می‌میلادی و در بحبوحه فروش گسترده‌تر بازار به شدت کاهش یافت. افزایش نگرانی‌ها در آستانه تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای نرخ بهره و همچنین دستگیری مدیرعامل صرافی بایننس، دو علت این ریزش دست‌جمعی رمزارز‌ها بود.

به گزارش اکوایران، سومین روز متوالی افت بیت‌کوین در حالی به ثبت رسیده که این رمزارز در ماه آوریل بدترین عملکرد ماهانه خود را از اواخر سال ۲۰۲۲ به ثبت رساند. بازدهی منفی ۱۸ درصدی بیت‌‎کوین در یک ماه اخیر موجب شده تا میزان رشد قیمت آن از ابتدای سال ۲۰۲۴ به کمتر از ۳۵ درصد برسد. این در حالی است که بازار‌ها در انتظار تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره و داده‌های کلیدی بازار کار ایالات متحده هستند.

ارزش پرمعامله‌ترین ارز رمزنگاری شده جهان در یک هفته اخیر نزدیک به ۱۵ درصد کاهش یافته، چرا سرمایه‌گذاران بعد از صعود دیوانه‌وار بیت‌کوین به بالای ۷۰ هزار دلار اقدام به سیو سود و فروش آن کردند.

در حال حاضر بیت‌کوین در کانال ۵۶ هزار دلاری معامله می‌شود که حدود ۱۰ درصد کمتر از قیمت روز گذشته آن است. این کمترین قیمت از اواخر فوریه است. البته این افت قیمت تنها محدود به بیت‌کوین نبود و اتریوم هم با بیش از ۸ درصد کاهش نسبت به روز گذشته ۲۸۴۰ دلار در حال معامله است. در حال حاضر ارزش جهانی بازار رمزارز‌ها ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد دلار است که افتی ۹ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته داشته است. با این حال حجم معاملات ۲۴ ساعته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بنابر عقیده تحلیلگران، انتظار نمی‌رود فدرال رزرو بعداً تغییری در نرخ بهره ایجاد کند، اما این دیدگاه در بین سرمایه گذاران ریشه دوانده است که بانک مرکزی ممکن است به هیچ وجه نرخ بهره را در سال جاری کاهش ندهد و ضربه‌ای به دارایی‌های حساس به نرخ بهره مانند ارز‌های دیجیتال، سهام و اوراق قرضه یا حتی کالا‌های اساسی وارد کند.

دیگر خبرها

  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان