Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@07:21:10 GMT

احتمال سفر نخست وزیر کره جنوبی به تهران

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۳۲۸۶

خرداد : تلویزیون «اس بی اس» کره جنوبی روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که  چانگ قرار است بعد از این که بار دیگر به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب شد به تهران سفر کند.
بر اساس این گزارش، سفر چانگ به تهران که با هدف گفت و گو در مورد آزاد سازی کشتی توقیف شده این کشور صورت می گیرد نخستین سفر خارجی وی بعد از انتخاب مجدد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه سال گذشته یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی را به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس توقیف کرد.
یک مقام عالی رتبه دولت کره جنوبی به تلویزیون "اس بی اس" گفت: انتظار می رود سفر چانگ از ۱۱ ماه آوریل /۲۲ فروردین/ آغاز شود .او قرار است در این سفر با حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.
ادعای این رسانه کره ای در حالی است که روز گذشته /جمعه/ نیز یک منبع دیپلماتیک کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ این کشور گفت: ایران به احتمال زیاد تانکر نفتی توقیف شده کره جنوبی و ناخدای آن را اوایل هفته آینده آزاد خواهد کرد.
این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: تصور می کنم پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات با ایران در مورد مساله کشتی توقیف شده صورت گرفته است به همین دلیل به احتمال زیاد کشتی و کاپیتان آن در آینده نزدیک آزاد خواهند شد.
 منبع: ایرنا

منبع: خرداد

کلیدواژه: کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار نماینده ویژه و سفیر ایران در افغانستان گفت رسیدن آب به سیستان به حل مشکلات مردم دو کشور کمک می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه و سفیر ایران پیرامون تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیتی و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر آب و انرژی، وزیر کشاورزی، آبیاری و دامداری، وزیر اطلاعات و فرهنگ و سفیر حکومت طالبان در تهران نیز حضور داشتند.

ملا برادر با مثبت خواندن روابط افغانستان و ایران و تأکید بر توسعه روابط گفت: امسال به فضل الهی سطح بارندگی بالا بوده که در نتیجه آن پس از چندین سال خشکسالی، آب دریای هلمند به نیمروز و به سیستان ایران رسیده است، این کمک خواهد کرد مشکلات بیشتر مردم هر دو کشور حل شود.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در ادامه خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانستان به کشورهای اروپایی از طریق ایران شد و این امر را گامی اساسی برای افزایش سطح ترانزیت و تجارت بین دو کشور دانست.

معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده استاستانکزی: به حقابه ایران متعهدیم اما در حال حاضر به اندازه رفع نیاز افغانستان آب داریم

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر ملا برادر، کاظمی قمی نیز در این دیدار اظهار داشت ایران آماده همکاری با افغانستان برای حل مشکلات بانکی تجار، مبارزه مشترک برای محفاظت از محیط زیست، به‌روزرسانی بخش کشاورزی و همچنین افزایش سطح تجارت و ترانزیت افغانستان از طریق ایران است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ؛ طهماسبی بر سکوی نخست نوجوانان ایستاد
  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • برگزاری اردوی تیم ملی کستی آزاد جوانان در ساری
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد