Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سیدمحمدرضا میرجلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، وضعیت کنونی کرونا در استان را نگران کننده خواند و اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲۵ نفر در تخت‌های بیمارستانی استان ناشی از ابتلای به کرونا بستری هستند.

وی با بیان این‌که امروز نیز ۱۶ بیمار جدید به دلیل ابتلا به این ویروس خطرناک بستری شدند ادامه داد: از مجموع بستری‌های کرونایی استان، ۴۵ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به این‌که بستری‌های مشکوک به کرونا و شناسایی مبتلایان روزانه در استان در روزهای اخیر صعودی است افزود: این موارد نشان دهنده این است که یزد در آستانه ورود به پیک چهارم کرونا قرار دارد و باید هرچه سریعتر اقداماتی در این زمینه انجام شود.

میرجلیلی با بیان این‌که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان باعث حرکت آرام به سمت موج چهارم شیوع ویروس کرونا در استان شده است عنوان کرد: در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، به زودی با مشکلات جدی مواجه می‌شویم که برای همه استان خطرناک است.

وی با بیان این‌که متأسفانه شواهد موجود در جامعه نشان دهنده عادی شدن شیوع ویروس کرونا برای برخی افراد است اظهار داشت: با ورود گونه‌های جهش یافته جدید این ویروس، خطر سرایت این بیماری بیشتر شده و لزوم رعایت بهداشت، بیش از پیش افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد نتیجه منفی این ساده انگاری‌ را به خطر افتادن سلامت عمومی، به ویژه برای گروه‌های پرخطر برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه شهرستان یزد در شرایط پرخطر هستند که لازم است شهروندان استفاده مداوم از ماسک، عدم حضور در اماکن پرتردد و شلوغ تا حد امکان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی را به طوری جدی رعایت کنند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد استان یزد دستور العمل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۳۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی در خراسان شمالی فعال می‌شود/ کاهش ۱۰درجه‌ای دمای هوا

نوربخش داداشی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی اظهار کرد: وزش باد لحظه‌ای نسبتاً شدید و فعالیت سامانه بارشی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه افزود: وزش باد لحظه‌ای نسبتاً شدید، بارش باران، در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق، در نقاط مستعد با احتمال تگرگ و مه قابل پیش‌بینی است.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی بیان کرد: زمان شروع این هشدار ظهر سه شنبه و زمان پایان آن پنجشنبه صبح خواهد بود.

داداشی لغزندگی جاده‌ها، صاعقه، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و کاهش محسوس ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه قابل انتظار است.

کد خبر 6095560

دیگر خبرها

  • تهران تا فردا ظهر بارانی است/ احتمال وقوع تندر و آذرخش
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • سامانه بارشی در خراسان شمالی فعال می‌شود/ کاهش ۱۰درجه‌ای دمای هوا
  • حس خوب حمایت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟